Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Godt tegn med innsidekjøp, det gjør at jeg tror mer på guiding og andre antagelser som det står om i kvartalsrapporten.

1 Like

Hva tenker folk om at de fortsatt guider 25-35MSEK i inntekter fra Unravel, med 7,5MSEK i Q1 og 7,8MSEK i Q2? Greit nok, de når det med 6MSEK i Q3 og 4MSEK i Q4, men de beholder jo hele intervallet, så de må jo fortsatt ha troen på at økning i salget er mulig?

Jeg har regnet med 25 MSEK som jeg tror var det de oppga i prospektet (eller så har jeg bare vært konservativ). Unravel har ikke vært lansert i retail versjon, så nyheten om at det kommer en fysisk boks som har en Yarny dokke som skal selges i Best Buy butikkene kanskje kan forlenge levetiden noe. Men selskapet har oppgitt av royalty inntektene er ventet å avta i kommende kvartaler.

Når det gjelder Coldwood synes jeg så klart Unravel 2 blir spennende, men like spennende er det at de skal utvikle sitt eget spill som ikke er WfH (slik jeg har forstått det). Men dette ligger litt frem i tid.

2 Likes

STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities behåller sin rekommendation för Stillfront till köp. Riktkursen är 82 kronor. Det framgår av ett marknadsbrev. (Källa: Nyhetsbyrån Direkt)

http://www.di.se/finansiell-information/aktieanalyser/?AnalysId=1166706

2 Likes

Stillfront Group AB: CatCap GmbH förvärvar aktier i Stillfront

Mark Miller, Styrelseledamot, Stillfront Group, kommenterar

“Jag tror starkt på Stillfront och Stillfronts affärsmodell och är mycket glad
över att CatCap har fått denna möjlighet att investera i Stillfront”, säger Mark
Miller, styrelseledamot, Stillfront Group.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160831.GlobeNewswire.2038552

2 Likes

Innsidekjøp og salg (FKL er Bytro labs ledelse). Men det virker som FKL har betalt med aksjer i stedet for cash for noen tjenester. Vil tro at FKL har mye av sin egenkapital bundet opp i Stillfront aksjer uten at jeg har undersøkt dette nærmere.

3 Likes

Oops, feil spill-firma :stuck_out_tongue:

Spisser seg til

1 Like

Stillfront har spammet en del på facebook idag og på twitter… Virker nesten som de desperat vil at folk skal legge merke til kvartalsrapporten og resultatet. Er det ingen som bryr seg? Trodde rapporten var bra. Ser sånn ut ifølge det de skriver i allefall.

1 Like

Dette oppsummerer ganske greit

“Kursen har fallit efter en besvikelse över resultatet, men bolagets investeringar och förvärv ligger bakom. och runt 55 kr kan det vara läge för bottenfiske.”

http://www.privataaffarer.se/borsguiden/bottenfiske-i-stillfront-872056

QoQ ble noe dårligere enn visse hadde sett for seg (selv om man kunne følge dette ganske greit via similarweb som jeg har vist over), og det virker som det er mange som ikke forstår at investeringene i nye spill føres direkte som kostnader.

Det blir spennende å følge med på similarweb tallene fremover, august kommer nå, men det er først i september at selskapet har flagget at de sikter på å øke aktiviteten i Bytro Labs igjen med mer reklame.

For den tålmodige er selskapet nå veldig billig priset.

1 Like

Var det Stillfront som ikke ville at SteamSpy-tallene skulle vises, eller det var kanskje Paradox? Blander litt her tror jeg :smile:

Det var Paradox :slight_smile:

Kanskje ta en titt på hvordan Starbreeze fører regnskap med ekstra store “inntekter”

1 Like

Skal SF bare sitte på pengesekken sin (76 millioner på bok)? Hadde vært moro om de kunne kjøpe noe nytt. RTG f.eks. hadde passet fint inn i strategien med å produsere mindre spill med lang levetid.

Er kanskje greit å se hvordan det går med de nye spillene som er på gang først ?

1 Like

Det forrige oppkjøpet ble mottatt ganske kjølig/nøytralt av aksje-markedet så kanskje de venter litt og ser hvordan det går med oppkjøpet de allerede har gjort?

1 Like

Er kanskje naturlig at folk er skeptisk til et firma som har hovedinntekt fra MUDs ? :wink: Jeg spilte foresten mye MUD fra 90 til 95 og det ødela sivingstudiet mitt :smiley:

3 Likes

Jeg håper de kjøper noe mer “Coldwood lignende” neste gang, derfor tok jeg opp Red Thread Games, men jeg vet ikke om det er til salgs, har heller ikke sett de siste tallene, de kommer kanskje på proff snart.

Det siste kjøpet var ganske lite, dermed lav risiko, men heller ikke så allverdens oppside. Men de hentet jo inn penger for å gjøre kjøp, og derfor forventer jeg at det kommer mer fremover. 76 millioner på bok gir ikke så god rente og de tjener jo penger nå.

2 Likes

RTG er jeg litt skeptisk til. Sikkert pga de var en del av coreteamet som laget TSW og har stått bak mange av de dårlige/sære designvalgene som ble gjort der. Itilegg så husker jeg de var sykt trege med regnskapet i fjor ( ble ikke godkjent før i slutten av okt ). Blir interessant å se når 2015 tallene kommer.

Er uansett helt enig med deg i at det er dumt å ha 76mill liggende i skuffen over lang tid :slight_smile:

2 Likes

He he, ja jeg syntes det var en liten blunder å nevne MUD først i den pressemeldinga. Det er nok strategi-spill på mobil som er hovedårsaken til oppkjøpet:

Simutronics is currently developing its own IP in the mobile strategy game area,
to be announced.
og:
Stillfront has furthermore invested USD 500,000 in Simutronics to accelerate the
development of its current mobile strategy games. The investment is structured
as a loan on market terms.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160621.GlobeNewswire.2021971

3 Likes