Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

En liten økning i omsetningen i følge mine estimater for Bytro Labs på tross av fortsatt negativt bidrag fra Call of war. Det blir spennende å se om vi får sterkere vekst fra september som de guidet i rapporten.

4 Likes

Er det noen som har testet lara croft relic run som simutronics har laget ?

Har testet det. Spillet er vellaget og fungerer bra, men innen en kjedelig sjanger (imo)

3 Likes

Jeg har ikke testet selv, men sett litt på youtube, ekstremt langsomme strategi spill for spesielt interesserte :slight_smile: Men det er jo tydelig at det finnes et marked også for disse spillene.

Det blir spennende å se hva slags strategispill Simutronics jobber med.

1 Like

Når det gjelder flere oppkjøp så kommuniserte de i april (ref artikkelen postet av Alex) at budsjettet lå på 50 MSEK for oppkjøp i år (i en kombinasjon av kontanter og aksjer) og Simutronics kostet under 1 MUSD (+0.5 MUSD Lån).

Jeg testet New World Empires men fant ut at det ikke var noe for meg :slight_smile:

1 Like

Jeg fikk min datter på 7 til å teste lara croft + hugo sitt ronaldo spill. Kom fram til at hun likte ronaldo best :slight_smile:
Er glad simutronics ikke gikk for denne typen spill for sin neste release og håper de snart kommer med mer info om hvilken type strategispill det er.

1 Like

Synes jeg ser små tendenser til økning igjen, men fortsatt tidlig å konkludere

https://www.google.com/trends/explore?date=today%2012-m&q=“new%20world%20empires”,“call%20of%20war”,%2Fm%2F05szn17,"thirty%20kingdoms"

2 Likes

Da var hele uken over, litt bedring forrige uke, men vil gjerne se videre oppgang før jeg kaller det en trend.

2 Likes

Stacked - google trends resultat eksportert til CSV.

Noe man skal være obs på her er at det går ut en del lock up avtaler 360 dager etter IPO, men vanskelig å spå rundt dette. Kan så klart være en av forklaringene til en svak kursutvikling.

1 Like

Topp 10 endelig oppdatert etter at jeg skrev en mail til IR på fredag. Jeg har ikke hatt tid til å se om det er noen forandringer som vi ikke visste om, men topp 10 har en stor del av aksjene (over 85%, men noe av dette er private mindre sparere i Avanza og Nordnet) og Ny Teknik har en høy eierandel på 9%.

http://www.stillfront.com/site/investor-relations/the-share/

3 Likes

Stillfront Group AB: Stillfront’s Studio Simutronics Closes Co-Publishing Agreement with Tilting Point

PRESS RELEASE
SEPTEMBER 20, 2016

Stillfront’s Studio Simutronics Closes Co-Publishing Agreement with Tilting Point

Simutronics Corp, a studio within Stillfront Group AB (publ), has entered into a co-publishing agreement regarding a new mobile game with New York based publishing partner Tilting Point®. Under the agreement, Tilting Point will provide comprehensive publishing services and market the game globally. Simutronics will retain all rights to the IP related to the game. The game, which is yet to be named, will offer a competitive multiplayer experience for mobile gamers. A launch date will be communicated later as the game nears completion.

Simutronics, Stillfront’s most recent acquisition, is a leading developer of strategy games and mobile games such as DragonRealms, GemStoneIV and Lara Croft Relic Run™, the latter with more than 18 million downloads. Tilting Point is a leading publishing partner for top independent developers. Led by veterans of Electronic Arts, Zynga and Gameloft, Tilting Point has profound expertise in mobile game publishing, covering key areas such as user acquisition, data management and CRM. Their games include the Apple Design Award-winning Leo’s Fortune® and other mobile hits like Languinis™ and Photo Finish Horse Racing™.

Jörgen Larsson, CEO, Stillfront Group, comments

“I am very excited to announce this very important milestone for Simutronics and Stillfront Group. Tilting Point is an industry leader in mobile games marketing, and through Simutronics’ deep skills within mobile game design and development, we are setting up a winning team,” Jörgen Larsson, CEO, Stillfront Group, comments.

David Whatley, CEO, Simutronics, comments

“I am tremendously proud of the devoted Simutronics team and the fantastic game we have developed. I am looking forward to working together with the resourceful team of Tilting Point,” says David Whatley, CEO, Simutronics.

Dan Sherman, President, Tilting Point, comments

“Simutronics is a pioneer in online multiplayer engagement, with technical and design strengths that have earned them decades of fan loyalty. Tilting Point is proud to partner with this prestigious team to help their game reach the largest possible audience,” said Dan Sherman, President and Co-Founder, Tilting Point.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=727864&lang=en

2 Likes

Hva tenker dere om at de ikke tar publishingrollen selv ?

Jeg synes det er positivt dersom det betyr at de kan utvikle flere spill samtidig, dette er vel et nytt spill i tillegg til strategispillet som skal lanseres i Q4.

Det er litt samme situasjon i Coldwood der Unravel 2 har EA som publisher, men de skal samtidig utvikle en egen tittel som de produserer selv.

1 Like

Ser på det som positivt at Tilting Point har tro på spillet og reduserer risikoen for Stillfront samtidig som at de øker sannsynligheten for at spillet blir populært og lønnsomt.

Er også enig i det @holmes skriver over.

2 Likes

De taper muligens litt inntekter på å ikke publishe selv, men det viktige i den sammenheng er at de har beholdt 100% av IP-en.

Blir dette en gullgruve, så kan de gjøre hva de vil med IP-en.

3 Likes

Jeg tolket det som om det var dette spillet de allerede jobbet med og fikk nå bekreftet fra SF at jeg tolket det riktig.

2 Likes

OK da misforsto jeg siden de skrev “new mobile game”. Dette spillet har de jobbet med en stund som jeg har forstått det og de har sikret finansiering av spillet gjennom lån fra Stillfront. Da er spørsmålet om hvordan forlegger-avtalen ser ut, kanskje det ikke er snakk om å betale forhåndsbetaling til utviklingen, men at de får royalties av salget for arbeidet de gjør med markedsføring mm (uansett spekulasjon, men basert på det lille vi vet). Tidligere har de kommunisert at det blir soft launch i år, så får vi se om denne nye avtalen betyr at de vil utsette spillet noe siden det ikke står noe om at lansering vil skje i år i denne meldingen.

Noen sitater:

"Simutronics is currently developing its own IP in the mobile strategy game area, to be announced. "

“Stillfront has furthermore invested USD 500,000 in Simutronics to accelerate the development of its current mobile strategy games. The investment is structured as a loan on market terms.”

" Simutronics currently has a very exciting mobile strategy game in development."

“Soft launch of Simutronics mobile strategy game during 2016”

og nå

“Under the agreement, Tilting Point will provide comprehensive publishing services and market the game globally. Simutronics will retain all rights to the IP related to the game. The game, which is yet to be named, will offer a competitive multiplayer experience for mobile gamers. A launch date will be communicated later as the game nears completion.”

3 Likes

Jeg kan prøve å fiske ut litt mer info. Tviler på at jeg får det men skader ikke å prøve :slight_smile:

2 Likes