Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Sell on news? Kursen spratt opp til midten av Linear regression channel, men falt ned mot bunnen på slutten av dagen.

1 Like

Fortsatt inne i den formasjonen jeg følger med på.

1 Like

Ser du endrer hvordan du definerer formasjonene her litt underveis? Iflg denne formasjonen fra 15 dager siden, så har vi nå brutt ned, og stoppet i dag rett på bunnlinjen etter å ha vært over i et kort brudd.

Som jeg ser det, så har formasjonen en nesten helt vannrett bunnlinje på ca 55kr, utfra bunnene i midten av mars og slutten av august. Igår avslutten kursen nedenfor denne bunnlinjen, mens vi i dag gikk over denne bunnlinjen, men falt tilbake rett under den på slutten av dagen.

Teknisk sett, så synes jeg ikke det ser veldig lovende ut, ettersom det ser ut som et flatbunnet triangel hvor det har blitt brutt ned gjennom motstanden. Jeg tror det må flere nyheter de neste ukene for at aksjen ikke skal falle bratt nedover.

… Jeg tror samtidig dagens nivåer kan være positive på lang sikt, men klarer ikke helt å kjøpe i noe jeg ser på som en negativ trend. Da er det mer fristende å kjøpe når det snur opp. (Noe jeg ikke tror dagens oppgang var starten på)

Så, det jeg lurer på er hvorfor du ikke legger mer vekt på bunnen fra midten av mars i den tekniske analysen din? Hva tenker du om støtte på 50,50 som er det laveste SF har vært som børsnotert aksje?

1 Like

Det stemmer at den støtten som jeg tok tidligere er brutt, det jeg har tegnet inn nå er det neste gulvet under den. Er enig i at 55 kroner er viktig og at det var der kjøpere ble borte idag. Det viktigste er uansett den skrå linjen på oversiden. Hvis jeg skulle bare se på det tekniske ville jeg vente med å kjøpe til den ble brutt gjerne med en hel candlestick over. Problemet med det er at den kan potensielt stige ganske mye på en dag og at du kan gå glipp av en del prosent så det blir en avveiing.

Du kan også se her at SMA50 er en viktig motstand

1 Like

Hvis man ser på candlestick så er det samme i Stillfront som Funcom et reversal pattern som kan eventuelt bekreftes imorgen

1 Like

Da endte vi ned i dag. Litt nervepirrende å sitte utenfor en aksje som jeg langsiktig har troen på, men jeg liker ikke det tekniske.

1 Like

Har Stillfront så mye spennende på gang da? Synes både denne og Paradox virker litt “kjedelige”…

Kjedelig, traust og forutsigbart ikke dumt å ha noen sånne i porteføljen.

1 Like

Man kan trekke streker både fra den første toppen og børsnoteringen, og begge trendene peker jo nedover. Hvis det er det forutsigbare i at den bare går ned så vet jeg ikke helt… Unravel 2 er vel bare work for hire, og det er det sjeldent mye penger i, for der stikker EA av med det aller meste. Noen store potensielle kassasuksesser på gang da?

Hvilken vei peker inntektene og lønnsomheten?

1 Like

Inntektene går stort sett bare den andre veien, så hvis kursen fortsetter ned, så vil det jo bli veldig interessant. Det blir som en liten versjon av Starbreeze, med masse mindre spill.

2 Likes

Ser at det overhodet ikke er min type spill i det hele tatt, men aksjen kan jo bli interessant likevel. Om den fortsetter nedover :wink:

1 Like

Coldwood skal utvikle et eget spill, parallelt med Unravel 2, da er jo oppsiden (og risikoen) høyere.

Hva vet man om det ukjente spillet så langt?

Fortsatt veldig lite, annet enn at det er en egen IP/Brand, ikke WfH og produksjonen skal starte innen 6 måneder. Om Unravel 2 har de sagt tidligst lansering i 2017 og at denne type spill har en utviklingstid på 1-2 år. Så trolig lansering etter Unravel 2 i 17/18 vil jeg tippe.

Fint om vi kan “ta tilbake” 55 kroner i dag

1 Like

Tror dere unravel kan komme i mobilversjon etterhvert nå som de også har denne kompetansen?

Blir vel kanskje opp til EA ?

1 Like

Det er veldig mye morsomt man kan gjøre med google trends tallene nå som jeg fant ut at man kan eksportere til CSV.

Feks dette viser den relative forandringen av trenden (summen av bytro labs spillene) i perioden mars-aug vs aug-mars for hvert år. Viser den sesongseffekten vi har snakket om ganske tydlig, da det er mye vanligere med økt interesse i perioden aug-mars, trolig på grunn av reklamemarkedet. 2015 var unntaket da hele året var bra, takket være Call of War. Til gjengjeld så har begynnelsen på 2016 vært spesielt dårlig, og det er nok noe av forklaringen bak den dårlige kursutviklingen. Men får vi et lignende mønster som 2008 - 2010 ser det jo ganske bra ut.

4 Likes

Glimrende arbeid (Sherlock) @holmes, takk for at du delte det! :slight_smile:

2 Likes