Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Ser ut som det slaget blir tapt :slight_smile:

Dobbelbunn?

Jeg er spent på om vi fortsetter nedturen videre langs linear regression channelen her:


Eller om vi bunner ut på ATL på 50,50. Det er ganske god motstand på 52-ish kroner, men under det er det vel ikke noe støtte før muligens emisjonskursen?

1 Like

Teknisk er det fint hvis kursen ikke faller så mye mer - 50.50 er ATL intradag og 51.25 er laveste sluttkurs. 51.25 var intradag low i dag, men sluttet 52.25, dvs over 52, som er positivt.

Hvis jeg bare skulle se på det tekniske ville jeg ventet til denne ble brutt på oversiden, dvs stenger over som sluttkurs. Da er bare spørsmålet hvis/når dette skjer hvor mange prosent den stiger den dagen, f.eks i forbindelse med en nyhet. Men du slipper å være med nedover.

1 Like

Hvis du nå drar en strek langs bunnene også, så har du et flatbunnet triangel (descending triangle), som vel er en rimelig bearish formasjon?

Det som taler i mot dette er:

Similar to the ascending triangle, this pattern is generally considered to be a continuation pattern, as it is preceded by a downward trendline. But again, it can be found in an uptrend.

Det er jo ikke tilfellet her, så det svekker vel hvor “sterk” formasjonen er?

Jeg har ihvertfall sluttet å kjøpe aksjer som er i en down-trend, så jeg får bare vente å se hva som skjer her. :wink:

1 Like

Hvis du tar med IPO Kurs er det en uptrend :slight_smile:

Det som er viktig er om kursen bryter opp eller ned ut av trekanten - ref Star

1 Like

Så det du sier er at dette ikke er et decending triangle, men en vimpel? Jeg tror du har rett. I såfall begynner jeg å få dårlig tid med kjøpet mitt. :grin:

Ser at vimpel-formasjonen for Starbreeze har resultert i en nedgang og fem oppganger. Det er et par vimpler du ikke har tatt med, som den første oppgangen til 5kr (den gang 7kr) og oppgangen til 17-18kr. Ser ikke helt vimpelen som du avslutter i juni 2015-ish. Stygg formasjon å vedde i mot samme hva.

1 Like

Jeg synes det begynner å se bra ut. Fortsatt usikre tall for denne uka, men google ekstrapolerer kraftig stigning.

3 Likes

Da er jeg inne med en liten post her. Ønsker ikke noen stor eksponering før jeg har sett litt mer av hva de kan levere.

4 Likes

Gratulerer med lavt snitt. Q3 vil jo ikke bli noe rekordkvartal, men Q4 kan bli bra og med lansering av “competitive multiplayer” spill på mobil trolig Q1 kan kjøp på 52 kroner vise seg å gi en god avkastning etterhvert.

Jeg tror jo det, men jeg har egentlig ikke gode nok kunnskaper om aksjen for å være sikker, ergo bare en liten post. Jeg er også veldig spent på om det vi diskuterte rundt vimpel-formasjon vs flatbunnet triangel. Jeg tror vi kommer til å bryte opp relativt snart, hvis ikke tror jeg vi vil bryte ned, og jeg kan snitte ned ved anledning.

2 Likes

Redeye Gaming Seminar 6 oktober

Malin Cederlund 2016-09-20 15:25 EVENT
Svenska spelbolag har de senaste tio åren uppvisat en imponerande årlig tillväxt på hela 39 procent. Det samlade värdet av svensk spelbransch inklusive förvärv var 2015 över 60 miljarder kronor. Trots att majoriteten av detta värde kan tillskrivas ett fåtal giganter finns det många mindre bolag som sannolikt har det roligaste framför sig.

Den 6 oktober kommer fem av Sveriges snabbväxande mindre spelbolag till Redeye och presenterar sig. De bolag som presenterar är:

  • Fatshark
  • Goodbye Kansas
  • Arrowhead Game Studios
  • G5 Entertainment
  • Stillfront

Bolagen kommer presentera sig relativt kort för att sedan göra det möjligt för åhörarna att ställa frågor. Moderering sker av Redeyes analytiker Tomas Otterbeck. Således blir detta ett utmärkt tillfälle att lära känna och få inblick i några av de mest intressanta spelbolagen i Sverige.

Platserna är begränsade varför personlig inbjudan och anmälan krävs.

Vid frågor, vänligen kontakta:
Chris Danielsson [email protected]
+46 8 545 013 46
Starttid: tors, 2016-10-06 10:00
Sluttid: tors, 2016-10-06 12:00
Plats: Redeye AB, Mäster Samuelsgatan 42, Stockholm

http://www.redeye.se/events/redeye-gaming-seminar-6-oktober

2 Likes

Bedrer seg litt her, @Christian ser ut til at du traff bra

Det er litt for tidlig å si synes jeg. Hvis den spretter litt opp, så er det vel også bra med motstand på 59-60kr.

1 Like

Ja, det viktigste er om kursen kan etablere seg over det gamle gulvet på 55. Det er også snittet mitt, så da blir det fine blå tall

1 Like

Noe av grunnen til økt interesse i dag kanskje?

Bra fart i Stillfronts tyska spelfabrik (SvD Börsplus)
Stillfront är ett litet spelbolag som noterades vid årsskiftet på First North. Efter en tidig hype kring aktien i samband med en spellansering har den fallit tillbaka och kan nu vara en intressant högriskplacering.

1 Like

Litt videre opp forrige uke, men Q3 vil være et mellomkvartal der veksten i Bytro labs ikke har kommet godt i gang enda og royalty fra Unravel ebber ut. Jeg har likevel posisjonert meg i aksjen allerede nå.

Q4 kan bli mer spennende hvis vi får videre oppgang utover høsten, og så forhåpentligvis lansering av mobilspill i Q1 (det er kommunisert soft launch i år, men det seneste som ble sagt var at lanseringen skal annonseres senere, så det er litt gjetting fra min side, men tipper at dette først kommer til neste år).

3 Likes

@Christian du traff søren meg blink med inngangen din. Ser hvert fall bra ut enn så lenge :slight_smile:

1 Like

Japp, hyggelig hvis kursen holder seg over 55 nå :slight_smile: Nå er jeg 613 kroner i pluss woho hehe

Jeg er selvfølgelig etterpåklok og angrer på at jeg ikke snittet ned i den gropa. Litt av problemet er vel at jeg allerede er godt nok eksponert i aksjen og egentlig ikke ønsker mer. Nå er jeg veldig nære null :slight_smile:

1 Like