Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Ja, men tipper vi må få noen positive nyheter/bra kvartalstall før vi kommer over 59-60kr. Takk til @holmes som mente dette var en vimpel-formasjon, ikke et flatbunnet triangel. Jeg er ganske sikker på at han hadde rett der. :wink:

1 Like

Jeg kommer til å vente til etter Q3 presentasjonen før jeg eventuelt øker.

3 Likes

Synes det begynner å se greit ut teknisk spesielt hvis kursen kan stenge over 55 kroner i dag - forhåpentligvis kan seminaret og presentasjonen i morgen skape litt ekstra interesse (eller så blir det antiklimaks :slight_smile: )

SMA50 på 56kr, kommer vi over den, så tror jeg mye er gjort rent teknisk.

1 Like

Ja, det er også en mulighet at den vil ligge å vake her mellom 50 og 60 frem til etter Q3 rapporten er fremlagt, siden den rapporten ikke er ventet å gi noe rekordresultat. Vi får se. Tror uansett dette vil være en god inngang i aksjen.

STOCKHOLM (Direkt) Stillfront ska lansera strategispelet
Conflict of Nations: Modern War före årets slut.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Spelet kommer finnas tillgängligt före årets slut i öppen
beta. Spelet är utvecklat av Stillfronts studios Dorado och Bytro Labs.

Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

2 Likes

Stillfront annonserar strategispelet Conflict of Nations: Modern War™
Stillfronts tillkännager idag lanseringen av strategispelet “Conflict of Nations: Modern War”. Spelet kommer finnas tillgängligt före årets slut i öppen beta. Spelet är utvecklat av Stillfronts studios Dorado och Bytro Labs. Conflict of Nations: Modern War™ är byggd på Bytros framgångsrika spelmotor Supremacy, som även ligger till grund för de framgångsrika spelen Supremacy1914, Call of War och New World Empires.

Conflict of Nations: Modern War är ett strategispel med militärt tema som utspelar sig i slutet av 1900-talet och början av 2000-talet - från kalla kriget på 1980-talet till 2000-talets moderna militära teknik.

Kärnan i spelet är ett engagerande realtidsstridssystem som låter spelaren få kontroll över ett befintligt land och dess armé, och låter denna strida mot andra spelare i en kamp för världsherravälde. Truppenheter flyttas på kartan i realtid, vilket medför att det ofta tar timmar att fullgöra de tilldelade uppdragen. Detta ställer i sin tur höga krav på spelarens strategiska planering och taktiska nyttjande av trupperna.

För att vinna över sina motståndare, måste varje land hanteras noggrant och utvecklas. Både forskning och byggande av infrastruktur är nycklar till att vinna spelet. Allianser och koalitioner är två andra verktyg som står till spelarens förfogande.

Jörgen Larsson, VD, Stillfront Group, kommenterar
"Conflict of Nations: Modern War är en titel som har de kännetecken som vi vet tilltalar en kategori spelare som vi känner väl och som vi har många goda erfarenheter av. Spelet passar bra in i Stillfronts PLEX-strategi, då det bidrar till att bredda vår portfölj, har en karaktär som uppmuntrar långa spelarrelationer och är byggt på vår beprövade Supremacy-motor," säger Jörgen Larsson, VD, Stillfront Group.

Nick Porsche, Managing Director och Head Producer, Dorado Games, kommenterar
"Jag är oerhört stolt över teamen på Dorado och Bytro som gjort ett fantastiskt arbete med Conflict of Nations. Vi är övertygade om att Conflict of Nations har många av de karakteristika som attraherar många spelare," säger Nick Porsche, Dorado Games

2 Likes

Redeye seminaret vil livestreames fra 10 her

edit:

http://beta.redeye.se/member/dashboard/505081/livestream-redeye-gaming-event

10.00 Goodbye Kansas, Peter Levin VD
10.20 Arrowhead Game Studio, Johan Pilstedt VD
10.40 Fatshark, Rikard Blomberg Vice VD
11.00 G5 Entertainment, Stefan Wikstrand VD
11.20 Stillfront, Sten Wranne CFO och Jörgen Larsson CEO
11.40 Avslutande frågor, diskussion

2 Likes

Oppdaterte grafer for Bytro Labs basert på similarweb.

Ser ut til at Supremacy 1914 kan ha falt litt videre i september, men at dette ble tatt opp av økt aktivitet i NWE (estimater i MSEK)

Summert opp per kvartal, gir det marginalt videre fall i Q3

Ser vi på trends tallene (ikke estimater, men rene data fra google så dere kan se bort fra venstre akse) så ser vi en lignende utvikling. NB Her tar jeg med foreløpige tall i oktober som kan forandre seg mye

3 Likes

Stengte over dette i dag i hvertfall. Positivt hvis den fortsatt holder seg over SMA50 i morgen

2 Likes

Streamen finnes nå tilgjengelig arkivert.

Goodbye Kansas presenterer også, som består av blant annet Bläck som har gjort cinematic trailer for Conan Exiles.

Jeg fikk med meg streamen tidligere i dag. Var et par interessante ting og liker f.eks at Bytro kan gi ut et nytt spill kun med en investering på 2-3MSEK.

2 Likes

Så, du synes det ser ut som oktober tegner til å bli en bra måned, men samtidig bare på linje med oktober 2015?

Inngangen på 52kr ser bra ut, men samtidig, kursen er fortsatt innenfor trading rangen på 52-60kr. Jeg tror det er få som blir imponert over Q3-tallene. Det må en skikkelig nyhet til hvis kursen skal bryte opp gjennom taket på 60kr.

Hadde jeg fulgt samme strategi som @Morti, så hadde jeg gått inn med mer, og solgt meg ned/ut nå. Hvis jeg er litt tålmodig, så klarer jeg å finne bra innganger som denne, men jeg klarer ikke helt se når jeg burde selge meg ut.

2 Likes

Det er basert på google tallene når man zoomer ut så regner google ut automatisk hva de tror, de har en tendens til å forandre seg ganske mye i løpet av måneden.

Hvis oktober blir like bra som i fjor synes jeg det er veldig bra, med tanke på hvordan det har sett ut siden april. September var jo dårligere YoY. I første omgang så er det positivt hvis Bytro kommer tilbake til Q1 takt på omsetningen og så bygge derfra, med flere spill: full lansering av NWE som burde komme stadig sterkere og det nye spillet som ble meldt i dag som skal soft lanseres i Q4: Conflict of Nations: Modern War .

På det så har du oppside i den andre selskapene, som multiplayer competitive mobilspill fra Simutronics med lansering trolig Q1, og egen IP fra Coldwood (I tillegg til Unravel 2) 2017-2018.

Q1 og Q2 gikk i pluss, og et selskap som går i pluss samtidig som de utvikler spill med oppside kan bli hyggelig å eie. Dessuten så sitter de med en del penger på bok som kan investeres i nye selskaper som kan bidra til vekst og satse i nye egne prosjekter hvor de eier rettighetene i større grad.

3 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Stillfront meddelar att antalet MAU,
det vill säga aktiva användare på månadsbasis, steg 6 procent under det tredje
kvartalet och DAU, vilket är aktiva dagliga användare, steg 12 procent.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Under tredje kvartalet uppgick det genomsnittliga antalet
MAU till 222.970 (209.377) och motsvarande siffra för DAU var 62.781 (55.857).

Det tredje kvartalet är säsongsmässigt svagaste, enligt
Stillfront, och jämfört med andra kvartalet i år, sjönk MAU med 1 procent och
DAU minskade med 10 procent.

Ovanstående siffror avser de intäktsmässigt sju största
spelen, det vill säga Call of War, Supremacy 1914, New World Empires,
ManagerZone Football, ManagerZone Hockey, DragonRealms och GemStone IV.

Kristine Trapp +46 8 5191 7927

Nyhetsbyrån Direkt

1 Like

Ned QoQ som tallene mine basert på similarweb også viste, men virker ikke som markedet tar det særlig tungt.

Jeg var mer all inn all out i en aksje før (per aksje, fortsatt fordelt på flere case), min nye strategi som er litt inspirert av @nofun , @Morti , @Irathi m.fl er å kjøpe litt ekstra i dippene og lette meg litt på vei oppover. Så da er man egentlig litt mer lastet nær bunnen enn man ønsker også kanskje litt lettere lastet enn man ønsker ved neste topp. Det er så klart en risiko å ta siden den kan fortsette lengere opp eller ned enn man tror, men det er uansett ingen krise siden man ikke selger alt (og heller aldri går inn med all kapital). Synes det fungerer greit. Så kan man også glede seg over at en aksje man liker faller siden man da gjerne har litt tørt krutt fra forrige topp som da får gå inn og jobbe igjen.

4 Likes

Og når det er sagt, så må det også sies at jeg i dag tidlig solgte halvparten av mine aksjer til 57.50. Var for tungt inne (maks av det jeg hadde sett for meg å bruke på Stillfront).

Nå har jeg ledig kapital som jeg kan plassere dersom SF skulle finne på å ta “dype knebøy” utover høsten. Om den fortsetter opp har jeg nok aksjer til at det blir god vin og restaurantbesøk også framover :slight_smile:

3 Likes

Hvilken type strategispill tror dere Simutronics holder på med ? Ut fra det bildet de hadde i presentasjonen på redeye så tenkte jeg på et spill av type “Clash of Clans”.

1 Like

Den sjangeren er LETT oppbrukt desverre, eller overfylt