Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Hva skjer her? Hvorfor skal folk alltid selge etter lansering. Dette er jo den meste hjernedøde og bankers måte å tjene penger på, men også litt kynisk.

Det jeg snakket om er kjøp før lansering selg ved lansering mønsteret som er veldig forutsigbart, men samtidig er det helt ulogisk at det skal være nærmest risikofri måte å tjene penger på (no free lunch). Greit nok hvis den ikke hadde gått før lanseringen. Litt urettferdig at de kyniske og kortsiktige alltid stikker av med pengene. Man kan jo så klart henge seg på denne strategien selv, men det føles jo mer som Darth Vader enn Luke Skywalker.

1 Like

Det man trenger er de som kjøper på toppen av hypen og selger på bunnen når hypen ikke tålte møtet med realiteten. Så lenge disse “investorene” finnes, så funker strategien fint. For TSW så var toppen 3-4 mnd før launch, så de som kjøpte før da og solgte på launch tapte bra med penger.

2 Likes

spill aksjer er slik på godt og vondt.trodde det værste fallet var over og tok en liten post på lavt syttitall.det var foreløpig ikke lurt.

1 Like

Synes dette ser bra ut så langt (US)

Jeg har trukket fra Xbox store ratings som var kommet før lansering. Det er også noe rart med at tallene ikke ble oppdatert daglig en periode, derfor dette trappetrinnet.

Utviklingen på PSN i antall ratings er veldig lik Crimewave som er det eneste andre spillet der jeg har sammenligningstall (1394 på de første 11 dagene for Crimewave, mot 1185 på 9 dager for Unravel).

Fundamentalt er utviklingen som ventet og jeg kan ikke se noen spesielle svakheter. Det er vanskelig å spå hvordan PC salget går.

Dette er den offisielle informasjonen:
“Mottagandet av Stillfronts spel Unravel har varit “fantastiskt bra”, uppger spelutvecklarens vd Jörgen Larsson”

Høres jo ikke ut som det har gått dårligere enn guidingen.

2 Likes

Ellers er det 16,355 Total Page Likes på Facebook

Google trends på søkeordet unravel ser også veldig bra ut (jeg har sjekket unravel game før), så klart er det en del søk som ikke handler om spillet, men hvis man trekker fra den mengden som var konstant før spillet ble annonsert så vil det fortsatt vise at interessen er stor. Forhåpentligvis vil dette snart bli lagt til som et eget søkeord i google trends.

2 Likes

STILLFRONT
PARETO HÖJER REKOMMENDATION TILL KÖP (Direkt)
2016-02-26 09:20
STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer rekommendationen på spelutvecklaren Stillfront till köp, från tidigare behåll.

Det rapporterar Bloomberg First Word.

Riktkursen ligger på 82 kronor. På fredagen handlas aktier kring 66 kronor.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt

https://www.avanza.se/placera/telegram/2016/02/26/stillfront-pareto-hojer-rekommendation-till-kop.html

2 Likes

Kommentarene mine til rapporten er borte, men oppsummert synes jeg rapporten var god og viste høyere omsetning for Call of War enn jeg hadde estimert, men også noe høyere kostnader. Kostnadene kan ha vært grunnet i introduksjonen.

Jeg ser ca 60% oppside i aksjen i år i mitt base case der jeg forventer at omsetningen til Call of War stabiliserer seg her på november - januar nivå og at Coldwood leverer som guidet. Q1 burde bli veldig bra med Unravel lansering og stabilt høye inntekter fra Call of War, og forhåpentligvis lavere kostnader.

2 Likes

så denne meldinga her:

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20160226.GlobeNewswire.1989773

Stillfront Group AB (“Stillfront”) has appointed Avanza Bank AB as its Certified
Advisor effective March 8, 2016. Up until that date, Pareto Securities will
continue to act as Stillfront’s Certified Adviser.

Litt skeptisk til slike koblinger og analyser.

2 Likes

Merkelig kursutvikling

Noe jeg har tenkt på er om det at Unravel ikke er på Steam, hvor mye skader det salget på PC? Origin var f.eks. ikke noe suksess for TSW i starten. Det er også vanskeligere for investorer å anslå salget på PC når man ikke har steam-data.

1 Like

Ja det er utrolig vanskelig å si noe om PC salget. Kanskje markedet hadde håpet på en oppdatering med offisielle tall. Psn slipper månedsvis oversikt over top sellers, det er noe man kan følge med på.

Jeg tror SF blir straffet av markedet for å ikke slippe tall nå på Unravel. Det skaper usikkerhet.

1 Like

Hva er det du mener er kjipt?

Enig i det! Det burde vel snart komme en melding om hvordan salget har gått i forhold til forventningene, tror vel at @Alex har rett i at det er det markedet venter på, og som har skapt litt usikkerhet og dårlig kursutvikling siste tiden.

Unravel ikke med her http://www.gamespot.com/articles/top-selling-psn-games-for-february-2016-revealed/1100-6435369/

Det husker jeg Crimewave var i lanseringsmåneden, men user ratings tyder på at spillet gjør det bedre på XBox Store enn PSN (motsatt av Crimewave)

1 Like

Bytros holder seg som ventet på samme høye nivå.

Da blir det spennende å se om vi får noen tall fra Unravel snart, virker som markedet frykter det verste.

1 Like