Nå er vi på dette pessimistiske kursmålet 23 dager etter at det kom. Dette er også bear-“kursmål” for redeye (altså bear scenarioet). Spennende å se om det snur her. Ser ut som en del selger spill-aksjer for tiden. Ikke like sexy lengre.
Nærmer det seg en bunn?
Vanskelig å si men tror det er en fin kurs å begynne å kjøpe på hvis man er langsiktig. Jeg likte kjøpet deres av Game Labs og hadde ikke blitt lei meg om de kjøpte flere selskap som det.
Jørgen Larsson kom med denne kommentaren til at de hadde fått den nye obligasjonen i boks :
“Loading our guns And lowering our financial costs. And adding flexibility.”
EDIT: Den obligasjonen som har forfall i 2022 er på stibor+5% , den med forfall i 2024 har stibor+4.75% mens den nye har stibor+2.75% .
EDIT:
Ser Albion Online har hatt 400k(ca 80% av de det første døgnet) downloads på google play på 2 dager så blir interessant å se hva slags inntekter dette genererer på mobil.
EDIT:
69,70 SEK nå, nærmer seg kanskje en bunn?
Virker kanskje litt sketchy?
ANALYTIKERSAMTAL. Stillfront rasade på börsen förra veckan efter bolaget samtalat med analytiker men spelutvecklaren uppger att ingen ny information har delgivits. (DI)
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/07/06/pm-nyheter-i-korthet-tisdag-6-juli.html
Hvis man ser på hva SF har gjort de siste årene så tror jeg jo det er et bra kjøp hvis man ser lengre enn 2021. På kort sikt ser det jo veldig tungt ut og er en del som er short ( 2.8% / ca 10mill aksjer ) .
Tror egentlig ikke på noen voldsom rekyl før man ser hvordan ting utvikler seg i q2/q3 men et bra oppkjøp eller endring i guiding kan jo selvfølgelig endre på det.
Føler det har vært litt for lite releaser som har gjort det bra og er kanskje bare mobil releaser av Conflict of nations og Albion online som har vært postivt det siste året ?
https://www.fi.se/sv/vara-register/blankningsregistret/emittent/?id=529900SYKCO4GYBTIJ54
STILLFRONT
Handelsbanken Fonder flaggar upp i Stillfront (Finwire)
2021-08-10 16:29
Handelsbanken Fonder har ökat sitt innehav i gamingbolaget Stillfront till 5,13 procent av kapitalet och rösterna i bolaget. Det framgår av ett flaggningsmeddelande.
Henrik Öhlin
henrik.ohlin@finwire.se, 0703-21 06 99
Nyhetsbyrån Finwire
Sök på Placera
Ikke veldig sprek Q2 og guiding for Q3 :
Ikke veldig sprek kurs heller, ned til 50kr
Nei , de får bank pga den guidingen. Blir interessant å se om de klarer å få til organisk vekst igjen og klarer de det vil det jo være en veldig interessant aksje på disse nivåene.
direkt:
STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Nordea Markets sänker riktkursen för Stillfront till 68 kronor från 92 kronor. Rekommendationen köp upprepas.
Det framgår av en analys.
Aktien stängde på 47:20 kronor, motsvarande en nedgång på dagsbasis om 18,2 procent, föregående handelsdag efter att samma dag ha kommit med delårsrapport.
Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion Nyhetsbyrån Direkt
Må innrømme at jeg lenge har vært skeptisk generelt til spillaksjer som fikk seg en voldsom boost pga folk måtte være hjemme og foreløpig ser det ut som om den frykten var reell. mobil-spill-aksjer har også apple sine nye regler å stri med. Kina sin knallharde kamp mot sektoren hjelper heller ikke.
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/08/12/stillfront-carnegie-hojer-rek-till-kop-behall.html
Spørsmålet er jo hvilken langsiktig påvirkning pandemien har hatt på gaming. Ser man på Steam så hadde man jo en en voldsom økning i bruker fra begynnelsen av februar til peak i mar/april ( gikk fra ca 19.1 mill til 24.5mill). Deretter gikk det ned til 19.7mill i slutten av juli. Peak i år var i mars med 26.8mill mens vi nå ligger på rundt 24mill. Jeg tenker at gaming kommer bra ut av det framover også uavhengig av hva man finner på i kina. Kina har jo alltid vært et problem og er vel ikke mer enn 2-3 år siden de ikke godkjente noen nye spill i 6+ måneder(EDIT: 9 måneder fra mars 2018).
Når det gjelder SF så tenker jeg de er veldig interessante hvis de klarer å få gang på organisk vekst iløpet av året(de guider vel at det skjer i q4). Det virker uansett som om de ikke har vært like godt forberedt på konsekvensene fra idfa som de trodde de var.