Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Ja jeg synes dette gjør Stillfront litt mer “sexy” :wink:

3 Likes

Da har jeg testet og er helt samme konsept som Clash Royale med kort/kister/gratis kister++ . Playfielden er en del større og det kan være både positivt og negativt. Førsteinntrykket er at jeg synes det ser bra ut.

3 Likes

Kan prøve at teste det lidt, har vel spillet langt mere end 100 timer clash royale, så det er vel et spil der appellerer til mig. Umiddelbart synes jeg ikke det ser lige så indbydende ud, og det tog jo også et godt stykke tid før clash royale havde god balancing, men hvis det er godt så er potentialet jo stort og jeg synes clash royale har en rigtig god monetization model.

3 Likes

Spurte litt om spillet

“Siege: Titan Wars is a new game from Simutronics. It is now in soft launch, to be followed by global launch at a later point in time.”

Venter kanskje med melding til global lansering?

3 Likes

Tror det er lurt. Man mister litt av “trøkket” ved global lansering hvis man kommer med melding ved soft launch. Nå har de tid til å balansere spillet og fikse bugs før de kjører på med melding/markedsføring.

3 Likes

Har spillet det i 1-2 timer nu. Det er bygget op som clash royale, men er lidt anerledes gameplay mæssigt, noget mere akavet at spille. Jeg synes ikke det er på niveau med clash royale, men stadig meget sjovt at spille. Har ingen anelse om hvorvidt det slår igennem eller ej, men skal blive spændende at følge.

3 Likes

Jeg liker S:TW bedre og bedre. Tror dette kommer til å generere mer revenue enn de andre spillene til Simutronics. Har uansett ikke tro på at det får like mange spillere som Clash Royale men 10% av de hadde jo vært kjekt :wink:

" And 2016 is off to a good start, as Supercell’s Clash Royale has take the No. 1 spots in top downloads and top-grossing games in the U.S. Apple app store. The game is No. 1 in 44 countries right now. Supercell just announced that it has more than 100 million daily active users in almost every country."

2 Likes

Jeg har vært ute og reist og ikke hatt så mye tid til å følge med, f.eks på similarweb

Overraskende sterkt fra Call of War hvis dette stemmer (det er som kjent et estimat med viss usikkerhet). Dette vil uansett ikke vises i Q3 tallene, men lover godt.

2 Likes

Det skal også sies at NWE ikke er kalibrert enda siden det vil først være mulig etter Q3 rapporten (det er en viss forskjell mellom spillene når det gjelder omsetning per besøk).

1 Like

Kunne du tenke deg å forklare hvordan du har regnet deg fram til disse tallene? Hvilke tall fra similarweb?

Synes det ser bra ut. Forstår ikke de som går for Hugo i stedet. :slight_smile:

1 Like

Det er et ganske enkelt prinsipp, jeg har brukt omsetningstallene per spill (siden mai 2015) og sammenlignet med similarweb estimatene for antall besøk til hvert av spillene for å finne et forholdstall mellom omsetning og estimerte besøk. Det er en viss variasjon mellom spillene så det er større usikkerhet på nye spill.

3 Likes

Da har jeg fått spilt litt S:TW og har blitt level 5. Det er iallfall et par ting jeg håper de forbedrer/legger til. Det første er matchmaking hvor det ofte er stor forskjell på level . Jeg traff f.eks på en level 1 spiller i dag. Det kan jo være at det er satt opp slik med vilje siden det ikke er så mange som spiller enda og man vil unngå at man må vente lenge på å finne noen å spille mot. Det andre som irriterer litt av og til er at egne uniter blokkerer for hverandre. Itillegg er det heller ikke støtte for clans enda og det håper jeg de får inn før launch. Ser versjonsnummer er 0.31.26 nå så de har vel et par ting som skal inn eller fikses :slight_smile:

2 Likes

Top grossing android blant action games, litt overraskende land. Fortsatt ganske lavt, men tendensen er i hvert fall at rankingen ser ut til å holde seg stabilt eller siger oppover i de landene som den har begynt å få fotfeste.

4 Likes

Top grossing i kun overraskende land (og i underkategorier) betyr vel svært lite inntekter totalt sett som vi så med TLJ?

1 Like

Ja, det er lave inntekter fortsatt, men soft launch. Det er jo ikke en gang sendt ut pressemelding.

https://www.appannie.com/apps/google-play/app/com.gamealliance.siege/rank-history/#vtype=day&countries=CA,AU,ID,MY,ZA,TH,TR&start_date=2016-11-02&end_date=2016-11-16&view=grossing&lm=7f

1 Like

Litt opp i dag

Fra Facebook-siden for en time siden

“This is our first beta release of Siege so we have many balancing changes to make before hitting global launch.”

0.31.28 er ute nå og da har jeg stort sett kun truffet på spillere på samme level som meg eller 1 level under. Enten er har de endret noe eller så er det pga at det er flere spillere.

3 Likes

Ikke pga meg men jeg økte faktisk en god del i dag. Har planer om å øke mer men venter til etter rapporten.

3 Likes