Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Tror ikke vi kan klage på de betingelsene der. Funcom betalte i starten 10% rente på den konvertible obligasjonen de gjorde i 2011.

3 Likes

Är det inte lite märkligt att vi går ner på den här nyheten? Eller är det fortfarande rapporten som spökar?

Jo det synes jeg. Jeg tror at de har et oppkjøp på gang som kanskje kommer før full launch av Siege. Hvis man ser på GIG så gjorde de et stort oppkjøp 2-3 uker etter at obligasjonen var i boks.

3 Likes

Precis. Om man tar in 110 miljoner, plus drygt 30 miljoner i kassan, så vet man redan vad man ska göra med pengarna. Då känns en nedgång tämligen omotiverad. Men strunt samma – vi ska upp. Jag ökade, marginellt, i dag. Redan fulltankad, men kunde inte låta bli att ta några till i dag.

Jeg synes også dette var merkelig, nå skal det sies at tidligere kjøp har ved første øyekast virket litt kjedelige, spesielt det første der ordet MUD ble nevnt i litt for sterke ordelag. SF er inne i en meget spennende tid så her blir det nok mer aksjer hvis den faller videre.

1 Like

”Kjedelig” – där lärde jag mig ett nytt ord. :slight_smile:

Sant. Hittills har de gjort ganska blygsamma uppköp, men på det hela taget lyckosamma. Men uppenbarligen växlar de upp. Om de hittills har betalat bara några miljoner för bolagen – vad planerar de att göra med +100 miljoner? Spännande tider, minst sagt. Sjunker det mer köper jag fler.

Dette tror jeg også på. Kjøpte enda litt til i dag. Bra størrelse på denne posisjonen nå :slight_smile:

1 Like

Köper dom muligtvis Unravel IP?

Möglicherweise, stressassasin. Det skulle säkert löna sig. Sedan finns väl också möjligheten att de har större ambitioner med Coldwoods nya IP än vi har trott. Plus större uppköp av spelstudior.

1 Like

Stämma i dag. Någon som ska gå på den? Tyvärr är jag bortrest, annars hade jag gjort det.

Denne ble ikke postet her inne. Mange fine oppdateringer, bla. 1 min tilleggstid ved kamper som ender i uavgjort, nytt design osv.

6 Likes

Og har alle fått med seg denne?

“Siege: Titan wars: Our extensive soft launch is coming to an end. We target Global Launch to mid-late June.”

En av mine venner som tester spillet sa i dag at han har gått litt lei. Spurte om han har lagt igjen penger, og ja, det har han gjort. Han benyttet seg av tilbudene som dukker opp etter hvert som man når 100, 200, 300 osv “victory points”.

Jeg tror dette spillet kan gjøre det riktig så bra og er klar for noen spennende måneder i Stillfront.

7 Likes

Nice! Har du link til kilden?

2 Likes

Side 16

http://www.stillfront.com/site/wp-content/uploads/2016/11/SF-Q117-Report-Presentation-v1.0.pdf

4 Likes

Skal bli interessant å se hva Jörgen har tenkt å bruke 110 MSEK på. La de ligge rolig i banken kanskje?

Redeye har hvert fall trua, basecase kursmål 125. Det er “bare” 64% opp. Nei, blir for kjedelig med MUD’s… :wink:

http://beta.redeye.se/company/stillfront-group

3 Likes

direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Spelutvecklaren Stillfronts rapport för det första kvartalet var på den svaga sidan, med både försäljning och ebitda lägre än väntat.

Det konstaterar Pareto Securities enligt en färsk analys.

Ljuspunkter saknas dock inte, menar Pareto, som sänker riktkursen till 100 kronor från tidigare 110 kronor, men upprepar sin köprekommendation för aktien.

På den positiva sidan guidas Siege Titan Wars nu för ett globalt släpp i mitten eller slutet av juni, och Conflict of Nations lanseras för närvarande i full skala, skriver mäklarfirmans analytiker i en dagsfärsk analysuppdatering.

Därtill förefaller bolagsledningen se positivt på möjligheterna till förvärv, något som Pareto tror kan hända inom en snar framtid.

Stillfront redovisade ett ebitda-resultat på 7,7 miljoner kronor för det första kvartalet (11,2). Resultatet efter skatt blev 0,6 miljoner kronor (6,1) och nettoomsättningen i kvartalet blev 30,0 miljoner (25,3).

Michael Bernander +46 8 5191 7917

Nyhetsbyrån Direkt

4 Likes

Q1 var “svakere enn ventet” (av hvem?) fordi full lansering av 5 produkter er alle satt til Q2.

3 Likes

Och resultatet belastades av engångskostnader (och investeringar). Men de lär få anledning att uppdatera riktkursen så snart det dimper ner pm om uppköp.

1 Like

Pareto forventet dette :

“We expect Stillfront to increase its revenue by ~22% y/y in Q1 2017”

Den er fra 2.mai

1 Like