Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Jeg ser på games kolonnen uten underkategori. Har ikke noen andre spill å sammenligne med dog.

De kjører nok på med reklame nå, får inn brukere, reduserer reklame, justerer og så gjentar de nok den prosessen.

Jeg synes det ser ut som en grei start, men tror det først skjer noe hvis de blir featured flere steder. Evt ser at mer reklame lønner seg.

Så vidt jeg kan se er tallene antall land spillet er på hhv 1. plass, på topp 10 osv. Så i dag er det “bare” på 1. plass i 5 land over strategispill. Svinger mye tydeligvis. Men at det er på topp 20 i 22 land, av alle spill sammenlagt er jo ikke dårlig. Heller ikke verst at det er mest downloadet av alle apper i 8 land. Spørsmålet er jo også hvor mye folk faktisk bruker spillet…

Svært små land burde gi omtrent et neglisjerbart bidrag til inntektslinja til SIEGE. En 1.plass i Sverige på games betyr ikke like mye som en 1. plass i USA f.eks… Listene burde tror jeg vært vektet med antall mobiler/totalt antall mobiler i verden eller noe i den duren slik at det hadde vært lettere å få oversikt. Da kunne man fått en global liste faktisk.

1 Like

Er kanskje greit å sammenligne med tallene fra erepublik sine mobilspill?

4 Likes

Uppskattade dagliga intäkter bara i USA.

2 Likes

Matteoppgave:
Regn ut bidraget til Stillfronts aksjekurs basert på det du vet ut fra Durers daglige inntekt estimat.
Vis hvordan du kommer fram til svaret.

Mitt svar på oppgaven:
Drøyt 17 000 dollar pr dag = 170 000 SEK pr dag.
170 000 x 30 = 5 100 000 SEK pr mnd
5 100 000 x 12 = 61 200 000 SEK pr år
Regner med P/E = 20:
61.2 mill SEK x 20 =1.224 mrd SEK.
Antall aksjer i Stillfront=5 983 775
1.224 mrd / 5 983 775 = 204 SEK

Svaret blir 204 SEK pr aksje.
…kan noen leke sensor på besvarelsen min? Tror nesten ikke på det sjøl…

Edit: Flere har påpekt at utregningen er feil, ikke ta dette for god fisk!

Husk at inntektene skal deles med apple/google + tilting point og at Stillfront ikke eier mer enn ca 55% av simutronics.

5 Likes

Du har såklart rett, vet vi hvor stor prosent stillfront får? 20%?

1 Like

Siden vi ikke kjenner til avtalen med TP er det sikkert helt greit å bruke 20% som utgangspunkt.

I så fall blir det fremdeles et betraktelig bidrag til aksjekursen. Særlig hvis dette bare er for USA.

Er vel også noen andre kostnader som skal trekkes fra - jeg husker gjerne feil på P/E hvilken E man skal bruke. Men det er i hvert fall ikke omsetningen. Det er jo uansett en del kostnader til utvikling i bunn som må trekkes fra. Men ja: jeg har virkelig troen!

Totalt B+
(A for innsatsen, C for å ha glemt hva Earnings er). + Fordi sensor er positiv til aksjen!

1 Like

Haha! :joy: Måtte seriøst le her, snakker om positiv sensor :grinning: Svaret er vel omtrent 10 ganger så stort som det burde vært. Men jeg er veldig positiv sjøl, hvis dette er bare USA, så må det da være veldig bra uansett.

3 Likes

Godt å se SF stige. Og mer skal det bli!

4 Likes

Merkelig helt stille på avanza-forumet om SF og kursen beveger seg fint oppover. Største nettokjøper er avanza og mobil-data ser gode ut.

top 10 reached på games +5 sist jeg sjekket
top 100 reached på games -5 , ikke fullt så bra

https://www.applyzer.com/main.php?mmenu=rankings&submenu=getRanking&app=1149474432&market=1

3 Likes

Jeg tenker at de kjører på med reklame i en periode før de gjør noen justeringer og kjører reklame igjen. Så ser de om det de har gjort har hjulpet noe på inntjeningen pr reklamekrone. Det er litt vanskelig å si hvor bra det går, ettersom evt trendskifte kan komme fra “metning” eller fra færre reklamekroner brukt.

1 Like

Uppskattad dygnsförsäljning i USA har stigit med ca 15% sedan i går. Jag TROR att detta bara är iPhone (se nedan).

2 Likes

3 Likes

Bra utvikling i dag. Var dette siste dagen med kurs under 100 sek? Snittet forsiktig opp i dag så får vi se hvor lurt det var. sluttkurs 99.5 sek.

5 Likes

Ser bra ut dette, må bare slutte å kjøpe aksjer som går ned 50% sammen med de som går opp 100%.

3 Likes