Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

SF leverer ihht estimatene, og guider videre vekst. Pareto senker kursmålet med 20%. Logisk?

Tydeligvis trøtt idag og har ikke synet med meg.
De høyner selvfølgelig…
Takker @alex.

nei, pareto skriver jo
Riktkursen höjs till 127 från 100 kronor.

3 Likes

Ble overrasket over at Stillfront gikk så kraftig i dag, opp fra 129 kr i går, men størstedelen av oppgangen kommer av 6 aksjer omsatt noen minutter før stengetid. :stuck_out_tongue:
image

1 Like
3 Likes

Prøvde meg på samme analyse her som i Kitron, men denne er langt fra like klar. Her hadde jeg trengt noen års erfaring med denne slags analyse for å kunne gjøre den i forkant. Pga volatilitet, så ville dette måtte blitt en investering hvor man maks gikk inn med 12,5% av beholdningen, så man kan kjøre med større stop-loss.


Stillfront ble tatt på børs på starten av denne grafen, på ca 46 kr etter hva jeg husker. Jeg tenker meg at aksjen da gradvis har økt i verdi, og har vært i Stage 2 før dette.

Så kommer det som gjør dette vanskelig, hvorfor starter denne grafen i stage 3? Vel, den starter egentlig i Stage 2 som går over i Stage 3. Den vil ha vært i oppgang hele veien oppover her. Det er ikke Stage 4, selv om det går nedover, rett og slett fordi den ikke bryter under støtten på ca 50kr (tynn grønn linje).

Den tykke grønne linja må bli brutt sammen med SMA150/200 for at den skal gå ut av Stage 3, noe den gjør ved den blå pilen. Strengt tatt, så skulle SMA150 vært over SMA200, det er noe av det som gjør at hvis man skulle gjort en inngang her, så måtte det ha vært med en liten post.

Aksjen bryter SMA150, men ikke SMA200 litt lengre opp. Der er det derfor tegnet inn en oransje støttelinje. Brudd på SMA150 og SMA200 gir oss Stage 3, brudd på den oransje støttelinjen i tillegg gir oss Stage 4.

Aksjen bryter SMA150/200 lengre opp, men ikke den oransje støttelinjen. Her går den vel derfor egentlig inn i Stage 3. Den bryter så fort opp igjen, så Stage2 igjen. Hadde den brutt den oransje linja, så hadde vi vært i Stage 4.

Situasjonen nå er at aksjen er over SMA150/200 for å være i Stage 2. Hvis den bryter SMA150 og SMA200 så er vi i Stage 3 og hvis den i tillegg bryter den røde støttelinja, så er vi i Stage 4.

Selv en 10% trailing stop loss har ikke vært nok til å holde deg i denne aksjen, ihvertfall ikke intradag. En løsere stop-loss og du har sittet i aksjen hele veien oppover, uten å kunne trade på de store bevegelsene.

EDIT: har ikke tid til å gjøre denne analysen helt ferdig, så kommer tilbake til den senere i dag.

3 Likes

Utifra din analyse, hvor skal aksjen gå videre?

Vi er i stadie 2 som iflg teorien er den eneste perioden man skal sitte i aksjen. Du skal gevinstsikre hvis aksjen går nedenfor SMA150/200 og være helt ute hvis aksjen faller gjennom rød støtte på 84 kr.

Dette er ikke en analyse for å treffe bunner/topper, men en analyse for å vite når det er verdt å trade i aksjen, og svaret på om det er lurt er ja, men inngangene burde ha vært på stedene hvor det akkurat har blitt bekreftet videre stadie 2. Dvs, ved de to tynne blå strekene over tykkere oransje/rød strek.

Svaret på når man burde ta pengene og gå kommer vel an på hvor mye tapt gevinst du er forberedt på å godta mot muligheten for at aksjen fortsetter videre i stadie 2 en god stund til. Jeg hadde ihvertfall satt en stop-loss på ca 114 kr på 50% av beholdningen, en stop loss på SMA150/200 på 25% og en stop loss på de siste 25%-ene på 83kr.

En stoooor disclaimer her, og det er at jeg virkelig ikke har nok erfaring til å føle meg trygg på analysen min her. Jeg gjør analysen her først og fremst fordi den da forhåpentligvis blir plukket fra hverandre av deg og andre, så jeg kan lære noe. Det hjelper også for meg selv å prøve å gi så konkrete råd som mulig. Da må jeg konkretisere mine egne vurderinger.

Ca 0% avkastning det siste året sier vel litt om at jeg har mye igjen å lære.

… også svarte jeg ikke på spørsmålet ditt, som var hvor aksjen går videre. Ser at babyrage gjorde den jobben :smiley:

4 Likes

2 Likes

Så 173? 8 tegn

Det @babyrage har tegnet opp er fibonacci-nivåer, og det er tre av dem oppover på 173, 220 og 250.

Ja, jeg bare lurte på hva tolkningen er, altså hvor langt vi er i stadie 2? Poenget må vel være å ri denne lengst mulig.

Det er vel ikke mulig å vite hvor langt man er i stadie 2. Kitron var f.eks. i stadie 2 i 26 måneder. Stillfront har lån til å gjøre en god del flere oppkjøp med tilhørende vekst og hype det neste året. Hvis de samtidig leverer greit, så kan kursen fortsette over SMA150/200 i et år til.

Spørsmålet er hvor sannsynlig det er.

1 Like

OK så hvordan bestemmer man exit, trailing stop loss?

På kort sikt er det kanskje avhengig av hvordan Siege gjør det når de kjører igang med UA.

1 Like

Hadde du kjørt trailing stop loss, selv på 10%, så hadde du blitt hevet ut endel ganger allerede, og det ikke på de beste tidspunktene. Jeg tenker det må finnes en bedre måte å gjøre det på enn det, men det blir manuelt ut fra motstandsnivåer og/eller fibonacci-retracement.


Jeg synes 122 kr, 113-ish, 104kr og 97kr ser bra ut. Dette er motstandsnivåer man kunne tegnet opp for hånd i tillegg til det man får fra fibonacci-retracementen. Den eneste jeg ikke tegnet opp selv var den fra forrige peaken (close) på 104. Stop loss på 0-50% av beholdningen pr nivå.

Har du noe stop-loss strategi i dag @holmes?

Btw, jeg er jo helt ute av aksjen, solgte på veien opp, snitt på ca 115 kr, det tok jeg først og fremst på feelingen. Det hadde nok vært en bedre ide med en forhåndslagt strategi. :slight_smile:

2 Likes

:point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2::point_up_2:

6 Likes

Går greit idag. Finner ingen spesielle nyheter, noen som vet hvorfor den går?

Fordi jeg er helt ute? :smiley:

Det kan være ett av spillene de har selger bra for tiden? Eller det bare er mer hype? Stillfront får jo endel PR som et skikkelig vekstselskap.

1 Like

Tipper det er optimisme i markedet mot utviklingen fremover, spesielt q4 da war and peace har hatt en god start. De skal også lansere flere spill.

Det er også vanlig i stadie 2 (ref: analysen til @Christian) med mange dager med god kursutvikling der investorene akkumulerer, men vanskelig å spå hvor lenge det varer.

Du kan holde et øye med fibonacci nivåene 173, 220 og 250.

4 Likes

Fin dag. Det är nu fonderna på allvar börjar titta på Stillfront. Många fonder börjar inte titta på bolag förrän de passerat runt 800 miljoner sek . Idag har vi SBN, DDB, DBL, INT, AIV, JPM, NRD, SWB, UBS och MSI på köpsidan. Tror inte vi kommer gå ner. nästa anhalt 173 sek

4 Likes