Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stillfront Group (SF)

Og pdx fra 25 i IPO. Og det beste av alt er at dette er fundamentalt over mange år og ikke kun trading.

Til og med kun en lyttepost der man sitter muse-stille hadde blitt bra i pdx, sf og embrac hvis man var med fra starten. Her kunne man skapt en formue…

Jeg har mer og mer tro på strategien om å sitte helt stille over tid med noen nøye utvalgt aksjer. Og så kan man heller ha en annen portefølje der man leker seg og prøver å time kjøp og salg og på annen måte underholde seg selv.

4 Likes

SF kunne man kjøpe for 52kr ca 1 år etter IPO, det gjord jeg. Også solgte jeg på 100. Dessverre bare en mini-posisjon.

Jeg kjører 50/50 etter å ha gått glipp av Kitron pga for aggressiv trading. Dvs at jeg bestemmer meg for en “max” og trader opptil 50% av dette. Tror det skal fungere fint. Hadde jeg gjort det med SF f.eks, så hadde jeg nå sittet på 350.000kr nå i stedet for de 35.000kr jeg fikk i gevinst. :slight_smile:

Ja de virkelig store avkastningene tror jeg også ligger i langsiktige investeringer.
Man kan være heldig å finne en aksje som går 1000 prosent på kort tid, men særlig sannsynlig er det ikke.

Det hender jeg finner en slik aksje, men som oftest har jeg kun mindre poster i slike raketter. Enda oftere drar de opp uten meg. he he. Selge max 50% i aksjer man har langsiktig tro på er en regel jeg prøver å etterleve.

Og oppsnitting hvis aksjen går bra og man ikke sitter for tungt. Måtte bare ha litt mer sf når aksjen passerte 1000 sek.

4 Likes

Ja , mine beste aksjer er de jeg har sittet lenge i. Kitron ( 10år , men 5 første årene var ræva :wink: ) , Funcom ( 9 år , men satt kun med obligasjonen i deler av perioden ) og i tillegg Embracer/SF siden slutten av 2016.

2 Likes

Hva skjedde med stillfront? Ref: nedgang på 10% fra 1000 til 900?

Var ikke den eneste gamingaksjen som var ned mye torsdag/fredag :slight_smile:

1 Like
1 Like

Blir interessant å se hvordan dette ser ut om et par år :slight_smile:

1 Like

Hva tenker dere om inngang i SF nå?

1 Like

Jada, der kom endelig oppkjøpet. Bare å vente på økt kursmål fra redeye og andre som følger selskapet.

Spennende med at nå skal man få en fot innenfor jente-mobil-spill. Mobil-spill for jenter har f.eks. G5 Entertainment vist er en lukrativ business.
The studio focuses on narrative lifestyle simulation role playing games (RPG) targeting a female audience.

Gikk ut med rundt 50% på 1080 idag. Får se hva som blir veien videre her. Sinnsyk aksje.

Edit: Der ryker litt mer…

3 Likes

Nå har jeg ingen planer om å selge sf, men tror den har mer å gå på kortsiktig mtp mulig økt kursmål og kapitalmarkedsdag.

1 Like

Redeye øker som forventet base case. Litt over 30%.

We have increased our fair value range to SEK 750-1400 (580-1100) with a base case of SEK 1130 per share (SEK 860).

https://www.redeye.se/research/793659/stillfront-a-lucrative-niche-added-at-a-discount

STILLFRONT: NORDEA HÖJER RIKTKURSEN TILL 1200 KR (950)

07:36
	STOCKHOLM (Direkt) Nordea Markets höjer riktkursen för Stillfront till 1200 kronor från 950 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av en analys.

Aktien stängde till 1.108 kronor på fredagen.

Börsredaktionen +46 8 51917911 https://twitter.com/Borsredaktion
Nyhetsbyrån Direkt

så nordea øker kursmål med 26%

en til:
direkt:

STOCKHOLM (Direkt) Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Stillfront till 1.150 kronor från 960 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av ett marknadsbrev.

Stillfronts stängningskurs i fredags var 1.108 kronor.

Så øker kursmålet med 20%.

enda en:
STOCKHOLM (Direkt) Pareto Securities höjer riktkursen för Stillfront till 1.240 kronor från 1.015 kronor. Rekommendationen köp upprepas.

Det framgår av ett morgonbrev från banken.

Aktien stängde på 1.108 kronor på fredagen.

Så pareto øker kursmålet med 22%

Har lagt ut aller siste rest til salgs nå :sweat_smile: :cry: :thinking: :roll_eyes:

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/09/22/stillfront-stillfront-satter-nytt-tillvaxtmal-10-miljarder-kronor-i-omsattning-2023.html

Tilsvarer en aksjekurs på :rocket:

Får kjøre en liten kursmåls marathon.

Nordea höjer riktkursen för Stillfront till 1 200 kronor (950), upprepar köp
Berenberg höjer riktkursen för Stillfront till 1 260 kronor (990), upprepar köp
Redeye höjer motiverat värde för Stillfront till 1 130 kronor (860)
Pareto Securities höjer riktkursen för Stillfront till 1 240 kronor (1 015), upprepar köp
Kepler Cheuvreux höjer riktkursen för Stillfront till 1 150 kronor (960), upprepar köp

@nofun hva er snittet ditt igjen? bare sånn at jeg kan hate megselv litt.

Stillfront siktar på att nå en nettoomsättning på 10 miljarder kronor under 2023 och målet ska nås både organiskt och genom förvärv.

Så lenge gaming-markedet vokser og de får til å vokse organisk og gjennom oppkjøp har jeg vanskelig for å se hva som skal stoppe sf-kursen på lang sikt.