Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Stockscreener

Hei,

leter etter en stockscreener som gir tilgang til europeisk og amerikansk marked. Hvis den kunne inkludere oslo børs hadde det vært fantastisk. Jeg har lett litt rundt og bruker nå finviz for US aksjer, men så vidt jeg forstår dekker dem ikke det norske markedet. Investing.com skal kanskje kunne det, men her må en være medlem + at TA delen som er tilgjengelig gratis var lite imponerende, kanskje noen her har erfaringer/anbefalinger. Screeneren burde også gi mulighet til fundamentale komponenter (f.eks. EPS).

Takk!

1 Like

Mulig denne er noe for deg?

Tror ikke du finner en som har “alle” markeder.

2 Likes

Takk, jeg hadde sett litt på denne, men er litt usikker fordi utvalget av TA er meget begrenset på nettsiden uten at man er medlem. Noen som har erfaringer her?

For å svare meg selv har jeg nå testet litt med borsdata, men det virker som om jeg ikke kan egendefinere screening kriteriene? Man kan velge predefinerte “strategies”, men jeg ønsker f.eks. å se aksjer som handles >150EMA, hvor EMA50>EMA150 og som har falt under SMA 20, eller som er >50 dagers high etc. Det virker som om dette ikke er mulig hos borsdata… Finviz gir denne muligheten, men bare i USA så vidt jeg kan se.