Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Storebrand (STB) Småprat

Nå kjøper de vel så mange aksjer at det ikke blir noe igjen til oss :slight_smile:

1 Like

Det har vel lite å si. Soliditeten som følge av utbyttekuttet er bedret med 5%. Men vi som har stilt kapital til soliditeten får ingen godtgjøring. Det får de derimot i noen sparebanker. Bruker vel utbyttekuttet for å maskere egen tilkortkommenhet

Den depressive kursen bruker de til å fø ansatte med billigaksjer. På tide noen tar fatt i kapitalmarkedets Hufsa.

Storebrand ASA - Status share buy back to fund employee incentive program

ja du er sier noe!!!. Hvis de kjøper aksjer så blir det beregnet på annen måte enn solvency, slik jeg har forstått det. Resultatet er at det blir høyere kurs, og spør du meg så er jeg mer interssert i at kursen stiger til 80 enn at jeg får 1-2 kroner i utbytte p.g.a. 2019. Hva de ansatte får er vel revnende likegyldig (du får få det jobb der)

Det som er sikkert er at utbyttene blir like høy neste år, og vel godt og vite.
:slight_smile:

2 Likes

Ingen hvis, der altså? Har vel ventet på 180-nivået i åresvis til nå…?

Ikke noe hvis nei :stuck_out_tongue:

:slight_smile:

Trenden er at man gradvis kommer nærmere, men så var det det å bryte 180-nivået. Skjer det i år?

…| 2017| 2018| 2019| 2020 |
|q1| 159 | 165 | 173 | 172 |
|q2| 163 | 167 | 167 | 163 |
|q3| 160 | 169 | 177 | 179 |
|q4| 172 | 173 | 176 | 178 |

1 Like

Nå kan jo ikke renta gå så mye lavere, så ser for meg det skjer i år.

Storebrand ASA: Meldepliktig handel

1 Like

Storebrand ASA - Status tilbakekjøp av egne aksjer til aksjekjøpsprogram for egne ansatte

Storebrand ASA: Notice of transaction

Storebrand ASA - Correction: Status share buy back to fund employee incentive program

Referat fra talen fra FED :chart_with_upwards_trend:

1 Like
1 Like

Investorer flytter store penger i aksjemarkedet: – Stimulipakken i USA blir styrende

1 Like

Verd å lese.

3 Likes

Vi nærmer oss 80 nå. Fint driv her om dagen. 15% siste måned :blush:

Stimulansepakken hjelper ikke på rentekurven… :face_with_hand_over_mouth:

image

https://www.cnbc.com/2021/03/08/us-bonds-treasury-yields-rise-after-senate-passes-stimulus-package.html?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_content=Main&utm_source=Twitter#Echobox=1615193748

1 Like

1 Like