Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Storebrand (STB) Småprat

Forventninger om renteheving i relativt nær fremtid.

Kursmål fra 42 nok til 60 nok for RBC Capital Markets, tror de får posten litt sent?

Kursmål fra 73 til 84 hos Nordea Markets, spennende.

Solgte litt på 68,85 i dag, for så å kjøpe mer på 68,35. Teknisk er vi høy, RSI over 70.
Lurer på at vi skal opp mot 72-73 før vi får tilbakefall mot 66-67. Gjetninger

1 Like

DNB anbefaler kjøp av STB også, betyr det selg?

jeg har hatt aksjen i ett år nå,og er fornøyd.

men DnB Markets er og så aksjeforvaltere,de selger på topp,og kjøper på bunn.

så hvis de sier kjøp,-selg…og andre veien,hvis de sier selg,kjøp.

som eier av STB selv,så har nå aksjen hatt en positiv utvikling i lengre periode,og gevinstsikring er da naturlig,og kan reagere ned på sikt.

anbefaling: Hold / undervekt (ikke kjøp akkurat nå,-mest grunnet pga det er denne måneden FED skal starte nedtrappingen av balansen)

1 Like

bilde

bilde

bilde

Hadde utgang på 69,2 til 69,9, og smått begynt å ta plass igjen her.

UBS anbefaler salg av Storebrand-aksjen, som er inkludert på meglerhusets liste over «High conviction stock ideas» for 2018 , melder TDN Finans.
Kursmålet på 48 kroner pr aksje på 12 måneder sikt gir en potensiell nedside på 26 prosent.
Det heter blant annet at Storebrand-kursen ikke i tilstrekkelig grad reflekterer risikoen knyttet til at aksjen handles med en premie mot den europeiske livselskapssektoren tross svakere balanse, lavere kapitalgenerering og lavere utbytte, skriver meglerhuset.

Styret har i
dag vedtatt å utstede 17 904 091 nye aksjer hver pålydende NOK 5 til
tegningskurs NOK 68,23857 per aksje, hvorved antall utstedte aksjer i Storebrand
ASA vil øke fra 449 909 891 aksjer til 467 813 982 aksjer.

http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=440226

Kjøpsanledning, eller videre fall?

Det med utstedelse av aksjer har vært kjent siden Skagen kjøpet ble annonsert, siden der sto det hvordan det skulle skje. Spørsmålet er;hvor mange leste denne detaljen?

Fundamentalt er lite endret, da de er en “cash cow” fortsatt og har imponert tidligere kvartaler, hvorfor skal det snu pga de kjøper seg opp? RSI er meget lav pga nedgangen, og vi er nesten nede i 60 kr nå, vurderer å ta mer selv før utbytte om noen måneder.

UBS tror jeg tar feil, da mange har i det siste spådd Storebrand nedover, men ikke fått så mye effekt før nå. Hver gang de viser at de leverer så går det opp igjen.

Jeg tror det er en kjøpsanledning for den som tenker litt lengre enn neste uke. :slight_smile:

1 Like

bilde
bilde

@Christian ser dette ut som mulig brudd opp av skyen?
*Edit, tillegg:
At vi er i grønn sky, altså positiv trend, og skal teste toppen av skyen. Og at F26, kursen 26 dager før er en del under, gir kanskje mindre potensiale/trygghet opp her? Eller kan brudd opp av grønn sky være like potent? Var det for STB aksjen i slutten av september 2017 ser det ut til.

Tror oljepris og tanker om forhøyet rente på sikt kan være fundamentale drivere her til videre økning også, men er på veldig tynn is.

Hver gang jeg kommer med en Ichimoku TA vurdering av STB som er bullish, så kommer altså et meglerhus og skal benytte media til å baisse STB. :roll_eyes:

Hvorfor faller vi slik i STB i dag? Byr det på kjøpsanledning, eller er vi på tur ned mot 62 av fundamentale årsaker?

Takk skal dere ha…

Kursen er opp ca 100% etter at de gikk inn, helt legitimt at de selger. Fin tur for de som har vært med.

Hvordan fungerer utbytte?
Ex. dag for STB er 12.04 2018 om jeg har skjønt riktig. Er det slik at aksjer en har inntil da får en utbytte på?
Hvordan og når gjøres en slik utbetaling?

Den dagen så trekkes da utbyttet fra kursverdien, og alle de som har aksjer per det tidspunktet vil da få utbyttet, men det kommer ofte til faktisk utbetaling litt senere. Utbetalingen skjer til den kontoen som du har dedikert det til via VPS. Kursen vil da gå ned den ex. dagen, men innen du har fått utbyttet, så kan den ha godt opp igjen hvis selskapet gjør det bra.

Hvis det er noe jeg misforstår selv, så kom med innspill. Det er slik jeg har forstått det.

1 Like

Nogen forventninger til kvartalsregnskab i morgen? Skal den op?

1 Like

og videre opp skal vi :thinking:

http://bildr.no/view/TWFQUllu

:beers:

1 Like

gledens dag!

25.04.2018 - Quarterly Report - Q1!

:hugs:

1 Like

Resultat 1,55 per aktie mod analytikernes forventninger på 0,94.

Ser det ikke også ud til at den er tæt på at lave et golden cross?

3 Likes

Sterke tall!

Er nok et dødskryss vi tegner. 200 dagers går over 50 dagers. Innside-salget vi ser effekten av.
Men vi er på tur opp =)
image

1 Like

Link til webcast

Microsoft Edge leser den, firefox og chrome gjør det ikke.