Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Storebrand (STB) Småprat

Mest det siste tror jeg. Surt børsklima.

STB i 10,- pr. aksje er ikke noe meg imot.

Da er det bare en` ting å gjøre,-Last opp!

:wink:

1 Like

Jeg tror det handler om at Storebrand sitter på enorm portefølje. Hvis aksjemarkedet skal mye ned fremover så blir de hardt rammet

1 Like

da skal det gå skikkelig galt…

kikker i en analyse fra DnB Markets der de skriver at slik det står til med Storebrand nå,så vil en korreksjon i aksjemarkedet på 25%,kun ha en negativ effekt på 10%-poeng,dette grunnet en restrukturering av portefølgen sin.

Analysen stod på engelsk,så jeg håper jeg oversatte godt nok her.

1 Like

Renteregulering

Det er fastsatt ny rente for NO0010792567.
Ny rentesats i perioden 12.11.2018 - 11.02.2019 er 2,67.
Ticker:STB15 PRO

Den nye rentesats (og rentebindindingsperiode) er fastsatt i henhold til avtale,
jf. låneavtalens og tegningsinnbydelsens/lånebeskrivelsens bestemmelser.

Se vedlagt dokument for utfyllende informasjon.

(Publisert av Nordic Trustee, Maren Kathrine Bekkeseth Dahl)

Ekstern link: https://newsweb.oslobors.no/message/463168

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181108.OBI.20181108S118

Solgte meg helt ut. Dead money :wink:

¨please,gi oss ditt svar på et godt kjøp idag er du snill.

:pray:

Hele finanssektoren virker helt død for tiden. Inkasso, bank, forbrukslån etc. - det meste har gått ned forholdsvis mye i løpet av 2018.

Synes generelt mye i sektoren begynner å bli attraktivt priset mtp. multipler. Er vel bare et spørsmål om tid før det snur tenker jeg :slight_smile:

Tenker det er bank norwegian saken som tynger. Gjelda de solgte til axa.
Stemmer det er det en kjøpsmulighet.
Men der er vel kommet indikasjoner om at renta ikke vil stige så raskt som har vært antatt også.

Langsiktig er jeg overbevist om at det er gode innganger i mye finans om dagen, KOMP, AXA, B2H for å nevne noen.

Helt enig.

Både KOMP og B2H handles til P/E (ttm) < 10, og kan vise til god vekst. Gitt at guidingen til KOMP og B2H slår til, så handles vel både KOMP og B2H til en future P/E på 6-tallet - noe som i mine øyne er veldig lavt gitt vekstraten selskapene har. AXA er jeg mer usikker på, men så lenge Fredriksen kjøper aksjer jevnt og trutt går ikke kursen så veldig mye lavere i alle fall.

For Storebrand sin del tror jeg ikke rentehevingene kommer så raskt som tidligere signalisert, noe som isolert sett ikke er heldig. Uansett vil STB få frigjort mye kapital de neste to-tre årene som skal utbetales til aksjonærer, og Sissener hevdet den neddiskonterte verdien av dette var på 10-15 kr (ref. pengepodden), slik at STB også prises forholdsvis lavt nå. Handles vel til en P/E (ttm) på ca. 10 om du justerer dagens kurs for nåverdien av de fremtidige utbyttene.

1 Like

Tror også STB er gunstig under 70, om man har litt horisont. Er ikke inne i den nå, men følger med og vurderer ny inngang fortløpende😉

STB under 65 vil være en gavepakke. Har en liten lyttepost nå for å følge kursen, og klar til å gå inn om kursen synker noe :slight_smile:

1 Like

nei,nedkapitaliseringsperioden vil skje ila de neste 10 - 15 årene.

:wink:

Takk for korreksjon :slight_smile:

Jf. Sissener har Storebrand annonsert at de skal utdele 10 mrd. ekstraordinært fra 2021 og utover, neddiskontert til i dag blir det omlag 8 milliarder - ish.
Gitt dagens MCAP på 32,2 mrd., utgjør dette da ganske mange kr per aksje nå i dag.

Det er fastsatt ny rente for NO0010793524.
Ny rentesats i perioden 23.11.2018 - 25.02.2019 er 2,77. Ticker:STB16 PRO
https://newsweb.oslobors.no/message/464142
Det er opp fra 2,57 fra forrige periode.

21/11-2018 13:41:42: (STB) Renteregulering

Den var 15% ned i første minutt her et øyeblikk
image

Aksjen ble stoppet sekunder etter åpning.

1 Like

Noen som har tanker om STB på 6 og 24 måneders sikt? Da antar mulig finanskrise imellom 6 og 24 mnd. De er min primære støtte for mine investeringer ellers, men årets utvikling totalt har ikke imponert kursmessig. Selv om min forståelse av hva de har presentert på Q-presentasjoner kanskje tvert i mot har imponert.
image
Registrerer fall fra nær 90 til 10 på 1 års tid for STB i forrige finanskrise, så bekymrer meg litt her.

Nå skal ikke jeg påberope meg noen stor kunnskap om Storebrand. Men som flere påpeker over er det først før 2021 de muligens vil betale vesentlig mer i utbytte. Et moment her er jo når dette vil bli priset inn i kursen.
Det andre var at de kunne tjene på renteoppgangen, men som du sier har jo kursutviklingen vært ganske så nøytral.
Hvordan STB vil bli påvirket i den kommende resesjonen er vanskelig å spå, men tror ikke oppsiden nå kan være så stor? Tror det er viktig å ta Sissener & co med en klype salt elelr to.
Personlig ser jeg ingen grunn til å måtte gå inn i STB nå. Tror og håper man fint kan vente til et år eller to til og se an utviklingen.