Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Your boys took a hell of a beating! Your boys took a hell of a beating!

Man skulle jo bare ønske at man hadde vært enda mer tålmodig før man kjøpte seg inn igjen.

1 Like

Hadde ikke du gått greit i cash? :yum:

Kjøpt nydelige aksjer på lavere kurser enn topp!

Så får vi bare se hvor nydelige de fremstår til neste vinter

Edit:

Innafor:

image

Exit fra Softox enten til det tekniske ser litt roligere ut eller hvis presentasjon på torsdag overbeviser. Magisk å ha cash igjen.

image

10 Likes

Får vel gjøre opp status kvelden før NANO krakker ned til all time low.

Tapet er heldigvis til å bære:
image

image


Min hedge mot børskrakk er ikke å gå i cash, så mye som å gå i selskaper med cash:

image

NANO og TRVX er selvsagt de to store unntakene her, de to aksjene blir som en slags opsjoner på at ting ikke går til helvete.

6 Likes

Angst for morgendagens åpning. Ble distrahert på slutten av dagen på fredag så fikk ikke skrellet av alt jeg skulle til cash.

image

6 Likes

IG weekend er opp, så kanskje vi her litt heldig :slight_smile: :crossed_fingers: Må også allokere litt til cash før påske

Holy shit for noen svingninger du har på porteføljen din. Har den grafen det med cash også? Eller blir det godt utenfor, så tap/gevinst er litt anderledes?

Grafen tar nok med cash ja, det er egenkapitalen i nordnet totalt den viser.

Hvordan algoritmen til Nordnet egentlig funker på det der er litt i det blå, men den gir en slags indikator på hvordan det takter, så jeg har valgt å bruke den.

Den gir jo f.eks ikke noe særlig godt bilde av hvor stor verdi porteføljen har vs netto innskutte midler. Jeg har tatt ut store deler av innskuddet på kontoen , så avkastningen er mye høyere enn 200% på det f.eks

Heller ikke gir den noe særlig godt inntrykk av giring.

Men det er jo en ellevillt volatil portefølje, og det gir kurven et godt bilde av. :smiley:

Har jo hatt noen helt vanvittig nice trades i PHO og Softox de siste månedene, pluss at jeg hadde tatt ut ganske mye cash i år som ble satt inn igjen i fine selskaper som Genmab, medistim og kitron, samt kjøpt i PHO hele veien nedover under siste kræsjet.

Biotech indeksen er jo heftig volatil den og, og min portefølje blir mye påvirket av den.

Edit:

Krysser fingrene

2 Likes

Tar påskeferie med veldig mye cash, synes risikoen for et dropp fra denne bouncen nå er sannsynlig.

Rullet tilbake giring, overført en del cash til sparekontoer, og har i det hele tatt ro i sjelen.

image

image

3 Likes

S&P bare: 2746.9 +97.4 (+3.68%) her er alt helt topp. Boeing og alle de andre selskapen knyttet til reise får ikke sommeren fucket opp. Det får ingen følgeeffekter og alle bilprodusentene kan kjøre på for full maskin neste uke. Alle har masse penger å kjøpe bil for.

Skjønner ingenting. Menmen, knekker meg en ipa over tanken av at gjengen med girede bearderivater får seg en smell.

2 Likes

Grønt grønt grønt,
over hele linja.
Fredag hele året,
det er mye vi har å le av.
Og jeg kan ikke la være
image

image

10 Likes

Skikkelig på bakfot denne uken med alt for mye cash, fikk helt høydeskrekk sist fredag fordi alt gikk alt for bra, siden har bare alt fortsatt å bulle og bulle. I dag var samtlige aksjer i porteføljen grønne!

Hadde nok hatt ATH i porteføljen med grei margin om jeg hadde turt å sitte fullinvestert, men jeg skjønner ingenting av markedet og er skremt.

image

image

Synes mest av alt det markedet vi har nå minner om dette:

Edit:
Før Mandag morgen:

10 Likes

Har du vurdert å bytte ut Medistim med Context Vision? Trader til halve P/E og har sannsynligvis den sterkeste veksten foran seg av de to selskapene.

1 Like

over 100% avkastning på 6mnd er jo vanvittig bra :+1: Jeg er kjempefornøyd med 16%.
Følger deg med argusøyne fordi du er kjempeflink, og jeg tror nok du er en medvirkende faktor for at jeg er i pluss :wink:
Keep up the good work :smiley: :+1:

image

2 Likes

Nja, ikke vurdert enda, men kommer definitivt til å prøve å skjønne caset bedre for å vurdere en inntreden.

@sortor takk, men nå er jo 6mnd et vanity-metric, tallet for de siste tre år til sammen er jo dårligere.

Men ja, vi skal være godt fornøyd med å ligge i pluss sånn som det har vært den siste tiden!

I all beskjedenhet tror jeg at jeg ga Karl Oskar inspirasjon til siste blogginnlegg :smiley:

4 Likes

Haha denne posten ble dratt frem i den andre tråden og jeg må nesten selv kunne si at det var en perle! :smiley: Datoen var 27.mars i fjor.

Edit:

Kom så nær ATH i går at jeg kunne ta en knoke bortpå, men tror dette blir toppen for denne gang. Går inn i langhelgen med en solid mengde cash.

image

2 Likes

Litt drøye draw downs. Om du hadde vært råere med SL hadde du hatt en større portefølje

2 Likes

Det er interessant. Jeg burde nok antagelig vært et godt knepp mer aktiv på det enn jeg er.

Samtidig er det strategien min med å ikke la meg riste ut som ga meg basen for den bouncen jeg har hatt nå i det siste.

Jeg satt med mye cash da det smalt sist og, men begynte å gå inn litt for tidlig.

Men ser hele tiden etter optimaliseringer på strategien!

Edit:

Dette var en kul post på twitter:

Om jeg hadde laget noe lignende hadde det blitt en endeløs strøm av rimelig dårlige investeringer, med et bittelite sett som hadde båret ca hele verdiøkningen i porteføljen:

4 Likes

Hvor har du kjøpt Bitcoin @Savepig ? Tenkte å hedge/hodl selv og ser at ETF ikke er bra til en hodl strategi.