Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Edit:
Dro ut alle innleggene mine i porteføljetråden til en egen tråd for å litt lettere kunne evaluere egen atferd og forhåpentligvis læring fra juni 2016 til i dag.

For litt kontekst, så var juni 2016 da NANO hadde en stilleperiode etter sitt første skikkelige rally under AACR late breaker eventen i april 2016.


Jeg er vektet veldig tungt i NANO, men har også en del annet i NOD, KIT, AXA, LINK og et par andre.

Hadde egentlig aldri tenkt å vekte meg så tungt i en aksje, men sånn er nå livet blitt. :slight_smile:

Hvor mange prosent ligger i nano?

I synkende rekkefølge:

NANO
AXA
NOM
LINK
NOD

Har jammen meg vært lærerikt siden jeg tok skrittet over fra kun fondssparing rett før jul, korreksjon etter nyttår og brexit, NANO som gikk fra 16 til 28 og ned til 20 igjen på et blaff.

3 Likes

Ut med NOM, inn igjen med LINK.

Gjør også et play i et US biotech kalt DYNAVAX, tror den fort kan både doble og tredoble seg i løpet av et halvt år.

1 Like

Nano-andelen i bare fortsetter og krype oppover mot 80% etter at den begynte å gå, for jeg tar ikke sjetongene av bordet. Får bare fortsette å sette månedlig sparing i andre papirer for å leke diversifisering, men mistenker at det blir vanskelig å holde følge fremover. :slight_smile:

2 Likes

NANO
AXA
PCIB
NOM

Pcib må vel sies å være en heller slett pick om målet var å diversifisere ned risk fra Nano men. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Grunnen til at jeg er balls deep i NANO (i tillegg til Algeta legacyen) er at de har bygd opp et internasjonalt lag av eksperter i å bringe medisiner frem til markedet. Men er jo egentlig crazy å sitte så tungt lastet. :slight_smile:

2 Likes

Jeg smiler i dag. :slight_smile:

NANO
TRVX
AXA
PCIB

8 Likes

Inn igjen i DVAX, denne gang er det boom eller bust. :slight_smile:

NANO (77% :stuck_out_tongue: )
TRVX
DVAX
AXA
MEDI

3 Likes

NANO
TRVX
DVAX
AXA
MEDI

Ny inn:
TGTX

3 Likes

NANO
TRVX
DVAX
AXA
TGTX
MEDI

Ny inn:
ACADI

Splittet TRVX posten i 2 og fordelte risiko litt.

3 Likes

NANO
TRVX
AXA
MEDI
DVAX
ACADI
TGTX

Ny inn:
PCIB :stuck_out_tongue:

Skrapet sammen penger fra en sparekonto i går kveld og fikk satt inn for å kunne kjøpe pcib i dag tidlig, rakk å lande på vel sju i snitt kombinert med et kjøp jeg fikk gjort i går.

Har motvillig solgt en liten pott nanoaksjer for å sikre gevinst/diversifisere, satt inn ekstra sparepenger denne måneden, og nano har dippet litt fra toppen, så akkurat nå utgjør den “bare” 65% av beholdningen. :stuck_out_tongue:

4 Likes

NANO
TRVX
AXA
MEDI
PCIB
DVAX
ACADI
TGTX

Ny inn:
KITRON

En mindre posisjon i Kitron, ca 1/3 av den størrelsen jeg ønsker at den skal bli. Helt greit både å snitte ned eller opp for å komme dit.

Samme motivasjon som MEDI-posisjonen i porteføljen, skal være langsiktige posisjoner i selskaper som har god økonomi og betaler utbytte, samtidig som kursen har godt potensial for å stige videre, spesielt på mellom- og lang sikt.

De tre amerikanske biotech-gamblene mine blir myrdet sammen med resten av biotech-indeksen der borte, men det har veldig lite å si hvis de binære eventene man venter på slår til.

4 Likes

Ikke ofte jeg klarer å naile rødt på alle sammen på en dag. :stuck_out_tongue:

9 Likes

Freaking lol. Satte meg endelig ned for å lage et regneark over porteføljen min for å få full oversikt, burde visst gjort den øvelsen før.

NANO er nå kommet ned i 65% av porteføljen, hvilket er ca etter målet.

Men, porteføljen min har økt så mye i verdi, mye takket være nano, at mange av de andre plasseringene mine er for SMÅ i prosent, typ 3-4%, rett og slett fordi 5% av porteføljen nå er mer enn dobbelt så mange kroner som før. :stuck_out_tongue: Så her må jeg nok til å retenke noe fremover.

5 Likes

OMER har gått som bare f, er opp fra 8,3 til 12,6 i snitt på noen få uker, og den kan fint fortsette å gå langt oppover, aksje med NANO-potensiale om ting går bra.

I det hele tatt en flott tid for US Biotech, bare TGTX som fremdeles er langt nede fra utgangspunktet.
Fremdeles stort sett for små plasseringer i forhold til totalen, vil nok ta tid å rette opp det.

Er nok Biotec, Medistim og Axa som er de som er mest aktuell å bytte ut, Kitron er meningen å kjøpe mer av.

4 Likes

Biotec fordi jeg ikke har skjønt caset så godt som jeg ønsker, Axa fordi den sikkert tar seg en pause nå som mange flytter fortjenesten over i b2h, medistim fordi den er litt for illikvid til at det er komfortabelt.

Jeg ønsker å ha litt krutt tørt til å snitte opp med hvis det kommer derisking av DVAX, OMER eller ACAD.

1 Like

BIOTEC ute siden sist, økt en liten smule i PCIB i forkant av emisjon.

NANO sin andel har forutsigbart nok økt en del. :stuck_out_tongue:

Planer fremover: Fulltegne i emisjoner på AXA og PCIB, øke en smule i Kitron. Overvåker Targovax, og lurer på øke i NANO, men avventer til etter ASH.

Til slutt litt skamløst selvskryt. :stuck_out_tongue: \o/ Det krevde litt flikking med filteret, men klarte å finne en topp-plassering, nå som Bøffelen bomma på en nanotrade og solgte ned en smule på 68.

Medistim er en snik av en aksje, den har økt som bare søren på lavt volum. Får se om det varer. AXA er det fornyet entusiasme rundt nå.

8 Likes

Exit Kitron med en prosent tap i dag, blir nok til at jeg vekter meg ytterligere litt opp i nano gitt.