Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Svinaktig fine aksjer - 🔴 Baconporteføljen 🐷

Har sittet i Kitron siden 2kr, kursen er nå over 10kr. Verdt å få med seg at omsetningen har økt med 26% i 2019, så kan bli morsomt framover når de får på plass marginene og vokser 5-15% i året.

PE 12 siste mnd er på 14,1 nå, og skal til å bytte ut ett kvartal med 738 med ett på ~890 i omsetning. Tror det blir en fin reise i 2020.

8 Likes

Nyt det mens det varer:

image

9 Likes

Bgbio, burde ikke den vært med her?

Tjo egentlig, men har ikke helt skjønt caset enda og har heller ikke truffet helt på innganger.

Bevakningsliste materiale

2 Likes

Går inn i helgen med mye cash.

image

1 Like

Du mener forskjølelseviruset som kommer hvert år…? og som sammen med influensa tar livet av 1-2 % eldre og immunekomprimerte, det også hvert år=)

Hvor dødelig viruset kommer til å være vet vi ikke enda. Det vi derimot ser er at økonomien er i ferd med å kjøre seg fullstendig fast. Dette VET vi kommer til å gjøre at Q1-rapporter verden over blir drastisk dårligere enn Q4.

På et eller annet tidspunkt begynner aksjemarkedet å gå tom for eufori og prise seg etter forventninger.

Det jeg skrev i den andre tråden er at jeg ikke vil gå overvekt i aksjen (strengt tatt nesten ikke i noen aksjer), fordi man aldri vet om det i løpet av en helg kommer nyheter som tilsier at markedet går i frø på mandagen.

Det er min strategi, så får alle gjøre seg opp sin egen mening.

image

Edit:
Fra @anon80503862
https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2020-02-16/opec-underestimates-china-virus-s-impact-on-oil-demand?srnd=premium-europe

5 Likes

Enig i den.Tror det er Kinas presteringsbehov som blåser opp hele saken.WHO lå demper på det så lenge De kunne , men etter hvert hiver angstpregende byråkrater seg på , som vanlig.Så samme mønsteret med SARS, men da fikk mange kritikk.Det liker jo Kina veldig dårlig…

Ikke mening med noe kritikk her.Amerika som er litt mer frittenkende bryr seg mindre om situasjonen.Stor tro på rask retur til normalen, men fikk testet Kinas helsevesen eller skryteevne, alt etter hvordan man ser på det.

Fin med å ha cash på bok er at man kan kaste seg rundt og bli med når GULLMELDINGER kommer. :smiley:

image

image

2 Likes

Gratulerer med fin stigning i PHO! Må for øvrig få bemerke at det heter «beken» i Bergen :wink:

1 Like

Lol. Tror det er en moroklump av en utlending som har tuklet med trådtittelen. :wink:

Gudbedre jeg ble reddet av tekbot i går, ble min desidert beste trade siden jeg begynte med aksjer.

image

3 Likes

Verste er, jeg så meldingen, så PHO opp 5% tenkte, neeh for sent ute… jaja. :smiley:

Grattis med god trade.

1 Like

Det som var med pho var at chartet var veldig fint i utgangspunktet, så det var nesten given at de første fem prosentene ville utløse et hindides kjøpssignal.

Er jo en unik sjanse når man får sånne meldinger i en aksje man følger så tett.

Men hadde klart å leve helt fint om jeg ikke hadde oppdaget meldingen og, takket være core posisjonen.

RIP Fornybar som gjorde den ukens 30min ærlige arbeid nøyaktig når meldingen kom.

1 Like

Skal også sies vi spilte inn aksjesladder… så gyldig grunn til å ikke være 100% på meldingene… anyhow :smiley:

Gøy å se folk gjøre gode trader.

1 Like

Kan godt nevne hvordan jeg ser på dette i min portefølje.

Ja, det er for all del mulig at det kommer en eller annen svær M&A i PCIB mens jeg sitter nedvektet i aksjen, kan skje på mandag morgen som kommer, det vet absolutt ingen.

Hvis så skulle skje, så vil jeg som alle andre som sitter long i aksjen tjene masse penger, mens jeg vil tjene mindre penger på det oppkjøpet enn jeg ville gjort om jeg hadde sittet høyere vektet i PCIB.

Men om noe sånt hadde skjedd, så kan jeg love deg at absolutt alle de andre norske biotech-aksjene og så kommer til å sprette i været, noe som drastisk reduserer min nedsiderisiko (om man kalle det for det engang, drastisk reduserer reduksjonen av oppsidepotensialet blir vel mer rett).

Derimot er jeg med min nåværende portefølje veldig mye lavere eksponert mot en eller annen mulig skuffelse i pcib, og jeg har penger tilgjengelig til f.eks den traden jeg gjorde i går, som absolutt ingen som satt fullinvestert i pcib fikk være med på.

Ekstremt mange her som tillegger meg et bearish syn på PCIB, noe som ikke kunne vært lenger unna sannheten. Til og med etter det rallyet PHO har hatt denne uken er PCIB aksjen jeg har tjent mest penger på av alle sammen, og jeg ser en lys fremtid for selskapet.

Derimot har jeg etter min særdeles vonde lærepenge i NANO lært meg å respektere chartet, og det det forteller meg akkurat nå er at aksjen er utsatt for å gjøre en like stor undershoot mens den konsoliderer som den gjorde en overshoot mens den brøt opp.

2 Likes

Hvorfor tar du med wicks I trenden hvor det til sammen er omsatt 17000 aksjer i chartet?

Ser også en opptrend fra feb. til dags dato med samme forutsetninger. De i overvekt hadde tegnet den like vesentlig som nedtrenden.

Min portefølje består av 1 aksje, Pho, siden august 2018 (kanskje litt spesielt å innrømme i dag).

Har investert kun på det fundamentale, prøvd noen trader i pho som har fungert dårlig. Sitter nå kun rolig. 3 års perspektiv på investeringen aug 18 til aug 21 (som et utgangspunkt).

Pho legger sten på sten, kvartal for kvartal og nærmer seg take off i USA. Cevira kom inn fra siden som en overraskelse og ser ut til å kunne bli en alvorlig god kicker i løpet av de nærmeste årene.

Håper hele Farma sektoren lykkes og blir en spennende framtidsnæring i Norge
Kikker litt på Pcib som virker spennende.

Ønsker alle Farma investorer lykke til med sine selskaper.

1 Like

Som dette?

Den slags streker satt jeg og gjorde i NANO og. Materialiserte seg aldri gitt. Klart, i PCIB har vi ikke hatt ledelse med innsidesalg og direktører som blir gale, det skal sies. :smiley:

Ærlig innrømme jeg ble complacent før helga og tok en solid smell i trynet av det.

Menmen, kommer rikelig med sjanser til å bounce tilbake for de som har cash.

image

image

3 Likes