Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Circio fundamentale forhold (CRNA, tidl. TRVX)

Hadde de backet opp avtalen med Atlas med en solid dose kjøp så tror jeg vi hadde vært på et helt annet nivå nå i tillegg ville stemningen vært mye bedre.

Men evnen til selvkritikk og selvinnsikt virker fraværende i ledelsen.

Når man hever lønn + bonus på nesten 4 mill, men ikke har mulighet til å investere noe i eget selskap virker det ikke veldig fristende for andre heller…

7 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

#BransjeStandard

1 Like

Syns det er veldig rart at de skal bruke tid på dette. Hvis dette skal være en monolog for å argumentere hvorfor de trenger den og den opsjonsordningen nå så er det helt natta altså.

Få på litt fundamentalistisk utvikling og forskningsrelevant informasjon. Påtide å få fingeren ut av r…

2 Likes

Nå må dere slutte å sutre så mye her inne. På tirsdag blir dere oppdatert på hvorfor slike programmer er viktig og en stemme mot kan få konsekvenser.

2 Likes

Det er ikke verre enn å knytte bonus og incentiv-ordninger opp mot noe målbart og konkret som alle kan forstå, og der vi kan gi ris og ros med god samvittighet for det som faktisk oppnås. At noen har fått utbetalt bonus for 80-90% måloppnåelse i 2022 tror jeg de fleste av oss har vondt for å akseptere sånn på strak arm slik som selskapet er priset pr i dag.

Men det er jo ikke noe godt vitnesbyrd om hvordan selskapet ledes og kommuniserer med markedet når man for andre gang på to forsøk må gå en ekstra runde før generalforsamlingen skal møtes og stemme.

7 Likes

Da selger du vel og lar selskapet, ledelsen og oss andre i fred for dine (og andre besserwisseres) synsinger og anonyme innspill :slight_smile:

1 Like

Så kritisk blikk på ledelsens håndtering av bonuser og manglende innsidekjøp er det samme som å ikke ha tro på hva selskapet driver med?

Jeg har hatt aksjer i selskapet i en del år fordi jeg har tro på det selskapet presenterer.

At ledelsen belønnes så kraftig samtidig som eierenes verdier forsvinner synes jeg ikke er en god politikk og det er det mange av oss stemmer i mot av forslagene på generalforsamlingen.

De bør vise resultater som tilgodeser oss som faktisk er eiere og ikke kun tilgodese seg selv. Avtalen de forhandlet frem med Atlas hadde også vært mye bedre om de viste litt tro på avtalen ved å kjøpe aksjer i selskapet. Nå blir utvanningen mer enn dobbelt så stor som den så ut til da vi fikk vite om avtalen. Dette er stor ulempe for oss som sitter med aksjer nå.

11 Likes

Konsekvenser for hvem?

Har ikke eierne lov til å si sin mening når 2,4% av selskapet deles ut i løpet av et år?

Da er det på tide å stoppe fullmakter videre til eierne er kommet i posisjon. Det er ikke stort verre enn det det har blitt argumentert for.

Mitt ønske er at de 10-20 største aksjonærene kontakter hverandre, blir enige om å få inn 2 eller 3 styremedlemmer blant de selv, eller blir enige om personer de kan akseptere å representere dem og oss andre aksjonærer i styret, slik at eiernes syn på opsjonsprogrammet og bonuser blir tatt hensyn til før beslutninger tas. Det må en eierkontroll inn. Og jeg tror ledelsen og styret også vil synes dette er bra.

8 Likes

Og der var alle konverterte aksjer fra første obligasjon borte vekk, og på kjøpersiden står retail som har jukka på denne aksjen i flere måneder. Ut og inn, inn og ut.

Kan ikke være mye penger de tjente på de aksjene. Mye må ha blitt solgt <0,6

Tror ikke det var den primære hensikten med denne aller første obligasjonen, men om vi tar hensyn til transaksjonskost (2%) og rabatten (8%) så er gevinsten på denne første runden et sted mellom TNOK 400-600. Nto kontant vederlag for aksjene var ikke mer enn MNOK 1,9.

3 Likes

Atlas kan jo like gjerne ha tenkt kynisk at denne første runden bruker de til å presse kursen ned, så konverterer de nye 2,5 mill NOK til aksjer her på lave kurser og dumper en ny runde med aksjer i markedet, før de repeterer øvelsen gang etter gang.

2 Likes

På denne måten kan de også trekke seg ut når de ønsker, om de kjører mcap under 50mnok.

2 Likes

Satser på at vi aldri kommer dithen, men Atlas-lånet kan sammenlignes med et stort gilde der kun førstemann gjennom døra og vertene får servering. Det er ingen flere bordsettinger. Men det er kanskje det motsatte BOD+MAN skal forsøke å overbevise oss om 16. mai.

1 Like

Kan noen forklare en enkel sjel fra landet hvorfor Atlas har en egeninteresse i stadig lavere kurser?

Er ikke hele poenget for dem å selge for maksimalt 8 % lavere kurs enn de kjøpte på?

3 Likes

Det er bare på targo småprat tråden hvor definisjonen på dødsspirallån forrandres😅

1 Like

Skal vi prøve å holde oss seriøse? 20stk rapporteringer er mer enn jeg orker daglig! :=)

3 Likes

noen som kommer inn på teams?

Kommer ikke inn,oppdater gjerne :slightly_smiling_face: