Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Er ikke sikker på det. Synes det som kom idag var en svært fornuftig og god respons på data som har vært kjent i flere dager. Avklaringen om å satse på Mesoteliom virker også veldig god

2 Likes

Stemmer det, men man kan jo håpe at vi får en dupp ned på 14 tallet?

Blir spennende i morgen.

Jeg tror basert på magefølelse og psykologi på følgende senario imorgen .
Åpning : mye ned. (14kr Evt under)
Ender på høy 15kr :slightly_smiling_face:

Nå er jeg jo ikke super happy for meldingen, men noen stor krise stemning er det heller ikke.

TG plattformen er veldig spennende mtp Ras targeting. Så siste ord er ikke sagt her.

Konkurrenten som kom med gode tall på asco er ikke helt problemfri. Skal derfor ikke utelukke at noen ser potensialet til TG plattformen.

Til Trvx å være så gikk det noen store potter i dag så det blir spennende å se i morgen. Antar det blir rødt fra start, men blir heller ikke overrasket om fallet blir spist opp iløpet av dagen

Panikk hos noen er belønning for andre. Det viktigste er faktisk at selskapet er på rett spor og satser der man kan få best resultater. :laughing:

1 Like

Jeg tar sjansen på å si at vi ender solid opp i morgen. Ved flere av de siste meldingen fra selskapet har reaksjonen kommet før meldingen. Tror det er mulig det var det vi så i dagens stigning også. Noen hadde en formening om hva som kom og det sendte kursen oppover

7 Likes

Dette vil nok slå en av to veier. Overraskelser, såfremt de ikke er entydig positive, bidrar til å skape usikkerhet i markedet. Ut fra hva man kan lese på nettet så har denne meldingen også skapt noe usikkerhet. Hvorvidt det vil gi seg negative utslag kommer nok an på hva ledelsen uttaler i morgen før børsen åpner. Men jeg utelukker slett ikke at markedet vil reagere negativt.

Samtidig så er mye av innholdet i meldingen allerede kjent. Spørsmålet er om reaksjonen til ledelsen har lekket ut i markedet tidlig i dag og at dette var årsaken til at kursen gikk opp. I så tilfelle ligger det mer detaljer som først blir allmen kjent på morgendagens konferanse. Og det vil ikke være første gang at kursen reagerer før info er gjort allmen kjent i markedet.
Dersom oppturen i dag var forårsaket av det som nå er meddelt fra selskapet, så kan det fort koste dyrt å kaste kortene på åpningen i morgen.

Blir en spennende dag i morgen. Bølger blir det den ene eller andre veien.

2 Likes

Normalt sett skal dette være svalestup med hodet først på grunt vann kl 09:00.

På den annen side så har jo børsen reagert med å sende kursen ned på majoriteten av positive biotek-meldinger siste måned, så det skulle ikke forundre meg at vi ender 15% opp på slutten av dagen.

At TG01 ikke har vært kalkulert inn i dagens prising er bortimot en garanti på at vi får se noe irrasjonelt idioti i morgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

http://www.targovax.com/Investors/Events-and-Presentations/events-and-webcasts/event-details/2018/ABG-Sundal-Collier-Biotech-Oncology-Seminar/default.aspx

2 Likes

Hehe, blir svalestup ja. Nydelig logikk når det er allmen aksept at TG01 er priset til null og når de kansellerer en (av flere ) studie med denne så sendes kursen ned ~15-20% i åpningen.

Tror jeg selger alt av biotec og går inn i laks og olje.

3 Likes

Om man har hørt på telefon konferansen så skjønner man jo hvorfor man velger å avvente TG01 for RPC.

Dessuten så sier gutta at de har opplevd stadig økende og mer pågående spørsmål om ONCOS-102. Det er her det har skjedd mye M&A i det siste.

TG02 forsetter og man vil bruke tiden fremover til å se på andre muligheter for TG01. Det er jo klart at når man planlegger en kombi studie med dages standard of care og denne er i ferd med å endres så er det jo litte poeng i å kjøre knallhardt på dette.

Oppsumert: Det blir mye aktivitet for p planlegge videre utforskning av TG. Vi vet den funker og at ca 30% av all kreft har RAS mutasjoner. Man forsetter meg TG02 og girer opp på ONCOS-102. For meg virker det som at dette er foroverlendt ledelse som er besluttningsdyktige og åpne med sine aksjonærer.

1 Like

Så du mener buy the dip?:wink:

Jeg skal være forsiktig med å mene så mye. Ligger fremdeles med god margin i pluss. Men ja. Jeg tror at det er ONCOS som vi sette fyr på TRVX.

Dessuten så kan du se på volumet. 200K aksjer som drar kursen ned 25%. Tenker det er flere som sitter å finregner nå. DNB og Patrik Ling var med på telefon konferansen så vil anta at vi hører fra han snart

Bunnet ut på 12 kr. Stiger fint nå

For å si det sånn. TG plattformen lever. Det er ingenting galt med den. MEn at man ikke går videre med TG01 og RPC når SOC som man skal bruke blir endret er jo det eneste fornuftige spør du meg.

1 Like

Efter börsens stängning i går kom beskedet att den planerade fas II-studien för TG01 inom pankreascancer inte kommer att genomföras, vilket är en effekt av nya resultat som visat på väsentlig överlevnadsförbättring för patienter med opererbar pankreascancer. Dessa resultat gör det oförsvarbart att i nuläget gå vidare, trots förmodad adderande effekt med TG01 till denna cellgiftskombo. Baserat på den uppdaterade strategin lyfter vi bort TG01 ur vår modell och justerar ned vårt motiverade värde till 20 NOK (32).

1 Like

Fullständig överreaktion idag. Fattar folk inte att Targovax nu, med alltmer fokus på ONCOS blir än mer attraktiva för Big Pharma? The market is stupid.:joy:

1 Like