Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Dmitriy Zamarin, MD, PhD, Medical Oncologist, Memorial Sloan Kettering
He has published several landmark papers on oncolytic viruses and is the Study Chair on the ONCOS-102 trial in peritoneal cancer, in collaboration with Cancer Research Institute (CRI), Ludwig Cancer Research and MedImmune/AstraZeneca.

Interessant at Dmitriy Zamarin skal delta på KOL møtet den 11 oktober. I meldingen som ble sendt ut står det også at han er involvert i studien i kombinasjon med CRI, LCR, Mediummune/AZ.

CRI OG LCR sendte ut en pressemelding den 11.07 i år, og bekreftet at Kohort 1 er ferdig rekruttert, og at sikkerhetsvalideringen var fullført. Spent på om vi får noen oppdateringer her underveis…
Har postet denne før, men den er virkelig interessant, og pirrer min nysgjerrighet.

"The Phase I/II trial, which has completed enrollment and the safety evaluation for the first patient cohort, could ultimately enroll as many as 78 adult patients in a multi-center program at leading academic centers.

The current trial is enrolling patients whose colorectal or ovarian cancers have become resistant to all conventional treatment and whose tumors have spread into the peritoneum—the membrane around the abdominal cavity. ONCOS-102 is being delivered directly into the peritoneal membrane, while durvalumab will be given systemically"

"The objectives of this open label trial are to test the safety and preliminary efficacy of the combination, optimize dosing, evaluate the feasibility of peritoneal delivery of ONCOS-102 and inform current and future translational research. "

Ser man på c.gov skulle man tro at de etter hvert satt på noen interim svar her også.

Virkelig nok et A-team som er satt sammen her. Blir spennende å følge dette videre med validerte data.

3 Likes

Meget interessant link dette, og det viser at virkningen av ONCOS-102 nå testes på bred front og med ulike BP involvert.

Bakgrunnen for Boehringer Ingelheim sitt oppkjøp av ViraTherapeutics, om vi skal tolke meldingen korrekt i stor grad basert på de preklinisk data :

“According to the company, the potential treatment fulfills all criteria of an ideal oncolytic therapy, being extremely rapid and efficient at killing human cancer cells and not causing inflammation associated with other viruses. Also, the virus does not integrate into the cell’s genome and can be harmed with additional genes.
Preclinical studies have demonstrated VSV-GP’s favorable safety profile and its promising results when used in combination with Boehringer’s crucial immune modulatory principles, which are currently under development.
These features, plus the candidate’s ability to be loaded with an immunotherapeutic component, make VSV-GP an ideal contender for the treatment of advanced cancers.
With this purchase, Boehringer Ingelheim will make use of ViraTherapeutics’ VSV-GP and supply it with an immunotherapeutic agent.”

Avtalen hadde en verdi på ca.210 millioner euro, ( ca 2.mrd) og ble opsjonssignert allerede i September 2016. Det er ingen nye publikasjoner på hjemmesiden til Viratherapeutics, så vanskelig å spekulere i så mye annet enn at de må være veldig fornøyde med de prekliniske resultatene, og at det passer inn i “pipelinen”. Dette blir selvsagt nøkkelen for Targovax også.

Interessant er det i hvert fall å lese hva Boehringer sier her
" We are committed to investing in early research with promise and where our expertise best complements the strengths of our partners. Together, we aim to discover breakthrough medical treatments to transform the lives of patients and win the fight against cancer,” Pairet added."

Utifra hva jeg kan lese, betrygger det meg med at ONCOS- 102 nå har en undervurdert verdi. Med gode prekliniske data, en svært solid sikkerhetsprofil vist i over 100 pasienter, oppløftende fase 1 resultater blant 10 evaluerbare pasienter fra selskapet het ONCOS Therapeutics, og nå tidlige(og få pasienter) men foreløpig oppløftende data i de pågående studiene som kjøres alene.

Fra fase 1 studiet, finnes det et abstract fra 2016 her :

https://www.researchgate.net/publication/296680771_Phase_I_study_with_ONCOS-102_for_the_treatment_of_solid_tumors_-_an_evaluation_of_clinical_response_and_exploratory_analyses_of_immune_markers

3 Likes

Virker som de fleste har avskrevet TG plattformen fulstendig når man leser diverse forum og nett artikkler. Viktig å huske på at denne også har levert relativt gode data.

Når man ser hva som rør seg internasjonalt og tatt i betraktning hva selskapet har sakt ved flere anledninger så er jo virus noe alle vil ha. Jeg har tidligere linket til omsettningsveksten til blandt annet Keytruda. Den er formidabel og ingen grunn til å tro at ikke den vil øke i tiden fremover. At CPI virker på mindre enn 50% er nok en stor driver for Merck og tilsvarende selskaper. Data som kommer neste uke kan i så måte være svært avgjørende for TRVX. Basert på info fra telefon konferansen så må jeg jo innrømme at jeg er vedlig spent på hva som kommer.

Videre så har selskapet sagt at de planlegger CMD i oktober. Dato foreligger ikke og jeg har etterspurt info fra IR på dette. I forbindelse med CMD så kan vi forvente en avklaring på TG01. Her kan det fort stå mellom 3 valg. Salg/partneravtale for TG01, emisjon for å satse videre på TG01 eller ytterlige utsettelse.

Så tatt i betraktning så tror jeg at vi går noen svært spennende uker i møte. Oppsiden kan være stor og nedsiden er begrenset til noen kroner pr aksje. Som jeg allerede har kommunisert til flere så har jeg benyttet de siste dagene til å øke eksponeringen i TRVX basert på balndt annet de punktene jeg allerede har nevnt.

4 Likes

Vedrørende TG er jeg veldig spent på TG02 dataene i monoterapi og i kombinasjon med Keytruda. Skulle gjerne sett at de slapp noen interim data her til CMD når “fremtiden” til TG01 presenteres nærmere. Det har de vell ikke guidet, men Soug hintet vell i en podcast at det blir selvsagt relevant å ta resultatene derifra i betraktning. Gode data effekt derifra, kombinert med de faktisk gode resultatene vi har i 32 pasienter fra TG01, tenker jeg kan være nok til å tenne litt fyr igjen i optimismen @Krieghoff ?

2 Likes

Helt enig med du.

Slik jeg husker det så var det ikke sikkert det ble en avklaring på TG01 før man hadde sett data fra TG02 studien som pågår. Det er jo klart at om man får gode tall fra TG02 så har man fort noe som er salgbart i form av direkte salg eller partneravtale.

Personlig så har jeg størst tro på utsettelse av TG01 i påvente av TG02 etterfulgt av emisjon om man velger å ta dette videre selv. Alternativt blir det partner avtale/salg.

Med gode data fra ONCOS så vil vi få ett løft av kursen frem mot modning av data fra TG02 og i så måte vil det være gunstig med tanke på finansiering av TG plattformen.

Uansett utfall så blir det svært spennende tid som TRVX aksjonær :slight_smile:

4 Likes

Helt på bølgelengde med deg her @Krieghoff. For meg sett utenifra gir det liksom veldig mening å ha noe håndfast derifra før man vurderer veien videre for TG01. Når det er sagt, er det nok forhåpentligvis en del pasienter allerede inne(og har vært en stund) i TG02 studien, slik at de kan allerede, eller snarlig sitte på svar.

Jeg må sies å være veldig fornøyd med slik “tilstanden” er blitt definert, med mesteparten av ressursene allokert til ONCOS, der interessen må sies å være veldig stor, mens TG02 ruller avgårde og vil på mange måter validere TG konseptet videre, og deretter inngå partneravtale/ eller bygge en ny studie basert på resultatene der. Men ledelsen kan selvsagt allerede ha en plan eller oppdaterte tanker på videre retning til CMD day.

Spennende tid er det for oss Targovax aksjonærer! Neste happening er 11 oktober, og jeg gleder meg skikkelig til live-sending!

2 Likes

Imens så dumpes det bra i dag, ned 7%, så hvis noen vil ha aksjer så er dette en god anledning.

Måtte ta litt på dippen idag. Med siste tids nyheter, så er det ikke uhørt å forvente enda bedre nyheter 11 oktober. Men man ser ikke mye forventningsrally frem til New York presentasjonen :sweat_smile:

Ellers som vanlig gode innlegg fra @Cinvest og @Krieghoff. Setter pris på hva dere skriver, da tråden kan være stille i perioder.

2 Likes

@Kraakko
Jo takk for det :slight_smile:

Skal jeg tippe tror jeg at vi er blitt bitt ekstra hardt av en generell nedtur kursmessig i sektoren. PCIB, Nano, BergenBio er jo alle eksempler på dette. Folk har tapt en del penger, og jeg tipper noen har blitt “skremt” bort.

Jeg vil jo ikke si at kursnivåene gjenspeiler de fundamentale verdiene som er skapt, og jeg må jo være ærlig å innrømme at jeg syntes Targovax m.fler sin prising ser attraktiv ut nå, sett i forhold til det vi vet og spesielt etter sist oppdatering.

Nå sitter ikke i Targovax for å tjene noen %, jeg blir med til bunns, eller til selskapet blir kjøpt opp. ( litt flåsete sagt)

3 Likes

Måtte plukke litt på 10,56, tror det lå en skjult post der forresten

Tipper at det kommer info om CMD i morgen :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Targovax to host Capital Markets Day 15 October 2018, in Oslo, Norway

Presentation of full TG01 phase I/II clinical trial results in resected
pancreatic cancer, by Professor Daniel Palmer

Update on the TG mutRAS neoantigen vaccine development strategy

Review of recent ONCOS-102 interim data in melanoma and mesothelioma
Oslo, Norway, 4 October 2018 - Targovax ASA (OSE: TRVX), a clinical stage
biotechnology company developing immune activators to target hard to treat solid
tumors, announces that it will host a Capital Markets Day in Oslo on Monday 15
October 2018, from 08:30 - 10:30

The event will include a presentation by a world leading expert on pancreatic
cancer, Professor Daniel Palmer, who is the Chair of Medical Oncology at the
University of Liverpool and Clatterbridge Cancer Centre. Professor Palmer has
been involved in a number of large international clinical studies in pancreatic
cancer, and was the Principal Investigator of Targovax’s TG01 phase I/II trial
in resected pancreatic cancer, in combination with adjuvant gemcitabine. Top
-line survival data from the trial were released in May 2018 (see press release
here (http://www.targovax.com/Investors/News/News-Details/2018/Targovax
-strengthens-2-year-survival-rate-in-resected-pancreatic-cancer-with-TG01
-/default.aspx)) and at the upcoming event Professor Palmer will present the
full study results.

Øystein Soug, CEO of Targovax, will give an update on the TG mutRAS neoantigen
vaccine development strategy.

There will also be an update on the ongoing ONCOS oncolytic virus program,
including a review of recent interim read-outs from the ONCOS-102 clinical
trials in mesothelioma and melanoma, by Magnus Jäderberg, CMO of Targovax.

Event venue: Hotel Continental, Oslo, Norway
Date: 15 October 2018
Time: 08:30 - 10:30 CET

A live webcast of the symposium will be available in the Events and
Presentations section of the Targovax website.

To register for the event, please contact [email protected].
For further information, please contact:
Renate Birkeli, Investor Relations
Phone: +47 922 61 624
Email: [email protected]
Media and IR enquires:
Andreas Tinglum - Corporate Communications (Norway)
Phone: +47 9300 1773
Email: [email protected]
Simon Conway/Stephanie Cuthbert - FTI Consulting (International)
Phone: +44 20 3727 1000
Email: [email protected]
About Targovax

Activating the patient’s immune system to fight cance

Targovax (OSE:TRVX) is a clinical stage biotechnology company developing immune
activators to target hard to treat solid tumors. Immuno-oncology is currently
one of the fastest growing therapeutic fields in medicine.

Targovax’s lead product candidate, ONCOS-102, is a genetically modified
oncolytic adenovirus, which has been engineered to selectively infect and
replicate in cancer cells. It is used as a therapeutic cancer vaccine and has
been shown to activate the immune system to generate tumor-specific immune
responses. In phase I trials, ONCOS-102 induced both local and systemic innate
and adaptive immune activation, which has been associated with clinical benefit.
ONCOS-102’s lead indication is mesothelioma, where the virus is currently being
tested in a randomized phase II trial, with a phase Ib safety lead-in cohort.
Another trial, in advanced melanoma, is expected to produce important proof of
concept data for checkpoint inhibitor refractory patients within the next 6-12
months.

Targovax is also developing a neo-antigen cancer vaccine targeting tumors that
express mutated forms of RAS - mutations known to drive cancer. The TG vaccine
program has shown a signal of efficacy in a 32-patient trial with TG01 in
resected pancreatic cancer. A next generation product candidate, TG02 is
currently tested as monotherapy and will also be tested in combination with
Keytruda® (an anti-PD1 Check point inhibitor, CPI)

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=460661

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20181004.OBI.20181004S5

4 Likes

" Øystein Soug, CEO of Targovax, will give an update on the TG mutRAS neoantigen
vaccine development strategy."

Spennende. Gleder meg til å se hvor mye mOS har økt i kohort to. De hadde jo ikke kommet til det punktet sist, om jeg husker korrekt.

" The event will include a presentation by a world leading expert on pancreatic cancer ". Dette blir jo også veldig interessant å høre på hva han har og si om studien, vaksinen og resultatene. Dette er uansett viktige data og dokumentasjon på plattformen.

@Krieghoff bra tippa vedrørende CMD meldingen :wink:

Edit : Dette fra 06 Juni presentasjonen :
2nd cohort; optimized dosing regimen
77% 2-year survival rate (10/13)
mOS not reached
9 patients alive at time of analysis

2 Likes

Hehe, ja må nesten si meg fornøyd med den :stuck_out_tongue_winking_eye: Vi går en svært spennende tid i møte!

Edit: husk på det at nye soc for pancreatic har til tider heftige bivirkninger i forhold til hva tg har vist så langt. Så jeg tipper at tg scorer høyt på qol.

3 Likes

Verkligen spännande. Mycket som är på gång i Targovax men aktien är fortfarande rejält pressad. Vi får hoppas det vänder inom kort. Kan bli ett trevligt avslut på 2018.

Snakker vi en spennende pipeline?

ONCOS-102 : Mesothelioma ODD, Pemetrexed/cisplatin fase
ONCOS-102 : Melanoma, KEYTRUDA®
ONCOS-102 : Peritoneal ODD*, IMFINZI® (Collab. with: Ludwig, CRI & AZ)
ONCOS-102 : Prostate, DCVAC (Collab. with: SOTIO)
ONCOS-X02 : Undisclosed

TG : TG02 Colorectal, KEYTRUDA®
TG : Undisclosed CPI synergy TG + PD-1

http://www.targovax.com/Pipeline/Our-Pipeline/default.aspx

9 Likes

Såg at de gjorde en endring på den nettsiden for noen dager siden, men klarte ikke å se hva som var endret… Det som er listet opp er jo kjent fra før. Håpte på noe saft nyheter :joy:

Den siste var vel ny? TG: Undisclosed CPI synergy TG + PD-1?

Det tolker jeg som at det forsatt er god aktivitet rundt TG-01/TG-02.
Blir spennende å høre hva de sier på CMD.
Jeg tenkte at ett scenario rundt TG-01 kunne være å legge programmet på is akkurat nå, og fokusere mer på ONCOS. Denne oppdateringen tyder på at det ikke helt er tilfelle.

1 Like

Er på iPad, men mener å ha sett den tidligere. Skal sjekke litt i morgen.

Men ja, de som tror tg01 er død kan fort få seg en overraskelse. Eneste som mangler er finansiering. Tallene og qol er god. Så absolutt ingen grunn til at man ikke bør ta dette videre.