Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jeg sitter rolig i Targo, men følger så klart med på kursen. Markedet misliker Targo på grensen til det komiske og det må nok muligens andre ting til enn det norske markedet for å snu trenden.

Alt for få investorer i Norge forstår det potensiale teknologien hos Targovax har.

Det er det ingen tvil om, men det går nok på det generelle biotekmarkedet i Norge også. Husk også at mye av tenkingen i markedet er så kort som intradag, så langtidsinvestorer som har tid til å sette seg inn i hva selskapene driver med (og som nok har blikket på kursen litt for mye) finner seg også fort i en situasjon med mye frustrasjon.

De siste 4 månedene har vært en heftig test av hvorvidt langtidsaksjonærer har troa på teknologien og hva verdien er på den teknologien. Tålmodighet er the name of the game her. Jeg har troa på Targo, men det betyr ikke at de lykkes.

Det generelle markedet under dette har vært uinteressert i selskapet. Det er tøft å være Targo-aksjonær i disse tider.

Mildt sagt overrasket at man selger til under tikroningen.

Synes de har blitt straffet hard nok nå, stort potensiale i ONCOS, velger og øke litt forsiktig i dag og få ned det stygge snittet mitt

Støtten på 10 røk i dag i negativ retning, så gjør en god vurdering for her snakker vi nok langsiktig.

1 Like

Noen er i alle fall svært ivrige på å tvinge kursen ned. Jeg sitter ikke på RT for øyeblikket, men når noen bruker over 66000 aksjer for å fjerne støtten, så sier det sitt.

Definitivt. Kursen er kunstig lav, da andre selskaper med noenlunde samme profil er priset helt opp til 5-6 ganger høyere andre steder. Det er nesten komisk, om ikke det hadde vært for at i dag har vært min rødeste dag noensinne. :stuck_out_tongue:

Men, det ser heldigvis ikke ut til at slaskene klarte å utløse noe nevneverdig stop-loss, så manipuleringen deres har ikke lønnet seg i særlig stor grad. Og det ser ut til at de har hendene fulle med å holde kursen under 10kr.

1 Like

I dette tilfellet tror jeg nok ikke det er snakk om at noen prøver å presse kursen ned, er heller at det er en aktør som skal ut. Det kan dog være at noen ser sitt snitt i å utnytte situasjonen og utløse stop-loss nå for å evt sope opp noen billige aksjer.
@babyrage spottet et gap på 7-tallet, noe jeg også har sett. Blir det nyhetstørke frem til neste år, ser jeg det ikke som en umulighet at vi faktisk får en dip ned dit. Mulig vi faktisk trenger det også for å snu sentimentet litt. Blir litt som fallet vi hadde i Nano da den gikk under 40.

Personlig har jeg bare styrket troen min på Targovax og selger ingenting. Ser dette heller som en unik mulighet til å sanke ytterligere på lave kurser fremover.

2 Likes

image

Som det er sagt, det kan være enten aktør som vil ut, men synes den ordreboken stinker litt av forsøk på å presse kursen ned.

1 Like

En aktør som vil ut, hadde neppe dumpet over 60000 aksjer for å ta ut en sperre.
Omsetningen i aksjen er relativt lav, så det tar tid å komme seg ut og samtidig opprettholde kursen. Uansett så har kjøpersiden klart å holde hodet over vannet helt til 60k+ dumpen kom.
Det viktigste nå er å ikke selge, slik at man manipulatorene kaster bort pengene sine.

1 Like

Den sluttet jo over 10, så det er vel fremdeles en støtte (for de som kan TA)?
Hadde egentlig bestemt meg for å sitte i ro med posten min, men måtte plukke litt når den ble så billig, kan ikke tenke meg at den skal lenger ned.

1 Like

Jeg synes tiden vi er inne i nå på mange måter er mer spennende enn da kursen sto i 20kr + Veldig mye gode data, på ja lavt pasientgrunnlag men det er proof of concept. Både oncos og TG01. + flere studier som det kommer data på etter hvert. De er inne på noe som fungerer, det har jeg troa på at de skal få til.

1 Like

Folk vil nok mene litt ulikt om dette, men for min del så anser jeg turen nedom 9,80 i går som et brudd på den støtten som var på 10 blank. Grunnen til det er for det første at aksjen fremdeles er i den lange nedtrenden fra våren 2017, så det i seg selv indikerer videre nedgang. For det andre at volum har vært størst på røde dager og videre så har de tidligere testene av 10 blank siden juli alle vært intradag. Kursen har vært innom 10,00 fire ganger og 10,02 tre ganger:

Jeg velger derfor å helle til at den nå faller ut på nedsiden av den horisontale konsolideringen som @babyrage viste tidligere og at bunnen i den lange trendkanalen da igjen er aktuell. I sommer spekulerte jeg i støtte ved ca 9,20ish basert på historikk fra høst 2016. Nå tenker jeg mer på kjøp ned mot 8,00 som er et litt tydeligere nivå fra sommer 2016 og blir bunn i den lange trenden i slutten av november. Ved reaksjoner opp blir 10 blank ny motstand på oppsiden.

Dersom ørkenvandring er forventningen nå ville det styrket min tro på test på nedsiden. Kan også legge til at jeg ikke er inne, så mitt fokus er å identifisere kjøpsmuligheter. Derfor er ikke dette nødvendigvis salgsargumenter for dem som allerede er inne. Er jo ganske mange prosenter på oppsiden her også, selv innenfor den lange fallende trendkanalen :slight_smile:

4 Likes

Jeg har også sett på 8 som ett naturlig kjøpsnivå. Det er selvsagt mulig den aldri faller dit, men jeg avventer i hvert fall i troen på at det kan skje. Kanskje i forbindelse med neste emisjon / notering på oslo børs av ett biotekselskap.

1 Like

Ja, regner med vi tenker likt her… Skjer det ikke så griper man en mulighet i en annen aksje i stedet :slight_smile:

1 Like

Konkurrent til Oncos-102 og keytruda på Melanoma?
Kan noen bekrefte eller avkrefte?

https://globenewswire.com/news-release/2018/10/20/1624335/0/en/Dynavax-s-SD-101-in-Combination-with-KEYTRUDA-pembrolizumab-Continues-to-Show-a-70-Overall-Response-Rate-in-Advanced-Melanoma-Patients-According-to-Data-Presented-Today-at-the-ESMO.html

Jeg får svare med et sitat:

Siste oppdatering av topp 20. Stort sett en aktør som står for det massive nedsalget, og er vel relativt kjent nå for å trade hardt i denne aksjen. Imøteser gjerne en utvidet liste om noen (@Inkognito666) får slikt etterhvert :slight_smile:

6 Likes