Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Ja, den ble fjerna, de la den ut som episode 73… ikke som 77…
Håper de fixer snart!!

Parker Institute kom og BA om og få bruke Targovax i sine forsøk , ikke omvendt ! :slight_smile:

:rocket: :moneybag:

1 Like

Plutselig ble jo episode 73 med Zelluna Immunotherapy straks mer spennende!:wink:

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-episode-73

1 Like

Noen som har direkte link? og ikke minst, ble den forsøkt lagt ut 15.32? :upside_down_face:

finner den vel her ?

https://soundcloud.com

noe bug ser jeg ja … Jeg har nå hørt igjennnom den iallefall jeg … hmm

betryggende kommentarer var det der iallefall :slight_smile:

Finner den ikke…

Den ble lagt ut som episode 73, når den skulle være 77, kom nok i konflikt med episode 73 da…

Mener at det er senere på dagen … klokka 17 ?

Men har du link? Altså direkte link til den som funker?

Nei, desverre.
Jeg hørte på den, så måtte jeg “refreshe” og da var den borte :frowning:

Der

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-77

1 Like

Universal TGRas vaksine for alle krefttyper = ja takk. :slight_smile:

2 Likes

Burde kvalifisere til hovedoppslag på Dagsrevyen, men det er vel en bonde som har fått seg ny traktor som får den plassen :rofl:

1 Like

Vedr. seneste Radium podcast.

Jonas Einarsson kan næsten ikke kontrollere sig selv, når han beskriver betydningen af aftalen med Parker Institute (PICI) på TG-01. PICI ønskede en kræftvaccine i tillæg til den CPI studiet skulle udprøve og rettede derfor henvendelse til TRVX … et svært stærkt signal overfor BP.

Hvad angår BP da nævner Einarsson, at der var stor opmærksomhed fra netop BP, da TRVX præsenterede 2-års TG-01 OS på ASCO 2018. FFN skabte usikkerhed omkring den videre situation på standardbehandlingen (SoC) men grundet den svært toksiske natur til FFN (og ifølge en række uafhængige artikler kun egner sig til 20% af alle patienter) står TRVX fortsat til at blive dét selskab, der kan blive redningen for de resterende 80%.

Et stort studie på 866 patienter der udprøvede midlet abraxane er fejlet jfr. melding sidste uge.

Endvidere nævnes TG-02 og TG-03 som værende efterfølgerne til TG-01 med den forskel, at man har tilføjet flere peptider (signaturer), der hjælper lymfekirtlerne til at lære (og lagre) signaturerne på kræften; efterfølgende uddannes (eng: train/arm) t-celler til at genkende og dræbe kræften i form af bedre målsøgning i væsentligt større antal.

@Whatsthat nævner højere oppe, at man søger at udvikle en universel kræftvaccine, der målretter sig RAS mutation og jeg har flere gange tidligere delt en række tanker, der forsøger at perspektivere dette vigtige faktum omkring TG-platformen.

Det er helt unikt at se en kræftvaccine, hvor selskabet kan tilføje flere egenskaber uden bekymring på safety/tolerance og muligvis også dosering, når en vaccine skal udprøves på en indikation (tænk på at selskabet vil kunne henvise til et massivt statistisk materiale og en platform, der allerede er beviseligt sikker i flere indikationer). Dette gør selskabet langt mindre usikker som investering; en unik situation for et biotekselskab.

TG-platformen bliver løbende udbygget med flere peptider, således at man opbygger en stadig bredere vaccine (signatur). Jeg er ikke helt skarp på alle de kliniske detaljer, men RAS mutationen optræder kun i kræftceller og det er min forståelse, at denne mutation kommer i flere forskellige varianter, afhængig af kræftform. Altså, TG-02 er bredere end TG-01.

Bemærk at Øystein Soug på Q4, 2018 rapporten nævnte, at der var en potentiel mulighed for at selskabet kan søge om godkendelse på RAS som biomarkør. Dette åbner for at selskabet i bedste fald kan tilbyde mono/kombi behandling for 30% af alle kræftpatienter. Brug af peptidbaserede vacciner kan derfor på sigt blive en fuldstændig dækkende behandling, præcis som ses med de forskellige kemoterapier - men med et behandlingsforløb uden væsentlige sideeffekter og statistisk højere overlevelse (3-års OS vil vise, hvor god denne statistik bliver).

15 Likes

Veldig bra oppsumert @aborum Terte til dig :smiley:

Fra Targo:

RAS mutations are exclusively found in cancer cells and are therefore cancer specific targets for attacking cancer immunologically…

…By targeting the central cancer neoantigen mutant RAS and using the right type of adjuvant Targovax hope to succeed in developing a clinically efficient immunotherapy - which will benefit all patients with RAS mutated cancers.

which will benefit ALL patients with RAS mutated cancers… dette blir stort!

5 Likes

Hehehehe… la merke til det samme… som en unge på julaften…

Kommer alltid på spørsmål etter presentasjoner og podcaster…

Kombinasjon med CPI i en mer avansert pancreas kreft for raskere utlesning av data har blitt nevnt flere ganger nå… Om Parker-ICi kombinerer f.eks TG01 + keytruda i en mer avansert PC kreft der mOS f.eks er 3 -6mnd i snitt og produserer bedre data i form av mOS eller biomarkør, vil ikke dette da føre til meget rask tilgang til markedet?? Hvis pasientene potensielt blir behandlet iår, + lever lenger enn mOS (feks 6mnd++) kan de potensielt få markedsføringstillatelser mot avansert pancreas kreft så tidlig som i 2020?

@larsmkn @Snoeffelen dere med faglig syn, er det som er beskrevet over teknisk mulig?

6 Likes

Targovax møter jo opp på podcasten 10 april , så send inn spørsmål litt før den tid :smiley:

Hvilken aktør som har solgt stort idag vil vises på mandagens liste forhåpentligvis !
Men 10kr holdt , ennå en gang :blush:

Regner med den snur opp igjen imorgen om folk får med seg podcasten og skjønner viktigheten og omfanget av at Parker Institute absolutt ville ha med Targovax på laget … :star_struck:

3 uker blir for lenge å vente gitt… Om det jeg spekulerer i stemmer, så må jeg vurdere å laste opp mer i mars…

1 Like

Har vurdert jeg … og lasta og lasta tidligere :stuck_out_tongue_winking_eye:

Siste kjøp på 10,02 idag ! Hehe

Nei, jeg tror dessverre ikke det er mulig. Kreft i pancreas er ikke veldig vanelig og i tillegg til det så skal du ha en viss undergruppe. Studiet er ikke i gang enda, så å sette det opp, rekrutere pasienter og avlese data vil nok ta såpass med tid at markedet i 2020 blir noget for tidlig.

En annen ting som er viktig å tenke på er at det kan ta litt tid før effekten av immunterapi blir synelig.
Et godt eksempel på det finner man i KEYNOTE-024 (bilde under) hvor keytruda ble satt opp mot kjemoterapi i NSCLC. Hvis man kikker på overlevelseskurvene så kan man se at de krysser. Kjemoterapi virker bedre i starter, men etterhvert så blir effekten av immunterapien mer tydelig. Det er også derfor mye immunterapi nå kombineres med TKI (tyrosine kinase hemmere) og kjemoterapi, nettopp fordi de vil øke overlevelsen også i begynnelsen. Jeg tror derfor at man kanskje ikke ville sett en effekt veldig tidlig som du håper, men heller at overlevelsen i immunterapi-gruppen blir bedre enn kontroll-gruppen etterhvert.
image

9 Likes