Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Det vi kan si helt sikkert er at stemningen her inne korrelerer sterkt med dagens kursutvikling :wink:

tjææ. handla på 4,70 jeg så er fornøyd :slight_smile:

7.dagen med fall nå vel , burde snart snu ! RSI var nede i 23 som er all time low …

EDIT: oisann , der gikk det 93K i en sleng på 4,78 :stuck_out_tongue:

Det er lite vi for gjort med usa, kina, brexit osv… Mange følger en strategi hvor man kjøper på kurstopper og selger på bunner. Denne strategien funker like dårlig om man hopper over i et annet marked.

Allerede nevnt…93K var en krysning utenfor normal handel. Det kommer kanskje flere slike i løpet av dagen. Hvordan skal vi evt lese det ?

Enda ingen insidekjøp. De har nok sett bilder fra melanom-studien tenker jeg. Om ikke så hadde de ikke pressisert så tydelig at ikke TG skal prioriteres, da hadde de nok ventet til de resultatene kommer med å informere markedet at Oncos blir satsingen.

De gjennomførte emisjonen og kan ikke ha inside-info under gjennomføringen. Så de må isåfall ha fått den informasjonen rett etter emisjonen, noe som virker lite sannsynlig.

Hvorfor er ikke tidligere avlesninger nok til å komme til konklusjonen om å satse på ONCOS i stedet for å hente 300M+ til TG studiet?

Jeg har ment at Soug burde vurdert sin Stilling siden han initierte en emi og drepte momentum når vi så 12-tallet bare to biler foran oss i køen. En emi som ble forklart med at selskapet måtte ha finansielle muskler i forbindelse med Parker studien.

Og hvor de bare noen uker senere la TG på hylla, men uten engang å informere Parker. Hva var poenget med denne emi’en da?

Er enig i fotballtrener analogien til @whatsthat, det er når laget ikke presterer en sparker treneren. Å bruke krise som argument for ikke å sparke Soug, da de ville kunne utløse en større krise, er i denne analogien helt bak mål.

Det er veldig naivt å tro at det ikke finnes kompetente bedriftsledere der ute som kan ta over.

Er for øvrig meget positivt overrasket over CEO undersøkelsen, hadde faktisk ikke trodd at utfallet ble så «jevnt» ikke på langt nær.

2 Likes

Det kan da ikke være så vanskelig. FPD på melanom cohort 2 var uke 7. Første bilder av pasient ble tatt 9 uker senere. Altså uke 16. Neste bilde blir 9 uker etter der igjen (uke 25). Så ja, de sitter nok på data som forhindrer dem i å gjøre noe som helst.

Det er derfor Erik sier at neste data vi får kommer i Juli.

Så du mener at de har sterk tro på Oncos men ingen av de tørr å kjøpe aksjer på 4 kroner når opsjonene nesten er det dobbelte?

Soug deltok i emisjonen på 20 kroner.

Du vet at sist Soug gjorde et innside kjøp, så var beløpet på hele 64.824 :rofl::

Øystein Soug, CEO of Targovax and primary insider, has on 19 June 2018 purchased
5,402 shares in Targovax ASA (“the Company”) at an average share price of NOK
12.00 per share.

Ditt spørsmål ble også besvart godt av Wiklund hos Redeye :slight_smile:
https://www.redeye.se/live/pre-asco-2019

1 Like

Ja jeg lo så jeg grein når jeg så den meldingen :joy::joy::joy: Han deltok i emisjon på 20 kroner med 9.598 aksjer.

De må ha en intern regel om at innsidekjøp ikke er greit med mindre situasjonen er helt spesiell.

Dersom de vet at f.eks. Melanoma-studien går fryktelig bra, så har de ikke lov til å kjøpe før dette kommer ut.

Vi sutrer fordi at Soug ikke kjøper… og den gang da han kjøpte, så kjøpte han for lite og vi gjør narr av han for det. Virker til at uansett hva Soug gjør, så mener enkelte innpå her at det er feil.

5 Likes

Ja. Jeg tror de er enige om ikke å kjøpe aksjer fordi de er livredde for å bli tatt for noe. Hvis ikke hadde jo noen av de kjøpt nå. Kan umulig være tilfelle at ingen har tro på det de driver med

Mye sutring på hva Soug foretar seg ja. Han deltok på 20 kroner som er bra og ville inn med 1 million på 7 kroner. Et inside-kjøp på 60k er ganske komisk mtp hans stilling og lønn.

Han er vel smartere enn enkelte her inne da :wink:

Biotech er biotech. Risikoen for Soug blir jo selvsagt vesentlig høyere om han putter sparepengene sine inn i firmaet som også gir han jobb og lønn. Forstår godt at man vil spre risikoen, og det gjøres bl.a. ved å ikke putte sparepengene sine inn i jobben.

1 Like

Tror det er ett par ting som har gått deg husforbi, ang det å bygge tillit hos aksjonærene i ett start up…

In for a penny in for a pound.

1 Like

Og hva slags signaler sender han da? Om han tror på selskapet og ønsker respekt/tiltro fra aksjonærer som meg, så ville det vært meget positivt om han investerte et 7 sifret beløp i form av innsidekjøp. Det ville vært et knall signal!

Ville forøvrig ikke kalt 2-3mnok i året ink bonus for sparepenger…

1 Like