Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

445.000 på 18,00 nå :face_with_raised_eyebrow:

Hvis ONCOS-102 immundataen kommer i samme formatet så spørs det om responsen blir laber.

1 Like

image

7 Likes

Hvordan kan denne aksjen ligge til 27 kr i juni oxo har vi en emisjon og tar inn cash for drift langt fremover EMI kurs 20,-NOK
Hadde EGF 30.nov og fikk inn en internasjonal kapasitet i Patrick Vink as the new chairman.
nå fikk vi safety data på TG02 og oncos-102… ENDA ligger vi å surrer rundt 17-18kr
WTF IS GOING ON!!!

Velkommen til biotek på OSE :joy::joy::joy:

2 Likes

Da har også jeg kjøpt mine første aksjer i Targovax.

Som om jeg ikke har nok med NANO…:upside_down_face:

2 Likes

kanskje det snur nå da når disse tungvekterne som Savepig, hsvindle, hakon og ikke minst OILIMP har fått fingern ut av… og trykkt på kjøpsknappen :joy:

3 Likes

Heyh! ! Jeg er også inne! :joy: :joy:

3 Likes

Ikke glem meg!

2 Likes

Bjellesauene ble saueflokken

Og forventet til å stige til 880 000 (968 000 om de greier å targete både KRAS og NRAS) på verdensbasis innen 2030 (regnestykke under).

Regnestykke:
2,2 mill nye tilfeller (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26818619) med en mutasjonsrate på ca 40% for KRAS og 3-5% for NRAS (http://oncologypro.esmo.org/Education-Library/Factsheets-on-Biomarkers/RAS-in-Colorectal-Cancer) gir 2 200 000 x 0,40 ~ 0,44 = 880 000 ~ 968 000.

Jeg må presisere at dette kun er nye tilfeller av RAS mutert CRC (Colorectal Cancer) på verdensbasis.
Markedet kommer ikke til å bli like stort.
Noe på grunn av at forskjellige land sikkert ikke kommer til å tilby behandlingen grunnet pris (tenk ekstremt fattige land), og noe fordi en del pasienter nok vil motta kurativ kirurgi ved primærtumor både med og uten metastase. Man kan derfor tenkte at Targovax først sikter seg inn på pasienter som har fått tilbakefall eller ikke responderer på nåværende behandling. Det estimeres at 1,1 milioner vil dø av CRC innen 2030. Om vi antar at 40% av disse har RAS mutasjon så får vi 1,1 mill * 0,44 (KRAS + NRAS) = 484 000 pasienter (KRAS viser ikke noe sterk signifikans mot bedre eller dårligere prognose, men velger å se bort fra anrikelse av BRAF mutasjon i 1,1 mill pasientene: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4982476/).

Men, jeg vil poengtere Targovax fortsatt har mulighet til å nå de pasientene som får kurativ behandling ved kirurgi. En mulighet er at TG02 kan gis som en noeadjuvant behandling (behandling før oprasjon) da de ønsker å redusere tumorbyrden, i f.eks leveren ved metastas, før oprasjoene. Denne formen for behandling brukes i dag med andre cytostatika. En annen mulighet er at TG02 gis etter oprasjon som en adjuvant behandling for å redusere risiko for tilbakefall ved å gå etter mikrometastaser, og dette brukes også i dag, men standarar varierer fra land til land (https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22419291).

Så for å konkluderer så vil jeg si at markede i teorien maks ligger på 968 000 pasienter årlig på verdensbasis i 2030. Personlig så syns jeg det å snakke om markedsstørrelse på en behandling eller et medikament i den fasen TG02 er nå blir meningsløst grunnet for mange usikkerheter.
Markedsstørrelse vil bli mer relevant å snakke om når vi begynner å få god og robust effektdata. Kun når vi har det vil vi kunne snakke om hvor og hvordan TG02 mest sannsyneligvis vil bli brukt og dermed hva markedsstørelsen er. Saftey data er et godt og nødvendig skritt på veien, men jeg skjønner at kursen ikke tar av når det fortsatt er mye usikkerheter igjen.
Jeg gleder meg til vi får noe robust respons data på et større antall pasienter. Den dagen skal jeg sette meg ned å kose meg skikkelig med å lage noen mer omfattende analyser på markedsstørrelse og implemetering :laughing::nerd_face:

6 Likes

Dæven som det frister å laste opp mer her nå… Tør jeg vekte meg ned litt i Nano :thinking:

Enig, men ser ut til at kursen kan bli presset lenger ned. Med mindre du kan ta ut sperra :wink:

Jeg kan ikke ta ut noenting. Er en bitte bitte liten fisk som prøver å vokse :slight_smile:

Samme her, men jeg ville nok avventet litt kjøp akkurat nå. Tror du kan få den billigere.

Lemper folk ut nå for å kjøpe PCI ?

Dette mønsteret i targo har jeg sett over lenger tid. Noen som stadig presser kursen ned med store sperrer. Tror ikke det har så mye med pcib å gjøre generelt.

Edit: Da plukka jeg på 16,60. Kan hende vi skal lenger ned også, men jeg klarte ikke å dy meg.

burde ikke det at FDA ser ut til og løsne litt trigge Targovax også da ?? Vil jo etter stor sannsynlighet være mulig og få produkter tidligere ut i markedet ?!

Kursen til Targovax skjønne jeg meg ikke på … Helt utrolig er det ! Og jeg har desverre ikke mulighet til påfyll her :confused:

1 Like

for en jævla møkka aksje, tør ikke regne på hvor mye jeg har tapt på denne :rage:

Tror jeg er 2 månedslønninger i minus på denne, men jeg er fortsatt ganske komfortabel med at den til slutt vil gi meg en ganske god avkastning. Potensielt et par årslønninger. Gi den litt tid

3 Likes