Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Enig.
Når 50% responderer så er det neppe tilfeldigheter som gjør at pasientene får en immun respons.
Jeg ser med glede frem til resultatene de vil meddele fra den cohort de nå rekrutterer som teller 30 pasienter.

2 Likes

Har jeg misforstått? Jeg talte 50% ORR (1 PR + 2 SD)?

1st line: ORR 66% (2 av 3)
2L-3L: ORR 33% (1 av 3)

Stemmer ikke dette?

edit: Det var i melanoma at 4/4 viste økt antall T-celler

Det er altfor hektisk om dagene til at jeg klarer å kommentere så mye her inne. Men som andre har tatt opp så er det viktigste for meg at saftey er på plass og at vi følger tidslinjen som er satt.

6 pasienter er for lite til å si om man sitter på gull, men det er vertfall mye som tyder på at det ikke bare er gråstein :slight_smile:

4 Likes

Enig. De har jo grønt lys for å fortsette studien med 30 pasienter fra det etiske styret. Tydelig at det ikke er mange bivirkninger når det ikke kommenteres engang, men dette kommer sikkert frem i abstraktet. At de har 50% nå er jo egentlig bare gull.

Hvis det stemmer som @Forza sier at det bare er 8% survival rate på 5 år, så trenger man ikke vær mattegeni for å skjønne hva det betyr om disse resultatene holder seg over lengre tid.

4 Likes

Det har du selvsagt rett i! Gikk litt fort i svingene. Da går de foreløpige resultatende fra svært lovende, til kun lovende :slight_smile:

1 Like

https://labiotech.eu/targovax-cancer-vaccine-mesothelioma/

4 Likes

Nytt oppkjøp i sektoren. Nå er det JNJ som er på kjøpern: https://endpts.com/playing-the-long-game-in-i-o-jj-inks-1-04b-deal-to-buy-oncolytic-virus-platform-biotech-benevir/

6 Likes

ja man ser jo prisene de gir … Så kan man se på MCAP Targovax …

Hvor langt var disse kommet i løypa ? :slight_smile:

Ser ut som det var snakk om prekliniske resultater. Får lese litt mer senere om ingen andre har tid nå.

1 Like

Prøvde å finne noe data, men ser ut til å være preklinisk.

J&J’s willingness to hand over $140 million upfront is the latest indication of the rising regard Big Pharma has for cancer-killing viruses. Interest in the modality has ebbed and flowed over the years; Amgen won approval for oncolytic virus T-Vec in 2015 but that didn’t light the blue touch paper.

1 Like

I Nivolumab, Alone or With Ipilimumab, studien som Yogz linka til så var vel ORR på kombinasjonen 26% og 12 ukers DCR 52% men med økte bivirkninger i kombien enn hver for seg.

Hvor oncos-102 ga 50 ORR på ektremt lite utvalg nå.
Men på annet pasient/line utvalg
Blir spennende å se tallene på neste utlesning.

1 Like

Greit at Targovax ikke går så mye på en så-som-så interim analyse av 6 pasienter. Ikke så mye å hente derfa utenom sikkerhet grunnet det lave antallet pasienter. MEN hadde biotech i Norge vært et velfungerende marked på Oslo børs så burde den gått mer på oppkjøp i sektoren.

5 Likes

OB er et litt pussig marked. Der BGBIO kan stige 10% bare ved å sende en melding pm oppstart av et studie så står TRVX på stedet hvil på oppdatering interim resultater. Resultatene er selvsagt tung materie for den gjengse investor, men oppgang i et selskap synes mer avhengig av den generelle psykologiske opfatningen av denne.

Nå sier jeg ikke at det nødvendigvis er feil at trvx ikke går bananas på denne meldingen, men alt tyder på at trvx ikke er på den grønne gren for tiden. Noe som er litt festlig i seg selv da jeg regner med at 90% av de som kjøper biotek-aksjer knapt har peiling hva de har investert i.

Disclaimer; siste påstand er reint subjektiv og gjelder uansett ikke de utmerkede quinder og hærremænd på tekinvestor :sunglasses:

7 Likes

50% respons på IKKE respondentene pasienter… godt nok for min investering hvertfall!! :grin:

Sitter stødig i båten enda :+1:

2 Likes

Nå har jeg ikke fått satt meg inn i studiet, men våger meg til å stille noen spørsmål likevel i håp om å få lest meg litt bedre opp:

  • Har du dokumentasjon på at pasientene ikke har respondert tidligere?
  • Får pasientene den samme dosen kjemoterapi som i standard of care?
  • Hva er respons på sammenlignbare studier?

Ut fra det jeg ser i dagens melding så har man 1 PR, 2 SD og trolig 3 PD. Dvs en ORR på 16,67%. Hadde vært interessant om man hadde tilgang på noen sammenlignbare tall.

Videre står det i meldingen at 3 pasienter er i første linje. Finner også at det virker være åpnet for at pasienter som tidligere har respondert kan inkluderes:


http://apps.who.int/trialsearch/Trial2.aspx?TrialID=NCT02879669

1 Like

Så Snøffelens kommentar på hegnar, poster den her

kilde:

3 Likes

Formulerte meg litt for optimistisk muligens, men poenget her er og vise respons på pasienter som har en vanskelig sykdom å behandle, er absolutt ingen fagmann eller ekspert innen faget, er kun en investor som leser, oppserverer, hører og følger større investorer innen faget. Har hoppet litt innen forskjellige aksjer men har vært langsiktig innen biotec nå i lengre tid. Det har funket bra det, om en skummer av den infokremen som kommer fra enkeltindivider som blandt annet skriver innlegg her på forumet og andre infokanaler :+1:sinnsykt god info! tror vi har mye snadder i vente (1-2år) i forskjellige biotec selskaper på Oslo børs!
Håper flere får øyne opp for tekinvestor for her har folk en litt mer elegant oppførsel :slightly_smiling_face:

Forsåvidt et fornuftlig innlegg, men føler ikke du bør moderere deg alt for mye. Targo leser jo av selv 50% response.

Tror man burde ta meldingen noe nøkternt. Hele poenget var jo å få board approval på bivirkninger for å fortsette studiet md 30 pasienter. Sammenligne dataene som kom i dag med studier og systematic reviews med flerfoldige pasienter ser jeg på som fånyttes. Det hadde selvfølgelig vært supert om det hadde vært responders i både 1, 2 og 3 linje osv, men det sier ingenting i det store bildet, verken positivt eller negativt pga så få pasienter. DERFOR kjører man et “nytt” studie med 30 pasienter og en kontroll gruppe.

Om det er slik at man skal forkaste all forskning fordi resultatene på 6 stk var så om så, så hadde det ikke blir gjennomført mye forskning. Vi kan være fornøyde med det ikke var noen bivirkninger, og at vaksinen er “trygg”. Det var dette targo måtte vite for å fortsette. Nå kan de teste ut teorien sin om det funker eller ikke, så får neste avlesning fortelle oss om det er bedre eller dårligere enn SOC.

Jeg tror Targovax kaller det 50% respons fordi noe annet ville vært veldig negativt for kursen, og det viktige her er absolutt ikke ORR, men at de skal starte en randomisert fase II…

Jeg finner ingen steder at SD i RECIST1. 1 tilsier respons. Det betyr bare at det verken er målbar PR eller PD.

Suverent at Targovax avanserer til neste fase!!

2 Likes