Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Q1 a non-event
Targovax’s Q1 report was a non-event. The operating loss for the quarter was in line with our expectations. During Q1 (and after the quarter as well), the company has reported some interesting data from its ongoing clinical trials. We have only made marginal adjustments to our forecasts and reiterate our BUY recommendation and NOK31 target price.
Operating loss in line with our expectations. Targovax reported an operating loss in Q1 of cNOK34m, compared to our estimate of a loss of cNOK38m. The loss increased from cNOK27m YOY. We had forecast a loss of cNOK38m for Q1. The main deviation in the P&L was in the “Other operating expenses” line and “External R&D expenses”. These lines tend to fluctuate somewhat before quarters depending on the activities in the ongoing and planned clinical trials. At the end of the quarter the company had cash at hand amounting to cNOK229m, compared to our estimate of cNOK226m.
Clinical data during (and after) the quarter. During the quarter, the company reported immune activation data from the first four patients in the ONCOS-102 trial in refractory melanoma patients. The company saw both systemic and lesional immune activation in CPI refractory patients. Targovax also announced that the safety lead-in part of the MPM trial with ONCOS-102 was completed without any safety concerns. Later (after the end of the quarter), the company also announced that it has seen promising signs of efficacy in the initial phase of the MPM trial. It stated that three out of 6 patients responded. However, only one patient had a PR while two patients had SD. As one normally does not classify SD as a clinical response, one could argue about the terminology. As these patients normally have a rather bleak prognosis and usually die within 12 months, we would argue that SD is clinically meaningful for these patients and the CBR – Clinical Benefit Ratio (i.e. CR+PR+SD) of 50% is a very interesting signal in the MPM trial.
Reiterate BUY recommendation and NOK31 target price. We have only made marginal changes to our operating loss forecast for this year and kept our forecasts for the coming year constant. We reiterate our BUY recommendation for the shares and reiterate our NOK31 target price.

7 Likes

Er det redeye som gjør denne oppdateringen?

Dagens fra DnB.

2 Likes

Her har du hele analysen. TRVX - Mai.pdf (470.1 KB)

7 Likes

Redaye har 32 og ikke 31 som target. :wink:

1 Like

Begge har et kursmål som ligger ca 100% over siste omsetningskurs.
Men dette er tall som sannsynligvis vil måtte bli kraftig oppjustert, når vi innen få uker får oppdaterte data. For dersom TG plattformen slår til, slik flere av oss tror vil skje, så må analytikerne ta frem kalkulatoren og legge inn helt andre tall.
Men analyser er analyser, og uansett hvilke tall analytikeren kommer frem til p bakrommet, så vil de offisielle kursmål bli tilpasset sist omsetningskurs for å unngå at analysen og dens konklusjon skal bli ansett som useriøs.

Selv har jeg kjøpt meg opp i TRVX utover vinteren/ våren fordi ledelsen sine presentasjoner virker overbevisende på en måte som gjør dagens prising av TRVX særdeles lav. Men samtidig vurderer jeg denne antatte feilprisingen, som en gylden mulighet til å repetere min suksess i NANO, der jeg gikk inn på 14 tallet i februar 2016.
Svaret har vi innen kort tid.

1 Like

Londonmannen; Enig i at TRVX er lavt verdsatt relatert til hvor de står utviklingsmessig, og ikke minst i forhold til fremtidig potensial.
Men du må huske at din (og min) inngang i Nano på 14-tallet ikke helt kan sammenlignes kursmessig med TRVX nå. Anslår ut fra daværende antall aksjer i Nano at TRVX pr. idag ca. er prisen til nesten det dobbelte av Nano da de sto i kr 14.
Men bevares, det er tilstrekkelig med oppside-potensiale på kurs TRVX kr 15-16.

Ellers gratulerer med “ditt Brann” så langt i sesongen! Bli ikke enkelt for oss RBKère i år.

1 Like

Erna
Enig i den vurderingen. Men samtidig så kan vi vel ikke helt se bort fra den muligheten at TRVX operer innen et område som har et noe større potensiale enn det NANO driver på med. Så dersom TRVX lykkes er jeg ikke redd for at potensialet er for lite.
Og ja, jeg sammenligner litt dagens situasjon og inngang i TRVX med den vi fikk i NANO på begynnelsen av 2016. Tror at inneværende og neste år kan vise seg å bli særdeles heftige for oss TRVX aksjonærer.

Hva angår Brann vs RBK så erkjenner vi bergensere at gull ikke kan innkasseres i mai. RBK har en tendens til å komme sterkt utover i sesongen. Jeg tror ikke inneværende sesong blir annerledes i så måte.
Men bevares, Brann har tangert tidens start i Eliteserien som ble gjort av RBK og laget er utvilsomt i en flytsone. Så spørs det hvor lenge det holder og hvor stort forsprang de får opparbeidet før RBK maskineriet begynner å fungere. Men jeg er ikke med på noen medaljeutdeling i mai. :-))

Vet ikke om dette er postet men studiet til Sotio oppdatert til recruiting.

5 Likes

Ok Londonmannen; da er vi enige både med hensyn til Trvx og fotballen.

Ser at du har differensiert mer innen biotek noe jeg også har gjort det siste året. Har nå som deg ikke bare posisjoner i NANO, men også i PCIB, TRVX, og BGBIO. I tillegg har jeg også COV, PHO, og CRNO-B innen helsesektoren.

Forutsatt at man lykkes fult ut i det videre løpet mot markedet tror jeg at Trvx og Pcib har størst potensiale blant de over-nevnte selskapene.
Lykke til og god helg!

CRNO-B du har aksjer Erna? Hva tenker du ang nye oppdateringer her fra? Jeg hadde snitt pp 7.5kr og solgte på 9.5, tror det kan være lurt å gå inn med en liten lyttepost bare for å følge med, men nå er jeg max vektet i Trvx og Nano. I Nano gikk jeg også inn med den porteføljen jeg har i dag ca feb/mars, men begynte å kjøpe litt i desember 2015.

“Mesothelioma is a challenging disease to treat, with few patients surviving beyond 12 months from diagnosis,” said Dr. Luis Paz-Ares, Chair of the Medical Oncology Department at the University Hospital 12 de Octubre, Madrid and Principal Investigator of the trial. “The three clinical responses observed in the safety lead-in cohort of the ONCOS-102 trial are encouraging.”

The next step is to move on to the Phase II trial that will include 30 patients when fully recruited, with 20 patients in the experimental group (including the safety cohort) and 10 patients in the control group, according to Targovax.

Targovax reports in the company’s 2018 Q1 results that there has been no significant advance in the treatment of mesothelioma in the last decade. With a successful clinical trial, the company notes that ONCOS-102, in combination with the current standard chemotherapy for pleural mesothelioma patients, has the opportunity to become the standard of care for first line treatment

“We look forward to entering the randomized part of the trial which will further evaluate the potential of this novel, innovative treatment to benefit more patients in the future,” said Dr. Luis Paz-Ares.

2 Likes

Erna
Tror nok vi er rimelig godt samstemt. Og jeg tror vi går noen hyggelige år i møte. Vi får snakkes på årets Cup finale. ;-)))

Særdeles lite endringer topp 20 siste uken…

4 Likes

Da spørs det om det ikke blir en børsmelding og to i morgen :slight_smile:

8 Likes

Kanskje jeg skal moderere meg selv. Jeg forventer en børsmelding i morgen ifbm presentasjon som blir holdt i Chicago i dag.

Videre så er det ikke uvanlig med en melding om oppstart av rekrutering. Godt mulig vi må vente til første pasient er dosert.

Uansett så er 2018 ett veldig spennende år for TRVX. CEO sa at 2017 skulle bli game changer. Jeg har mer tro på at det blir i år. Muligens 1H 2019.

1 Like

Tror nok folk bør kjenne sin besøkelsestid uansett … at d faktisk er sååå liten interesse og lavt volum er for meg en stor stor gåte !

Ikke lenge før vi skriver siste mnd av H1 2018 .
Fyy, jeg gleder meg :smiley::ok_hand:t4:

5 Likes

Innen 5. juni bør vi få data på pancreatic studiene, cohort 1 og 2.
Disse dataene kan bli en trigger for kursen. Enig i at det er merkelig at ikke flere diskutererTargovax og tar et bet.
J

1 Like

This study demonstrate synergism between ONCOS-102 and Keytruda® and support the
scientific rationale for the ongoing clinical study of ONCOS-102 and Keytruda® in CPI refractory
advanced melanoma (NCT03003676).

SUMMARY (HOME MESSAGE)
• Reduction of tumor volume vs vehicle:
✓ Keytruda® alone at both doses did not reduce tumor volume
✓ ONCOS-102 reduced volume by 51%
✓ ONCOS-102 + Keytruda® reduced volume by 61% (lower dose) and 69% (higher dose)
• CD8+ T-cell infiltration:
✓ Vehicle vs Keytruda® alone (N.S.)
✓ ONCOS-102 + Keytruda® vs Keytruda®, p<0.05
✓ ONCOS-102 + Keytruda® vs vehicle, p<0.05
• Synergistic anti-tumor effect of combinatory therapy of ONCOS-102 and Keytruda® (Day
26 and Day 37)
• Study data support the scientific rationale of the ongoing clinical melanoma study of
ONCOS-102 and Keytruda® (NCT03003676)

Edit: Link falt ut. http://s21.q4cdn.com/825317772/files/doc_downloads/publications/Poster-2018.pdf

7 Likes