Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Tradere gjør det mulig for folk og komme inn billig her mener jeg . Også noen som er fornøyde med gevinst og gratulerer til de ! :slight_smile:

Tidligere har jeg tradet en god del , gått litt lei innimellom og hadde såpass flaks at jeg gikk helt ut på 15,90, før duppen til 13 kr !

Der fikk jeg muligheten til å laste opp , og tradet litt så mitt reele snitt er nå 12,04 .

Er ikke snakk om at jeg vil trade nå fremover , har virkelig fått ro om min investering og 100% tillit til ledelsen nå.

vi har Eventen til Mandag , Podcasten Onsdag og så ASCO :slight_smile:

Targovax er en “hot” potet for partnere nå og det kan komme som lyn fra klar himmel … Akkurat som meldingen gjorde igår ! :slight_smile:

Nye kursmål vil jeg tro måtte komme ( ref Redeye) , LOA skal kanskje økes , og TG plattformen skal/må prises inn !

Blir utrolig spennende :blush:

6 Likes

Sort of off-topic, but still:

SPÅR 4-DOBLING: Den som tror på analytikerne i Arctic Securities, bør hamstre Gentian Diagnostics-aksjer (GENT-ME). Meglerhuset spår 4-dobling av kursen fra NOK 40 til NOK 170 der de i går hevet kursmålet fra tidligere NOK 110 etter at selskapet etter deres mening leverte bedre kvartalstall enn de hadde lovet. Gentian Diagnostics har utviklet in vitro-tester for å avdekke og kvantifisere markører til bruk i ulike kliniske undersøkelser, og er allerede i bruk på mennesker og dyr. Analyseproduktet tester blodplasma for prediksjon og diagnose av bakterielle infeksjoner hos kritisk syke pasienter. (FA)

Jeg regner med at en av eierene av Arctic har finansielle interesser i Gentian Diagnostics?

Skal tro når de har tenkt å oppjusterer Targovax til 15kr?

Man skal være rimelig kritisk til alle analyser som kommer fra meglerhus. De fleste meglerhus har egen interesse som preger hva som kommer i analysen. Det kan være store kunder de ønsker skal få en hyggelig inngang eller det kan være store kunder de ønsker skal få en hyggelig utgang.
Vi som småinvestrorer er kun kanonføde for de store gutta. Analysene er ikke for oss småaksjonærer med kun et verktøy som meglerhusene bruker for å påvirke oss små til å handle på en slik måte at det tjener de store.

Jo før man blir bevisst dette og ikke lar seg påvirke av det meglerhusene skriver, dess bedre er det. Forsøk heller å dann deg et bilde over i hvilken grad det selskapet du er interessert i har sannsynlighet for å lykkes i det de driver på med. For dersom de lykkes med å frembringe en kreftmedisin som kan benyttes mot stor grupper pasienter, samt at dette er en medisin som BP ut fra egne strategiske hensyn anser som interessant, så er det rimelig stor sannsynlighet for suksess.

TRVX er et slikt tilfelle, uansett hva meglerhusene måtte finne på å skrive i tiden som kommer. De ligger nå godt an i løypen til å bli kjøpt opp av et BP som har fokus på å lykkes med CPI. Og ettersom TRVX er et av de selskapene som har kommet lengst og har meget gode resultater å vise til, så vet aktuelle BP at andre BP kan være ute i samme ærend.

Spørsmålet er om TRVX får stå på egen ben inntil vi skriver 2019. Etter gårsdagens data ble ikke sannsynligheten for det akkurat større. Og det kommer flere data utover i 2018 som kan bidra til å øke interessen fra BP ytterligere. For ikke å snakke om de presentasjonen TRVX skal ha.

Bruden er i ferd med å bli rigget.

2 Likes

Jeg er fullstendig klar over det, og det er derfor jeg skriver det jeg skriver.

Men jeg mener at slike ubegrunnede slakt-analyser som kom fra Arctic nå sist er over grensen til kriminelt. Kursmanipulasjon er det jeg kaller det. Og det har bortimot drept interessen for aksjen.

tusentakk
Helt enig med deg. Men trøst deg med at uansett hva disse meglerhusene skriver så vil de aldri kunne motbestride faktiske data som selskapet leverer. Og i tilfellet TRVX vil nok negative analytikere etterhvert bli stående i et grelt lys.
Samtidig så er det greit å være bevisst at et meglerhus sitt kursmål, uansett hvor reell analysen er, vil aldri bli satt så høyt at det kan gi inntrykk av at meglerhuset ikke er seriøst. Da vil de heller tilpasse noen data i analysen som gjør at de kan redusere kursmålet til et nivå som virker seriøst.

Interessen for aksjen vil nok ta seg opp igjen. Men jeg frykter det blir mange med haka nedpå brystet den dagen et BP offisielt melder sin interesse for TRVX. Jeg skal ikke være en av dem.

2 Likes

Top-line data from the phase I/IIa trial with TG01 in combination with Gemcitabine (Gem) showed a 2-year overall survival (OS) rate of 72% in 32 patients with resected pancreatic cancer. This is a significant improvement compared with previously reported interim data (68% in 19 patients) and historical survival rates (c30–53%) from other studies. Overall, we think the data puts Targovax in a good position leading up to the planned pivotal phase II trial. We reiterate our BUY recommendation and NOK31 target price.

Top-line data even better than previous interim data. On May 24, Targovax released top-line data showing a 2-year OS rate for the full TG01 trial in resected pancreatic cancer. The new data is from the second cohort of patients, who received a slightly modified dosing schedule. Cohort 2 included 13 patients who received injections before and after, but not during, chemotherapy treatment, while patients in cohort 1 also received injections during chemotherapy treatment. We saw in a previous interim readout that cohort 1 had a 2-year OS rate of 68%. The previous interim data was encouraging compared to historical reported OS rates of c30–53% after 2 years in resected pancreatic cancer patients; however, we remained cautiously optimistic given the results were based on just 19 patients. The latest data showed that the second cohort had a 2-year OS rate of 77%. In essence, we believe this data is strong not only since it demonstrated an increased OS in the combined OS shown in more patients, but also since patients in the second cohort received fewer injections. Adding the two cohorts together would give a total 2-year OS for all 32 patients of 72%.

New data indicates superior efficacy over monotherapy with Gemcitabine. The company also reported that the median overall survival (mOS) for all 32 patients was 33.4 months. This data is attractive compared with treatment with Gem alone. Comparing this data with the most recent, large trial on resected pancreatic patients only treated with Gem (the ESPAC4 trial) shows the mOS in these patients was 27.6 months, i.e. in the TG01 trial the company showed a c6-month longer mOS rate.

BUY recommendation and NOK31 target price reiterated. We believe the data is a positive catalysts for the shares, and is stronger than expected. With this in mind, we reiterate our BUY recommendation and NOK31 target price.

Dagens tekst fra DNB

6 Likes

BTW, hadde en dialog med Renate Birkeli i dagmorges hvor vi var innom meldingen som kom fra Sotio i går. Targovax kommer med egen melding så snart første pasient har fått ONCOS-102.

8 Likes

Det var ikke akkurat full sprut i aksjen i dag ? Hva tenker folket ? var oppgangen i går det som var greit nok for denne meldingen som kom i går.?

Kort innpå i lunchen her :

Jeg tenker at folk aner ikke hva de eier når de selger nå :stuck_out_tongue: Men for all del …Trade i vei , en dag smeller det ordentlig :slight_smile:

Bekreftelsen har vi igrunn fått .

“Noen” presser aksjen ned.

Takket være Siv Jensen og Erna Solberg, så får vi ikke lengre noen indikasjoner på hvem som jobber med det.

1 Like

Langt i fra! TRVX fikk dårlig betalt for sin jobb i 2017.

Meldingen som kom i går har de mer eller mindre bekreftet de vi kunne håpe på. TRVX er i en veldig god posisjon og det skulle ikke forundre med om vi snart hører noe fra FDA/EMA. Husk at TG01 har Orphan drug status for nettopp Pancreatic cancer hos både FDA og EMA o :slight_smile:

6 Likes

Absolutt. Om man har sittet såpass lenge i denne aksjen fordi man enten har vært litt i tap eller hva det er, man har da ikke peiling om man selger nå. Utelukker de som faktisk må selge pga overeksponering (men de kan d ikke være mange av i Targo :joy: )

Hva skal til for at folk skjønner alvoret. Tror faktisk det blir kredittkort og Targo snart

1 Like

jeg tenker også at det er folk som hopper på toget … F eks : kjøp 18,40 … oiii den detter , dump ut på 17,70 :stuck_out_tongue:

Har vært borti den noian sjæl , og det har som regel alltid endt med at jeg har blitt kronet med dagens lavesete salg :rofl:

Skjønner også at noen er lei av ørkenvandring , ikke forstår casen helt og sier seg fornøyd med 10-15% opp !

Ser man rundt på siste tids diverse oppkjøp i sektoren, så er det fort vekk 5-10 gangen av Targo’s MCAP de blir kjøpt opp for … Burde være en liten tankevekker når Targovax leverer resultat på resultat som er over all forvetning ! ( joda , få pasienter på tidligere utlesninger … men hallo ) !!

Detta blir knall, og jeg gleder meg stort til neste ukes podcast som nevnt noen ganger nå ja :stuck_out_tongue: hehe

Det er ikke Siv Jensen og Erna Solberg som står for MIFID2.
Det er EU gjennom EØS avtalen som også AP er tilhenger av.

Rett skal være rett og beklager avsporing.

3 Likes

Det er de som er i regjering, og i overkant ivrige på å innføre EU-regelverk.

Som FRP-medlem, så må jeg si at Siv Jensen er en skikkelig skuffelse!

I Q12017 hadde selskapet 147 mill på bok, i Q12018 229 mill.

I 2017 kjørte de ut 200 mill emien 2 dager etter TG01 oppdateringen på ASCO, Jeg deltok i emisjonen og satt i konstant kursfall i 6 mnd.

I år skal de ikke slippe data på ASCO hvis jeg husker rett(Radium podcast 38).

De har foreløpig ikke funnet en sponsor/partner for videreføringen av TG01 programmet.

Er jeg den eneste som frykter emisjonen?

Kursen er forresten fremdeles under emikursen fra ifjor(20kr)

Rart at det ikke er mer trykk i aksjen her i dag, noen selger den ned.

Trodde virkelig det skulle gå opp ett lys for investorer etter en så god melding vi fikk i går, og at den skulle over emikurs i dag. :thinking:

Emi kan jo skje, men det er nyheter i vente så det kan jo også være at partneravtale er ett alternativ etterhvert som mnd går nå. Vi får ta tiden til hjelp selfølgelig :+1:

Investorer på OSE har så mange forskjellige agendaer og strategier. Noen trader og er fornøyd med noen prosenter gevinst, andre shorter, atter andre akkumulerer og ser på TRVX som en investering der mulighetene for oppkjøp av et BP er sannsynlig, atter andre driver med husbygging eler andre investeringer og trenger å frigjøre kapital fra markedet. Det er altså svært mange grunner til at noen reduserer sin eksponering eller selger seg ut av TRVX. Jeg tror heller ikke det er mange av dagens aksjonærer som nødvendigvis blir med hele veien opp. Men det er dette som er markedet. Hver enkelt av oss er et individ med sin unike økonomi og sitt liv der en TRVX er en liten del av det økonomiske bildet.

Personlig tror jeg 2018 kommer til å utvikle seg til et meget spennende og lukrativt år for dem som blir med TRVX på reisen. Ser frem til et heidundrandes andre halvår i 2018, såfremt verdensøkonomien ikke gjør et krumspring eller Trump spiller et upassende kort.

1 Like

Skjermbilde%20targo

en aktør som herjer med kursen ? hadde aldri trodd denne dagen endte i minus , men jadda blir stadig overraska gitt :stuck_out_tongue: