Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

TRVX er bare 4.5% av porteføljen, men dette kan likes :slight_smile:

1 Like

Lovende nok melding til å flytte over bittelitt penger fra NANO og PCIB.

Liker dog ikke “historiske data”, det er samme approach som Clavis brukte?

2 Likes

Fantes det noen annen effektiv behandling?

Hvis ikke, så er jo historiske data eneste gangbare…

Ute med ny analyse http://aksjeanalyser.blogg.no/

2 Likes

Jeg er altfor risikoavers, burde latt posten min med inngang 8 stå i fred. :wink:

RT 23,5, ned fra 23,7

3 Likes

Sitter og klør i fingrene etter å handle mer her nå. Jeg har ingen beholdning PT, men har tradet opp og ned denne i dag. Fin gevinst.

Blir det et deilig formiddagsrally i morgen? Eventuelt et emisjonsrally?

Etter så lang tålmodighet med Targo så klarte jeg å selge dagen før nyheten sprakk. Hadde over 100k i aksjen. Solgte og kjøpte inn i Funcom grunnet tullepressemeldingen i går. Kunne de ikke latt vær så jeg kunne heller tjent masse på Funcom og i tillegg tjent masse på Targo…

Uansett, jeg solgte 100k vekk fra Fun igjen og inn på Targo på temmelig høy kurs. Likevel, ble opp ca 10% på targo for dagen. Satser på at morgendagen lar vær å sette i gang i korreksjon.

Det er farlig å selge alt i case som du har tro på bare fordi du tror det går bedre i andre case som du har enda bedre tro på. Ofte er det bedre å vekte seg litt ned i tilfelle man tar feil om det andre caset og toget går i det opprinnelige caset.

1 Like

Er helt enig. Jeg pleier aldri gjør det heller. Bare annså Funcom pressemeldingen som presset ned kursen som en alt for god kjøpsanledning. Uansett, må bare gå videre. Opp 10% i targo i dag er jo ikke helt krise det heller :smile:

Ingen grunn til at denne ikke skal fortsette opp i morgen etter dagens gode nyheter.

Vi vil se en fortsatt re prising her, med oppgang over flere dager nå er det jeg tror.

Jeg skulle også selge i går for å kjøpe mer Funcom.
Vurderte Axa, nei den rører jeg ikke, samme med Nano og PCIB. Targo? hmmm, nei, den selger jeg ikke.
Pokker, Gig kan jeg selge, solgte på ca 3,05, i dag står selvsagt den på var det 3,25…
Du er ikke alene @lapaglam

Men nå har jeg ikke lyst til å røre noen aksjer, ja, bortsett fra fond da, men det tar tid før de er på konto, klar for handel…

Har du @alex et godt tips til putte 100-150k kr?
Usikker på om jeg vil legge mer i Funcom.

1 Like

Episurf da vettu.

3 Likes

Bortsett fra PCIB da som du allerede kjenner til.
En aksje jeg og flere andre her har tro på er svenske starbreeze. Falt ganske mye fra toppen. Toppen bruker å være rundt E3 i juni.

3 Likes

Må få kasta ut disse aksjefonda!, 200k kr som bare står der! Eneste som har holdt meg fra å gjøre det er at de er litt tryggere der enn feks disse spekulative spillaksjene og disse skumle biotekselskapene :slight_smile:

1 Like

Jeg begynte utrolig nok å se på denne for 2 dager siden, uten å kjøpe… Angrer litt, hehe! Noen formeninger om videre kursoppgang?

@Mr.Bee tror du Haudemann angrer? :joy:

Hehe, føler vi er litt i samme båt!

1 Like

Tok et lodd her nå, så får vi se hvordan det går!

1 Like

Helt etter normalen at en del gevinst sikring preger dagens handel og sunt for aksjen med “pusterom” mellom de ulike stignings intervaller.

Etter gårsdagens melding er caset styrket og risiko redusert.

Det kan det vel herske liten tvil om.

Aksjen kan meget vel bli en av vinneraksjene på Oslo Børs utover året.

2 Likes