Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Tidligere har Targovax skreve på diverse presentasjoner at de søker partner til TG01 studien, men på de siste står det bare “Lead-in”. Vil dette si at at de har funnet partner men ikke annonsert dette enda, hva tror dere? har litt trua på det.

http://www.targovax.com/Investors/Events-and-Presentations/Presentations/default.aspx

JeffEries-presentasjonen er ute…

3 Likes

Jag tror att vi inom kort får besked om TG01 studien och den planerade “randomized phase 2 in Resected Pancreas” som ska påbörjas under H2 2018. Tror att Targovax redan har hittat en partner som kommer att sponsra. Denna partner skulle också potentiellt kunna vara den som senare antingen lägger ett bud på hela Targovax eller bara på TG. Detta är oerhört spännande och med tanke på att de vill starta studien under H2 så måste de ha löst detta. Jag gissar på att vi får besked här i juni. Ett sådant avtal inom med något större Big Pharma bolag kommer att bli “transformational” för Targovax.

Jeg blir ikke veldig overrasket om mOS blir opp til 12 mnd lengre for cohort 2. Denne skal leses av når det er 6 (av 13) pasienter igjen, og dersom overlevelse fortsetteri samme trend ser det ut til at det vil ta opp til et år til før 3 pasienter til faller bort. Det er i så fall råsterkt.

Det er i hvertfall hovedgrunnen til at jeg ikke tør stå utenfor Targovax disse dager :slight_smile:

Samma här. Har sålt av en del andra aktier och ökat upp i Targovax. Kan bli en solig sommar för oss Targovax ägare;)

1 Like

Det betyr at fravær av mOS Cohort II blir et bedre og bedre bullsignal dess nærmere vi kommer 31/12-2018 :sunglasses:

1 Like

Dersom første pasient i resected pancreas fase II skal rekrutteres innen 1. januar 2018, som uttalt av Targovax, må vel søknader til regulatoriske myndigheter snart sendes inn? Noen som har synspunkter på hvor lang behandlingstid vi kan forvente. Godkjennelse både av nasjonale legemiddelverk og REK komiteer tar tid.
Man setter vel ikke i gang uten å ha avklart finansiering. Enten på egenhånd eller med sponsor?

Viser til en fase 3 studie med 730 pasienter publisert i The Lancet for 18 mnd siden, en publikasjon som jeg antar alle kjenner, hvor gemcitabine og capecitabine combo sammenlignes med gemcitabine monoterapi. Konklusjon er at median overlevelse for kombo er 28 måneder sammenlignet med 25,5 måneder for monoterapi. Konklusjon er at anbefalingen er at Standard of care skal bli kombobehandlingen. Hva slags tyngde har en slik anbefaling?

Er det derfor slik at TG vaksinen i neste kliniske forsøk kanskje må kjøre sin Gem/TG kombo mot Gem/Cape komboen?

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(16)32409-6/abstract

http://www.ascopost.com/issues/july-10-2017/addition-of-adjuvant-capecitabine-to-gemcitabine-improves-survival-in-patients-with-resected-pancreatic-cancer/

Noen som vet hvor og når Targovax skal presentere på web cast 11. juni?

Er tydligvis ikke så mange som har troa her. Hadde håpet den skulle holde seg på 17+ etter meldingene…

Ganske så utrolig egentlig, men er nok mange som trader denne virker det som. Jeg hadde gjort det selv om jeg hadde følt meg mer trygg på det. Men etter noen mislykka forsøk, har jeg heller forholdt meg bare rolig og heller akkumulert når den faller litt. Blir det en ny dipp ytterligere her nå, blir det nok til å ta enda flere lodd her.

Gjelder nok å smøre seg med faktor 50 i tålmodighet i dette papiret og se noen år fremover.

TRVX slapp et Kaplan-Maier plot på Jefferies-konferansen. Legger vi det over tallene fra ESPAC4 så ser det slik ut:

Cohort 1 falt raskt ned mot ESPAC4-dataene. La oss håpe på mange langtidsoverlevende i cohort 2 :wink:

EDIT:
Merk at sammenligningsgrunnlaget ikke er helt likt. TRVX opererer med tid fra kirurgi og ESPAC4 sine data er fra pasientene ble randomiert (inntil 3 måneder senere). Dette gjør at dataene ser litt dårligere ut enn først antatt.

Var det noe galt med plottet?

Neh - men tror den skremmer mer enn den gleder :wink:

Ser TRVX opererer med mOS på 27.6 måneder fra ESPAC4. Hvor finner de dette tallet? Jeg finner bare et median som er oppgitt noe lavere.


2 Likes

mOS 27,6 måneder er gjennomsnittet av gruppe 1) Gemcitabine + capecitabine og gruppe 2) gemcitabine monoterapi. Som det står i det abstractet er mOS for gruppe 1 28,0 mnd og 25,5 mnd for gruppe 2. Nøyaktig hvordan de fikk gjennomsnittet til å bli 27,6 er jeg usikker på, men R0 pasientene i gruppe 1 har levd ganske lenge mens R1 i gruppe to relativt kort ~20 måneder.

Sånn isj…

Takk for svar. Ja, mulig du har rett, men rart de oppgir “mOS 27.6 months from
surgery for gemcitabine alone in ESPAC4 trial”.

Jaja, får vel gjenåpne plottet da, siden jeg ikke klarer finne noe bedre å sammenligne med…

Edit: TRVX har også tegnet inn mOS på 27,6 litt for høyt i sin oversikt, så dersom det du sier stemmer så er TRVX unøyaktige både på det de skriver og tegner :wink:

Snøffelen som jobber i bransjen diskuterer resultatene her

Han er ikke aksjonær, men kan mye.

2 Likes

Best of European Biotech at ASCO 2018

https://labiotech.eu/european-cancer-research-asco-2018/

Oppsummert er det bra eller dårlige resultater ? :eyes: