Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Trangt ut døra i morgen tidlig nå da…

Hvofor tror du det? Dette er jo priset inn allerede, legger bare TG01 til utlisensiering.

Øystein Soug, CEO of Targovax said “It is fortunate for us that the emerging Folfirinox data in resected pancreatic cancer was presented at ASCO already this year, as it gave us the opportunity to reassess our trial design before committing to an inadequate combination treatment. We are confident that our TG vaccine has potential to benefit patients with mutant RAS cancers, and will now reassess the TG development plan. ONCOS continues to be our lead program, and we will further sharpen our focus to drive ONCOS-102 forward with full force, and remain in the forefront of oncolytic virus development”

2 Likes

Dette “mange skudd på målet” mantraet til Targovax har jeg ikke vært noen stor fan av (har vel nevnt det et par ganger), så får den enkelte si om det var en bra ting eller en dårlig ting i og med denne meldingen, det kan vel tolkes litt begge veier.

Å ha absolutt hovedfokus på et produkt er jo binært, men jeg tror kanskje likevel små biotech startups oftest er tjent med det.

At de viser handlekraft og evner å gjøre resolutte valg basert på nylig utgitte data teller til deres fordel.

2 Likes

Er ikke så sikker på at det blir trangt ut døren. Er jo mange som har ment at TG01 ikke er en farbar vei og det er nok det som er grunnen til at prisen har ligger der den har i det siste.

Dette viser at selskapet følger med og evner å justere kursen underveis. Hadde vert mye værre om man hadde gjennomført TG01 med tanke på data som kom fra ASCO. Bortkastet tid og penger. At TG plattformen fungerer mot RAS mutasjoner er det liten tvil om. Blir spennende å se hva som skjer fremover.

Hardere satsning på ONCOS-102 og en annen tilnærming på TG plattformen kan nok vise seg å være smart :slight_smile:

2 Likes

En meget bra og realistisk approach fra Targovax. Med dette viser ledelsen evne til å navigere sine ressurser på riktig og optimal måte. Man forserer dermed utviklingen mot Oncos102, og holder samtidig fokus på kreftsykdom der TG kan utgjøre en rell konkurransedyktig forskjell. Man har dermed fortsatt skudd på mål innen TG konseptet. Positivt for selskapet og dermed positivt for aksjonærene. Dette er SMART !! :slight_smile:

4 Likes

Jaggu kom det en børsmelding @Londonmannen . Hva tenker du nå ? Du som er så positiv i aksjene du er investert i ?

Ledelsen i Targovax imponerer, de tar grep med en gang de ser at det er mulighet for ny “standard of care”, og avventer heller ikke med meldingen til markedet. Meldingen kan tolkes både positivt og negativt, men på kort sikt vil nok dette fjerne risiko for kapitalbehov og emisjon. Selvsagt vil TG01 fortsatt gi effekt, men den burde testes ut i kombinasjon med Folfirinox i fremtiden, men da må de nok starte med ett fase 1B studie for å se på safety i kombinasjon med den nye SoC. Dette kan potensielt gjøres med en partner. Uansett, god vurdering av ledelsen. Nå er det bare å vente i spenning på resultatene fra “proof of cencept” - kombinasjonsstudiet, CPI + Oncos-102, i melanoma.

1 Like

Jeg husker med skrekk og gru den gang pcib la ned sin nakkekreft-forskning tror jeg det var.Selv om det var det riktige å gjøre ble kursreaksjonen brutal.var det ned 50 prosent? Sånne mld liker jeg ikke.

2 Likes

Flere analytikere har lagt til grunn at Targovax vil kunne inngå partneravtale ved årsskiftet 2018 når melanomastudiet foreligger. Jeg oppfatter Targovax slik at man må ha ekstraordinære resultater fra melanom studiet for å gå videre med fase 2. Konkurransen er stor for denne krefttypen. Hvis det ikke blir noen partneravtale så har vel Targovax trolig nok midler til å gjennomføre mesatholioma på egenhånd og uten emisjon? I tillegg har vi de andre prosjektene med partnere på Oncolytiske virus. Det kan gå bra. men krever tålmodighet. Neppe mye nyheter før mot slutten av året.

Skjønner ikke helt den Ghosten du ga meg @OnkelStevart…? Du må gjerne forklare.

Dette er jo data som har vært skrevet om på hegnar.no i noen dager nå.
Har ikke vært noen flukt til pga data presentert fra mFOLFIRINOX til nå så om noen selger er det nok mannen i gata.
En setback på ett av studiene men Oncos kan bli kjøpt opp når som helst.
Var et oppgulp opprinnelig, som er mer passende Dunkel.

Det legger ikke ned studiet, men de hadde opprinnelig plan om å starte fase 2 studie hvor man kombinerte dagens “standard of care”, gemcitabine, sammen med TG-01. Når en ny behandling som gir drastisk forbedret overlevelse i forhold til dagens behandling kommer på banen så gir det ikke mening å starte studiet slik det opprinnelig var planlagt. Dette vil nok bety at ting vil ta lengre tid med TG01, men det betyr at det sannsynligvis vil bli i kombinasjon med Folfirinox i løpet av de neste årene. Da også mest sannsynlig med partner :slight_smile:

5 Likes

Dunkel
Er ikke du positiv til aksjene du er investert i? Hvorfor er du da investert i aksjer dersom du, slik jeg forstår deg, er negativt innstilt til de selskapene du er investert i? Da kan du jo like greit bruke pilkastmetoden.
Jeg foretrekker å investere i selskaper jeg er positiv til. Men vi er jo så forskjellige som mennesker.

5 Likes

Spennende, og ser ut til at ledelsen har gjort en god avgjørelse her. Ikke nødvendig å kaste penger ut av vinduet. Dette er vel gjerne slike ting som gjør biotech såpass uforutsigbart. Spennende å se hvordan reaksjonen blir. Mulig det kan bli en god inngang for de som skulle være interessert videre. Får se hvor det bærer.

5 Likes

Sitter klar i morgen tidlig til å kjøpe billige aksjer fra de som har panikk på åpning i morgen.

Her dreier man ressursene etter hva som relativt sett kan gi best effekt medisinsk og økonomisk. Man legger definitivt ikke ned noe, men gjør prioriteringer og manøvrerer skuta aktivt, hvilket jo viser et profesjonelt lederskap. Husk at kursen nå har falt tilbake der den beveget seg før den siste børsmeldingen vedrørende TG den 24 mai. Markedet priset ikke substansen i dette. Der er vi nå. Ved å ha ett prioritert hovedfokus, blir nok aksjen lettere å forstå /mer transparent for mange. I morgen får vi vite litt mer om løpet videre. Dessuten deltar også Targovax på ABG Sundal Collier sitt Biotech Oncology Seminar i morgen kl 12:10-12:40.

4 Likes
2 Likes

Har man panikk i morgen så kan man ikke a fulgt så mye med i det siste. Har jo vert mye diskutert på diverse forum. flere har sendt spørsmål til selskapet i etterkant av asco. At selskapet måtte ta en stilling til data som kom der skulle jo bare mangle.

3 Likes

Jepp, men regner med noen har panikk uansett :slight_smile:

1 Like