Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Melanoma ph I juli 2018

1 Like

Targovax viste nylig veldig lovende resultater med sin peptid-vaksine, TG01, og har også vist gode data med sitt oncolytiske virus, Oncos-102 . Til glede for alle pasienter med bukspyttkjertelkreft kom det en “bombe” på ASCO 2018 i Chicago, der ble det lagt frem resultater fra et randomisert studie som sammenlignet Gemcitabine (dagens standard behandling) og Folfirinox (en kraftigere cellegift coctail), som viste en betraktelig høyere overlevelse med Forfirinox enn med Gem-cap. “The median overall survival for patients treated with mFOLFIRINOX was 54.4 months, compared to 38.4 months for patients treated with gemcitabine.”
Dette var svært overraskende og ingen forventet dette i fagmiljøet. Overlevelsen for begge armene var mye høyere enn man hadde sett tidligere, som var ca 27 måneder.
Tg01 har blitt testet med Gemcitabine og skulle videre i fase 2, siden Folfirinox nå viste så mye bedre resultater kunne man bare endret protokollen og testet med denne kombinasjonen i stedet. Men, ironisk nok så er problemet følgende; nå som pasientene lever så mye lengre enn tidligere med den nye behandlingen, så er det praktisk umulig for ett lite biotech - selskap å utføre dette studiet da det ville ta 5-7 år for å få bevis nok til en evt godkjenning av TG01. Derfor ble studiet som skulle ha startet 2H2018 lagt på is inntil videre, nå må de tenke gjennom hvordan de kan på enklest mulig måte bevise TG01s effekt uten ett kostbart studie som varer i 5-7 år. Dette var altså årsaken til at Targovax falt på børs nå nylig.

Jeg mener reaksjonen på børsen var irrasjonell. TG01 funker fortsatt og de kan plutselig utlisensiere dette til ett større Farmasi-selskap. Oncos-102 er uansett den viktigste assetet til Targovax, men det ser ikke som det norske investormiljøet har fått med seg det… Oncos-102 fortsetter som før med 4 ulike studier, hvorav 2 studier betales av partnere.

Kort sagt jeg avventer utflating i kursen før jeg kjøper mer i Targovax, men jeg har en god beholdning med aksjer i selskapet pdd og planen er å øke til ca 100 000 aksjer hvis den holder seg på dette nivået (11-12kr).

9 Likes

En god post. Jeg ser det på samme måte og mener markedets reaksjon var… vel, typisk norske markedets reaksjon på biotek. Så kan man legge hva man vil i det. Jeg har plukket litt på 12 denne uken selv.

Et godt innlegg.

Jeg følger ikke Targovax tett nok, men det må vel ha vært noen som så “utsettelsen” av TG01 komme etter presentasjonen av Folfirinox på ASCO?

Sett i ettertid virker det i hvert fall ganske åpenbart at Targovax måtte ta seg en tenkepause pga. disse resultatene, noe som selvsagt ville påvirke kursen negativt.

Når det blir sagt av personen som skrev rettningslinjene rundt behandling av RPC at dette kommer til å bli den nye SOC. Eller rettere sagt dette er allerede den nye SOC og skjønner vel de fleste hvilken vei dette bar for TG01 mot RPC.

Man vet at TG01 virker, men veien som var planlagt for å få de endelige data ble så ufattelig my lengre om man skulle gå for denne indikasjonen. Derfor går man i tenkeboksen og ser etter enklere muligheter.

Det kan godt tenkes at ett selskap med betydelig større pengekasse enn TRVX kan nå gjøre ett framstøt og tilby en løsning som kan være interessant for begge parter.

Vist du hører gjennom siste podcast fra Radforsk så tar de opp problemstillingen på en veldig fin måte.

De gode datane som kom på ASCO kom for de at resultatene var så utrolig gode. Studien skulle egentlig pågå lengre, men det ble selvsagt fart i sakene når man leverer såpass gode tall. Flaks for TRVX at disse kom nå og ikke på ASCO 2019. Da hadde man kastet bort mye tid og penger…

3 Likes

TG virker. Men på podcasten sa også Wicklund at TG dataene er basert på norsk forskning og at det har vært vanskelig å få utenlandske investorer interessert. Det kan synes som om det er vanskelig å få nye sponsorer til TG og at en utvikling vil ta lang tid.
Hvis Targovax vil selge TG eller utlisensiere blir spørsmålet om det finnes kjøpere som er villig til å betale annet en vekslepenger.
Cevira er et eksempel på et produkt som virker, men som Photocure ikke får økonomisk verdi av.
Jeg tror vi får sette vår lit til Oncos. Her er det fortsatt flere muligheter. I første omgang melanom og proof of concept.Wicklund meldte om stor interesse for denn platformen.

3 Likes

Helt enig med du :slight_smile:

Men man må også huske på at det er ikke så lenge siden at man ikke var så veldig intressert i virus. Vi snakker vel 12-24 mnd. Ting kan med andre ord endre seg raskt når noen bestemmer seg. RAS mutasjon finnes i ca 30% av all form for kreft. Får man bingo her så stikker man av med jackpotten :slight_smile:

Ser du er ute av TRVX nå @Londonmannen, var du ikke så positiv til TRVX allikevel ?

Dunkel
Som du sikkert selv vet så er aksjemarkedet dynamisk og hele tiden i endring. Det som er sannhet i dag er nødvendigvis ikke sannhet i morgen. Og som investor må man følge med å gjøre sine kjøp og salg ut fra hva man selv mener er riktig. Samtidig må man har ryggrad til å stå for de valg man gjør enten det blir pluss eller minus i fasiten.

Jeg kjøper og selger ut fra hva min privatøkonomi tillater, jeg gjør mine valg ut fra hvordan mitt syn endres basert på informasjon fra diverse kilder, sett opp fra min erfaring fra markedet.

Når det gjelder TRVX så satt jeg inne med en relativt stor post. Dessverre fulgte jeg ikke godt nok med i timen da bla Snøffelen var ute og advarte mot hvordan ny info fra ASCO kunne påvirke TRVX. Men da meldingen kom anså jeg det som svært sannsynlig at TRVX ville ta et steg tilbake også kursmessig og besluttet å selge meg ut. Tok et tap på denne, men ikke større enn at jeg kan leve med det.

Vi har sett samme tilbakeslag skje i NANO høsten 2015 og i PCIB. Markedet reagerer negativt og det kan ta noe tid før kursen har funnet fast grunn og begynner å bevege seg oppover igjen.

Jeg er ikke i tvil om at TRVX har mye godt på gang og at selskapet vil lykkes. Men markedsaktørene på OSE er dessverre ikke fokusert på farmasiaksjer og følgelig får den type meldinger TRVX kom med, større negative utslag enn de nødvendigvis burde fått.

Men når jeg er ute av et selskap så slipper man å se meg bruke energi på å skrive om selskapet. Jeg har ingen tro på at våre skriblerier på diskusjonsfora som HO og Tekinvestor kan påvirke kursen, verken den ene eller andre veien. Så jeg bruker primært tiden på de selskapene jeg er investert i.

Ha en riktig god natt og nyt kommende uke. TRVX klarer seg utmerket uten meg som aksjonær.

5 Likes

Siste oppdatering på topp 20, ikke overraskende en del som har solgt etter at TG01 ble lagt på is.
Selv har jeg også halvert min posisjon, og satser på å få en lavere inngang. Jeg har troen på Targovax og Oncos, men jeg tror nok at ting kan ta litt tid her kursmessig.

5 Likes

Små poster og nordnet på topp heldigvis

1 Like
3 Likes

Targovax granted EU Patent for mutant-RAS neoantigen platform 2nd generation product TG02

Provides IP protection of TG02 in Europe until 09.12.2033

Oslo, 19 June 2018: Targovax ASA (“Targovax” or “the Company”; OSE: TRVX), is a
clinical stage company focused on developing and commercializing immune
activators to target hard to treat solid tumors, announces that the European
Patent Office has granted European Patent no 3079715, A Peptide mixture. The
patent protects the composition of Targovax’s mutant-RAS specific neoantigen
vaccine TG02, for stimulating the immune system of cancer patients with RAS
mutated tumors.

Targovax’s proprietary mutant-RAS neoantigen vaccine platform is designed to
treat patients with tumors harboring RAS mutations. Mutations in the RAS genes
are a driving cause of cancer development and progression, and is linked to poor
prognosis. By inducing an anti-mutant-RAS specific immune response, the TG
products have the potential to delay disease progression and increase survival,
with a favorable safety profile compared to chemotherapy and many other
treatment options.

TG02 expands the coverage of RAS mutations beyond TG01, and is targeting all
relevant RAS exon 2 oncogenic point mutations which are found in the vast
majority of all RAS mutated cancers. Currently, TG02 is being tested in an
exploratory Phase Ib clinical trial in patients with locally recurrent
RAS-mutated colorectal cancer in combination with the checkpoint inhibitor
KEYTRUDA® (clinical study CT TG02-01). This study will provide important
clinical data on the safety, immune activation and mechanism of action of TG02.

Jon Amund Eriksen, inventor of the TG technology and Co-founder of Targovax,
said: “We are glad to see the European patent for TG02 being granted, further
strengthening Targovax’s intellectual property portfolio covering the very
important mutant-RAS trunk neoantigens. RAS is mutated in 20-30% of all cancers,
and this 2nd generation product from the TG platform puts Targovax in a position
to address an important unmet medical need, which could eventually benefit all
RAS mutated cancer patients.”

For further information, please contact:
Renate Birkeli, Investor Relations
Phone: +47 922 61 624
Email: [email protected]

Media and IR enquires:
Andreas Tinglum - Corporate Communications (Norway)
Phone: +47 9300 1773
Email: [email protected]

Simon Conway/Stephanie Cuthbert - FTI Consulting (International)
Phone: +44 20 3727 1000
Email: [email protected]

About Targovax

Activating the patient’s immune system to fight cancer

Targovax (OSE:TRVX) is a clinical stage company focused on developing and
commercializing immune activators to target hard to treat solid tumors.
Immuno-oncology is currently one of the fastest growing therapeutic fields in
medicine.

Targovax’s primary product candidate, ONCOS-102, is a genetically modified
oncolytic adenovirus, used as potential multi-target, neo-antigen therapeutic
cancer vaccines. It has been engineered as an immune activator that selectively
targets cancer cells. In phase I trials it has demonstrated immune activation at
lesional level which was associated with clinical benefit. ONCOS-102’s lead
indication is mesothelioma where the virus is currently being developed in a
phase II trial. A second trial, in advanced melanoma, is expected to produce
important proof of concept data for checkpoint inhibitor refractory patients.

In addition, Targovax has a neo-antigen cancer vaccine under development
targeting tumors that express mutated forms of RAS. Key proof of concept data
for the TG platform from a clinical trial of TG01 in resected pancreatic cancer
patients showed encouraging overall survival. A next generation product
candidate, TG02 is currently being combined with pembrolizumab in a phase I
trial in colorectal cancer.

Both platforms are protected by an extensive portfolio of IP, know-how, and have
the potential to yield multiple product candidates.

Ekstern link: http://www.newsweb.no/index.jsp?messageId=454001

Nyheten er levert av OBI.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20180619.OBI.20180619S19

3 Likes

Vilken otrolig potential TG02 har. Ser fram emot kommande data från Australien. Om det som jag tror gör den ledande checkpoint inhibitorn Keytruda bättre och mer effektiv så kommer det här bli en succé.

Kan inte förstå folk som säljer på de här nivåerna. Risk/reward i Targovax kunde inte vara bättre IMO.

1 Like

når er de dataene ventet?

Ventes 1H 19

Ja, slutlig data kommer H1, 2019 men fram tills dess kommer vi att få några updates. Dessa blir viktiga. Kan komma när som helst då vi inte hört så mycket om studien hitintills.

http://www.evaluategroup.com/repository/166b4849-d865-4a75-9971-85401c43f39f