Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Ja svinger mye her! For en uke siden var det full rally oppover og nå er det press nedover igjen.

Er det noen som sett en aksjonærliste etter siste ukes handel?

Stor sperre post på 10,44

1 Like

@Inkognito666? :kissing_heart:

Meyerløkka AS og en privat investor kjører på hvertfall…


Kilde: Stocktalk.no

6 Likes

Tusen takk!
Meyerløkka handler bra inn igjen etter å ha dumpa ut en del større poster for 3 uker siden ca og har vel totalt sett mer nå enn noen gang tidlere.

Stemmer det :slight_smile:


Klikk på bildet for mer synlig info

2 Likes

Kan jo fort vekk være de som dumper ut i den størrelseorden vi har sett nå også … Klart de mest aktive av Topp20 , og de har jo også handlet rundt 10kr tidligere , så de faktisk kommer ut med minimalt + , eller lik 0 … Bare en tanke :slight_smile:

1 Like

Enig i det @Chrysler300C. Jeg har tenkt den tanken selv, de har tradet aksjen rimelig hardt til tider og gevinsten kan da umulig være veldig stor. Jeg er veldig spent på om 10kr holder fremover nå, eller om vi skal på et ytterligere dypdykk ned på 9-tallet. Hadde jeg hatt mer å kjøpe for, ville jeg nok vurdert å fiske litt fremover. Å selge her på disse nivåene vi er nå, er totalt uaktuelt.

Om det er de , og om de så prøver seg på trade så syns jeg det er rart det stoppet seg på 10 . Da ville det vært naturlig og fulgt opp med hardere press for og endelig bryte 10 … ikke vet jeg men!

Så ikke for meg denne testen av 10 igjen , men fikk iallefall dratt til meg 6K på 10,20 mot slutten :slight_smile:

Så får vi se imorra :slight_smile: Ikke vanskelig og skjønne at de fleste ligger å prøver fiske på 10 og 10,02 nå :stuck_out_tongue:

Edit : Forøvrig var det jo ikke kun Targovax som falt … Både BergenBio og NANO var 5-8% ned , men hentet seg noe inn i auksjonen , så kan jo være noe skattemessig årsak også .

2 Likes

Hadde håpet på et solid innsidekjøp nå, men det forblir vell med et håp.

En skulle tro de satt med Melanoma effekttall på et fåtall pasienter, og at de venter med å dele resultatene til flere pasienter er klare for interim. Kanskje det kan være en årsak. Jeg regner vell med de har fått noen oppdateringer underveis?

Tenk på følgende eksempel:
En privatperson har kjøpt aksjer over tid og har idag 50.000 aksjer med en snittpris på 20 kr.
Anskaffelsesverdi 1 million kr.
Denne personen velger å selge disse aksjene for 10 kr dvs 500.000 kr
Realisert tap på en halv million kan føres som fradrag på selvangivelsen og skatten kan reduseres med ca 170.000. Dette er verdien av å selge på dette nivå.
Om man fortsatt har tillit til selskapet kan man kjøpe tilbake tilsvarende antall aksjer eller selvfølgelig benytte anledningen til å kjøpe aksjer i annet selskap.
I det minste er dette en plausibel teori :thinking:

1 Like

En lærerik artikkel om endpoints i kliniske studier :

https://www.cancerguide.org/endpoints.html

2 Likes

Nå som selskapet og aksjonærene etter hvert venter interim data i Advanced melanoma med Oncos-102 i kombinasjon med Keytruda er det kanskje interessant å hente frem meldingen fra februar. Da var det fire pasienter som ble lest ut immunaktivering fra. Jeg er usikker på hvor mange pasienter det blir effekt avlesning fra, men det er i hvert fall guidet nå i H2. Dette kan snu om på ting, og gjøre selskapet veldig attraktivt over natten.

" This is the first time ONCOS-102 has been used therapeutically in melanoma patients, and also the first time the virus has been administered to CPI refractory patients. In this Phase I open label study, patients are scheduled to receive three intra-tumoral ONCOS-102 injections during the first week, and thereafter subsequently re-challenged with the programmed cell death protein 1 (PD-1) blocking CPI KEYTRUDA®. As reported in December, the first planned safety review passed without any issues, and the trial was recommended to continue (December press release).

To date, four patients have been treated with ONCOS-102, and immune activation has been assessed at week 3. Early systemic immune activation in all four patients was indicated by:

-Increase of several pro-inflammatory cytokines
-Increase of the relative level of cytotoxic CD8+ T-cells

  • Increase of PD-1 expression on CD8+ T-cells

These data indicate that ONCOS-102 may induce both an innate and adaptive immune activation in CPI refractory patients. In addition, increased PD-1 expression on the surface of CD8+ T-cells after ONCOS-102 treatment suggests that the tumors may be susceptible to re-challenge with KEYTRUDA®."

5 Likes

Om man får bevist dette i en større cohort nå så er det jo en liten gamechanger. Syns ikke noe taler for noe annet, virker som ledelsen sitter rolig og bekvemt på tross av TG1 attpåtil.

Kommer disse gode interimdataene blir det julkveld vertfall HVIS det er “stille” i de andre biotek selskapene

2 Likes

Enig Kraakko.

I og med at dette er pasienter som ikke responderer på CPI, får man faktisk et relativt greit svar på effekten av ONCOS, selv på få pasienter. Klarer man å få én pasient til å respondere og oppnå klinisk effekt, har man i utgangspunktet bevist konseptet.

CAVATAK, som ble kjøpt av Merck, har vell vist i overkant av ca 30% respons med sitt virus i denne indikasjonen. Klarer man å utligne, eller overgå dette vil Targovax virkelig slå igjennom.

Konkurransen er høy i denne indikasjonen. På bakgrunn av dette har vell Targovax sagt at dette kun er et POC foreløpig, og at om man skal fortsette på nytt studie avhenger litt av hvor gode datene er. Tror totalen skal være 12 pasienter.

Mesotheliom som nå er gått inn i en randomisert studie og er “spydspissen” på ONCOS-102 plattformen er konkurransebildet ganske annerledes.

1 Like

Det som er så herlig at får de den effekten på non responders, er det god mat for Slegga Keytruda til å kjøre på med sitt merkevare videre.

Ikke klar over det med CAVATAK Som du skriver der, at det er 30%, derfor spennende mtp at alle 4 pasientene fikk respons sist vi hørte fra Targovax. Alltids argumentere at 4 pasienter er ingenting, men noe sier meg at det kommer spennende tall på resterende pasienter og readout nå i 2h18.

Du mener det er større konkurranse innen mesotheliom?

1 Like

Nei konkurransen er foreløpig ikke større i mesotheliom, ihverfall ikke med virus involvert. Årsaken til at Targovax satser innenfor denne indikasjonen er at man får mulighet til å bli endel av soc, og at konkurransen er langt mindre enn f.eks Melanoma hvor man blant annet har flere virus i kliniske studier, deriblant cavatak. Targovax har redegjort for dette på flere Q.

Tilbake til immunresponsen er det jo veldig bra at alle fire har vist det. Men man trenger å bevise at immunresponsen er med på å gi klinisk respons ( reduksjon av tumor, økt overlevelse osv) før man jubler.

5 Likes

Cinvest har et poeng her. Hvis man ikke hadde fått en immunrespons når man injiserer et virus direkte inn i et vev så ville noe vært fundamentalt galt. Eks som at jorden var en flat ost som lå på en intergalaktisk Ritz-kjeks.

Hvis immunresponsen derimot generer spesifikke cytotoksiske T-celler som igjen dreper kreftceller, da lukter det ikke fugl, men man sitter bokstavelig talt midt i hønsegården.

3 Likes

Jeg blir irritert jeg , tok 14500 av sperra :stuck_out_tongue: Kjør på da folkens , lave 10 er gull det :wink: hehe

knapt selgere oppover !

Hva menneske driver med må’n jo lure på :stuck_out_tongue:

2 Likes

Haha, ja, vid minsta lilla positiva nyhet från Targovax så kommer kursen fullkomligen att explodera från nuvarande 10 nivån:)