Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Mangler bare en positiv TA fra Investech så er vi tilbake på 10-tallet.

Targovax med ferske positive data, men de har ingen inntekter og taper dermed penger. Svak salgskandidat konkluderer vi.

Sånn da gjorde jeg jobben deres.

1 Like

LM

Vi får håpe på det :slight_smile:

Hva ble sagt på presentasjonen angående strategi og planer fremover? Har bare fått kikket raskt på powerpointpresentasjonen. Får ikke hørt gjennom før i kveld. Virker de mest interessert i å selge ut TG platformen eller er de ute og fisker etter penger i markedet til å ta det videre selv eller i samarbeid med en partner?

En slik halvnegativ melding ville normalt sendt kursen rett over 13NOK. Krysser armer, bein og tolvfingertarm på at de kommer med noe slikt.

1 Like

Der gikk 121 456 aksjer i ett jafs :open_mouth: Ny post med 100 000 lagt ut.

Det gikk jaggu 150K aksjer ut relativt kjapt. Salgsviljen er virkelig tilstede, men jaggu ligger gjedda i sivet og koser seg :slight_smile:

Nordea reduserer en del i TRVX, så greit å være litt forsiktig.

TRVX:SAMTALER MED FLERE AKADEMISKE GRUPPER OM STØRRE TG-STUDIE FOR BUKSPYTTKJERTELKREFT

	13:45
	Oslo (TDN Direkt): Targovax vil trolig gå videre med en ny studie av TG-vaksinen på bukspyttkjertelkreft, og er i samtaler med flere akademiske grupper. Selskapet vil også trolig gjøre en studie med checkpoint-hemmere.

Det sier konsernsjef Øystein Soug i Targovax på selskapets kapitalmarkedsdag mandag.

-Vi har nå generert data for 32 pasienter i operert bukspyttkjertelkreft, og det naturlige neste skrittet er å gjøre en større studie i bukspyttkjertelkreft. Vi vil forsøke å gjøre dette sammen med en større akademisk gruppe i Europa, USA og/eller Norge, sier han.

Soug sier selskapet er optimistisk til å få til et slikt konsortium, og at de har fått flere henvendelser siden selskapet slapp midlertidige data i mai.

-Folk har kommet til oss og sagt dette ser jo veldig lovende ut, vi må gjøre noe sammen, og vi har god tro på at vi kommer til å klare å etablere et slikt akademisk samarbeid. Jeg vil understreke at dette foreløpig er på diskusjonsstadiet, og vi er ikke klare til å annonsere noe før vi har skrevet under en avtale, sier Soug.

En slik undersøkelse vi kunne variere i størrelse, fra rundt 35 pasienter til flere hundre, sier han.

-Professorer og leger på sykehus kjører flere studier for å finne ut hva som virker best i bukspyttkjertelkreft. De ser nå at vår TG-vaksine tilsynelatende har god klinisk effekt, samtidig som det er en trygg behandling med få bivirkninger, både alene og med kjemoterapi. Derfor vil vaksinen kunne inkluderes i andre studier i ulike kombinasjoner, både med kjemo- og immunterapi. Vi har nå samtaler gående med flere forskjellige grupper, sier Soug.

I tillegg ønsker selskapet å gjøre en liten studie der de kombinerer TG-vaksinen med en checkpoint-hemmer (CPI). Soug sier de fleste i bransjen mener kombinasjonen med CPI er nøkkelen som virkelig kan forløse potensialet for kreftvaksiner.

-Sannsynligvis vil responsraten øke hvis man kombinerer med checkpoint-hemmere fordi det fjerner den siste bremsen for at kroppens soldater, T-cellene, skal gå til angrep på kreftcellene. Dette vil vi teste i en forholdsvis liten og kostnadseffektiv studie, for å bevise at TG-vaksinen har en forbedret effekt når du kombinerer det med en checkpoint-hemmer, sier han.

Også professor Daniel Palmer fra Universitetet i Liverpool, som har ledet TG01-studien, sier en studie med checkpointhemmere er en naturlig vei fremover.

-Å kombinere TG-vaksinen med checkpointhemmere er en åpenbar studie å gå videre med. Det er et veldig logisk neste steg, sier han.

Palmer mener en kombinasjon med kjemoterapi også virker lovende.

-Jeg tror det er en god ide å fortsette å kombinere TG-vaksinen med kjemoterapi. Denne vaksinen er veldig trygg og tolereres godt av pasientene, og kjemoterapi har definitivt en positiv effekt på overlevelse og tid til tilbakefall i pasienter med operert bukspyttkjertelkreft. Et mulig scenario kan derfor være å kombinere TG med både checkpoint-hemmere og kjemoterapi parallelt, sier han.

På sikt vil man kanskje kunne finne behandlingsregimer uten kjemoterapi også, men dette ligger nok et stykke inn i framtiden, sier han.

Palmer er spesielt fornøyd med resultatene fra andre kohort i TG01-studien som ble presentert mandag, som viste en sykdomsfri overlevelse på 19,5 måneder, sammenlignet med omkring 13 måneder i lignende tidligere studier.

Palmer sier det imidlertid er viktig å ta forbehold om at det er relativt få pasienter, slik at forskjellen mellom kohortene kan forsvinne når utvalgsstørrelsen blir større. Han sier det også er viktig å tenke på at hva som er sykdomsfri overlevelse kan være vanskelig å definere og er et litt mykt tall, og at tall for samlet overlevelse fra de ESPAC-studiene til sammenligning er mer robust.

Palmer sier at trolig en stor minoritet av pasientene i studien han ledet vil kunne bruke den alternative behandlingen Folfirinox.

[email protected]
TDN Direkt, +47 21 95 60 70
© TDN delayed

6 Likes

Dere som kan dette litt mer enn meg. Var det negativt presentasjonen forrige uke og dagens melding?

Så bra ut for min del, men kursen går jo i rødt…

Både CMD i dag og KOL (Key Opinion Leader Meeting) i forrige uke var positiv. Problemet er vel heller at kursen datt som en stein i juni da selskapet satte TG01 - vaksinen på vent.

Merkelig nok siden TG01 var priset røffly til 0 NOK i utgangspunktet. Det sitter altså mange med mye papirtap som har benyttet anledningen til å redusere dette tapet. Pluss tradere som fikk kjøpt på 10-tallet siste tid.

De to siste meldingene er til dels svært positive men vi ser kanskje ikke effekten av dette med det aller første… (?)

3 Likes

For øvrig er vi ikke i rødt, akkurat nå er vi svimlende 6 øre i pluss vs sluttkurs fredag :partying_face:

Det kom flere viktige oppklaringer i dag, samt planer om ferden videre. Skal bli spennende å se om de forskjellige analytikerene har samme oppfatning som meg.

Meldingen fra TDN oppsummerer noen svært viktige punkter som kom frem i dag.

Føler jeg gjentar meg selv, men sjekk de andre biotek selskapene på ose. Når gode nyheter kommer så tar det ofte litt tid før større investorer begynner å posisjonere seg. Om ikke ose krasjer så føler jeg meg trygg på en fin økning i tiden fremover.

1 Like

With bio on the OSE I wouldnt take anything for granted :flushed:. But agree, last two investor presentations have been positive and i think trvx is moving along quite nicely. But investment timeline must be 3-5years at least i reckon. Also based on the latest Pcib emisjon (and the trvx one at 20) when they do need to raise cash again in a couple of years, they will be smashed again…

You jinxed it…

Targovax blir dessverre filleristet idag, ser ikke ut som aksjonærene tar andre nyheter enn det å løse og kurere kreft som gode :joy:

Dagens presentasjon sammen med forrige ukes seanse er egnet til å fyre opp interessen hos BP. De trenger gode produkter og TRVX har to gode plattformer å vise til. Hvem biter på og når? Tror ikke det tar 3-5 år for å si det sånn.

Mitt bett har alltid vert salg/partner avtale og det i god tid før man trenger mer penger etter siste emi. Når TG01 ble lagt på hylla så var jeg tidlig ut med å spekulere at dette vil komme raskere enn 2020. Dette fordi TG01 gir gode resultater og veldig god profil når det gjelder QOL. Med andre ord så er det nok flere krefter som vil se at denne studien starter opp igjen.

Dagens presentasjoner har for meg vert med på å bygge opp under mine tanker.

Men, men. Børs er børs og jeg selger ikke skinnet før bjørnen er skutt.

3 Likes

Et fall på nesten 1kr fra presentasjonsstart til børsstenging er kjipt. Jeg hadde flaks med traden min.