Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Har du tilgang til ny liste her også?

Det som også er vert å ta med seg fra i dag er resultatene når man sammenligner med ESPAC studiene.

Lysegrå kryss er TG01 modifisert cohort. Sorte kryss er 1 cohort

Edit: Må nesten ta med denne også.

4 Likes

Here you go :nerd_face:


Kilde: Stocktalk.no

6 Likes

Takker!
Kan bli interessant å se neste liste som tar for seg bevegelsene som har vært i dag, noen har iallefall troen.

Blir spennnede med kombinasjons studie med TG01 sier nå jeg!:slight_smile: Skulle gjerne visst hvem det er som legger sånn trykk på kursen hver gang det meldes noe bra. Tradere eller er det en av de store på lista som vil laste rolig og i all hemmelighet på lavere kurser?

1 Like

Vi er jo nevnt i alle sammenhenger :slight_smile:
https://weekly.biotechprimer.com/immunotherapy-goes-viral/

1 Like

Targovax Reports Encouraging Disease-free Survival (DFS) Data From Tg01 Trial in Resected Pancreatic Cancer

1 Like

Studien fikk samlet:

16,1 måneder median sykdomsfri overlevelse

33,4 måneder median samlet overlevelse

72 prosent (23/32) var i live to år etter kirurgi

94 prosent (30/32) demonstrerte mutert RAS-spesifikk immunaktivering.

Fikk hørt gjennom dagens presentasjon og når man får presentert begge platformer samtidig så ser det unektelig veldig bra ut. Selvfølgelig synd at studiene vil ta lang tid siden man ser på mOS, mDFS etc…

Men flere veiledende hint fra studiene:

  • Oncos/melanoma (keytruda), på lesjonsnivå responderte mange fler av pasientene enn kun den ene CR. Her var spredning til andre organer årsak til progressive disease, i injeksjonsområdet var det derimot god stemning. Her er man på første doseringnsnivå, så nytt doseringsregime ser mildest talt veldig lovende ut. At man kan kickstarte cpi med oncos burde vekke mer interesse.
  • konkurrerende onkolytiske virus er ikke i nærheten av å ha samme responsrate. Dog har de større studier og oncos er tilsvarende små foreløpig, but still; kavatac ble kjøpt opp på mye dårligere data (!)
  • QoL TG01 / pancreas knuser folfirinox ned i støvlene. Og for sistnevnte må man selektere for de som tåler behandlingen. 2-års overlevelse i kohort 2 er direkte nydelig (70%) og endelge data blir nok like bra som folfirinox uten at man trenger selektere pasientene. En annen viktig ting er at man kan begynne vaksineringen i recovery-fasen rett etter operasjon, normalt sett med chemo kan man ikke begynne behandling før pasienten er blitt bedre og det er gjerne optil flere måneder etter operasjon, Når en stor andel uungåelig er R1 (tumor er ikke fullstendig fjernet) så har immunforsvaret noe å jobbe med etter vaksinering. I tillegg har man operert i tumor slik at man har en åpen sårflate som immunceller uansett vil migrere til som en del av helngsprosessen. Dette kan gjerne være en av årsakene til at kohort 2 ender opp like bra eller bedre enn folfirinox. Og bonus er som sagt at behandlingen starter opp rett etter operasjonen.
  • oncos gir feber i hver eneste pasient. Det kombinert med positiv respons DTH gir direkte visuell bekreftelse på at behandlingen har gjort noe. Hvilket burde være lett for en lege å fortelle pasienten, og som booster placebo-effekten. Og den skal man ikke kimse av i slike settinger fordi det går rett på QoL også.

Veldig fornøyd med både KOL og cmd!

11 Likes

Patrik hos DNB

Targovax hosted a CMD in Oslo on 15 October. The company discussed the potential future positioning of the peptide vaccine (the TG platform) but did not offer any firm commitments on its potential future path. To use TG01 as an add-on to the new SoC for resected pancreatic cancer patients (FOLFIRINOX) is not practical for a company like Targovax. However, different large academic groups have shown a strong interest in conducting large trials with the TG vaccine. We believe an agreement with one of these might be a way forward. We keep our BUY recommendation and the NOK18 price target.

Targovax hosted a CMD in Oslo on 15 October – focus was on the TG platform . The company presented strong data on the TG01 product as an add-on to gemcitabine in patients with resected pancreatic cancer. However, as the Standard of Care (SoC) is shifting towards FOLFIRINOX (with a c2y extended mOS) it will be practically impossible to conduct a registration trial with TG01 as an add-on to this new SoC. We still believe that TG01 can add benefit to the new SoC; it will just be a very long trial (most likely with 5–6 years follow-up), which is commercially not viable.

Academic group could co-develop the TG vaccine - a potential way forward . The company highlighted a strong interest from several large academic groups to co-develop the TG neoantigen vaccine forward. We view this as an elegant way to develop the product without the company taking a high financial risk. Co-development with a large academic group would minimise the burn-rate but also potentially result in a certain degree of loss of control of the development plan. We believe it would be optimal if a deal could be signed that guarantees the company full access to the data and they can agree on a development plan that can be used for filing.

The final plan for the TG vaccines to be communicated later . As of now, management highlighted a few possibilities to take the TG programme forward (like working with an academic group, focus on the TG02 product, and the colorectal cancer indication, etc.). We expect to hear more on the path chosen in 3–6 months.

Cash should last into 2020e at the current burn rate . At the end of Q2 (Targovax reports Q3 earnings on 1 November), the company had cNOK200m in cash on the balance sheet. On our estimate for its burn rate, the cash position will last into 2020. Nevertheless, Targovax needs additional financing to continue to develop the pipeline, most likely sometime during 2019, in our opinion.

2 Likes

Får ikke lest hele analysen før litt senere, men må si at jeg undres på hvorfor ONCOS-102 ikke nevnes her. Siden vi ikke hørte fra DnB sist uke så ville jeg tro at han tok det med denne gangen

Det viser dessverre hvor lett norske meglerhus tar på denne bransjen. Iallefall så lenge de ikke får corporate-oppdrag…

Rett skal være rett, Patrik holder til i Svergie :stuck_out_tongue:

Nå som jeg har sett gjennom hele analysen så må jeg innrømme at jeg er litt skuffet over at han ikke har tatt med en eneste setting vedrørende ONCOS og Melanom studiet. Får nesten ta kontakt med han å høre hva som ligger til grunnen for dette.

3 Likes

Flott om du gjør det, det blir i overkant puslete å bare omtale den minst aktive delen av virksomheten når man setter et kursmål.

Sell on news her eller? :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Var da ikke måte på heller. Hjelper vel ikke på at DNB utelater ONCOS fra oppdateringen sin heller. @Krieghoff Vet ikke om du fikk tatt noe kontakt med hovedpersonen?

Først av alt, jeg bryr meg fint lite om krusmålet til DnB er 10,- eller 20,-. Det jeg finner litt merkelig med dagens oppdatering er at man ikke nevner Oncos med ett eneste ord. Om man ser i det forrige analysen fra DnB så venter man på data fra Oncos… Når man så kommer med oppdatert analyse og uten at dette er med så blir det hele enda mer merkelig i mitt hode.

Har så smått begynt å spekulere på dette og har gjort meg opp noen meninger så det skal bli spennende å se svaret fra DnB.

Iløpet av dagen i går og dagen i dag er det noen som har solgt noen hundre tusen aksjer. Det fine med det er at det er noen andre som har kjøpt disse. Begge kan ikke ha rett så skal bli spennende å følge med i tiden fremover.

Kan man gjøre noe annet enn å selge når news er:

Neste effektdata (og kanskje en eneste) kommer i 2019.

TG01 har en effekt, men selskapet er kun i planleggingstadiet om fremtidige kliniske forsøk.

Cash tilsvarer drift i 2 år på nåværende burn rate som kun rekker til neste runde oncos effektdata, langt kortere hvis de skal starte nye studier i TG. Med andre ord, det kommer en emisjon i 2019.

Global korreksjon på horisonten, Trump: Hvorfor skal noe eie denne i de neste 6-8 månedene? Det var ikke et retorisk spørsmål, er det noen som kan argumentere for at denne bør eies NÅ?

4 Likes

Nei hvis dette er bildet du har av Targovax synes jeg du skal selge :slight_smile: Og Trump attpåtil da gitt, er det noen aksjer man skal eie i det hele tatt i det scenariet forresten?

2 Likes

Høres ut som du burde selge alle aksjer med de fremtidsutsiktene der.

Med de resultatene de kan vise til så selger iallefall ikke jeg aksjene til denne prisen…