Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Husk at dersom du skal realisere tap for skatt, så la det gå noe tid før du kjøper tilbake igjen. Ellers risikerer du at de ikke vil godta tapet.

1 Like

Sant, og med Trvx sin omsetning så bør man nok vente en ukes tid med å kjøpe tilbake, som jeg forstår det.

1 Like

Ja generelt er det nok greit å vente en uke.

1 Like

Jeg ventet 2-3 dager i fjor med Nano, men da var omsetningen flere hundre ggr mer enn i Trvx nå.
Kan jo gå gjennom hvis man kjøper tilbake før, men det spørs.
Googlet litt om det tidligere, skatteetaten m.flere nevner sånne tilfeller.

Tulleprat! For å si det meget mildt så er dette grovt å overvurere skatteetatens evne til å følge med.

Det er vel fordi det er komplett umulig å følge opp at de har uttalt an man ikke ser på kjøp/salg av samme aksje tett på en annen i tid som ulovlig.
Det er manipulasjon ved å kjøpe/selge sine egne aksjer som formeldt er ulovlig.

Har ikke gigantisk posisjon men har kjøpt/ solgt litt over tid… mest siste par dager og klart det uten særlig tap… Helt greit omsetning i motsetning til visse andre småaksjer jeg har vært inne i som kun blir robotstyrt…

Her er jeg enig med @Senior. Folk overvurderer sterkt Skatteetatens evner og ressurser til å følge med på slike ting. Det gjøres stikkprøver, men ikke mer. Mulige unntak er nye ting som bitcoin etc.

Skjønner ikke helt greia med å realisere et tap i en aksje man så kjøper tilbake igjen med det samme. Da kan men vel heller bare sitte og vente på en evt oppgang med den eksisterende post?
Man får jo skattefradrag for realisert tap, men man jo skatte med samme sats for gevinst.

La oss si at tapet er på 50%, så kjøper man seg inn igjen med ståltro på at aksjen skal doble seg for så å selge seg ut. Resultat = 0. Sitter man i ro, og aksjen dobler seg = Resultat 0

Beklager klønete formulering…

Siden vi nærmer oss nytt år, så ser eg jo den. Sitter selv med papirtap i TRVX, kunne solgt noen nå for å utligne gevinst i andre aksjer, men velger å sitte i ro. Krysser bare fingrer for at det ikke går helt til h******* med kursutviklingen… Ser jo meget mørkt ut pt.

Hvis man tror at aksjen skal opp herfra lønner det seg ikke å realisere tap, for så å kjøpe tilbake.
Grunnen er at skattesatsen for gevinst vil ØKE til neste år. Dermed har man driti seg ut i det lange løp.

Med tanke på navnet ditt her så overrasker det meg ikke at du tror det!

Riktig som du sier her… Har tradet på mellomlang sikt i en del år med god avkastning før mitt kjære TRVX dukket opp​:sweat_smile: Tror på oppkjøp de neste årene og har derfor valgt å sitte stille​:rocket::rocket:

Traderen fortsetter i kjent stil, ellers lite spennende å melde nå i topp 20.

5 Likes

Takk @blaahval

Godt å se at Healthcap og Radiumhospitalet ikke kaster kortene på disse nivåene. De to viktigste langsiktige investorene Targovax har i mine øyne. Selv kaster jeg heller ikke kortene nå. Stålsetter meg for et spennende 2019.

Hva skjer i 2019?

ONCOS :

  • ONCOS-102 Oppdaterte ORR og immundata fra første kohort i Melanom studien.
  • ONCOS-102 i samarbeid med Sotio. Forventet update.
  • ONCOS-102 i samarbeid med Medimmune/Aztraseneca, forventet update.
  • ONCOS-102 - Formidling av 3 nye virus, med tilhørende musedata.

TG:

  • mOS for kohort 2.
  • Oppdatering rundt mulig kombinasjons-studie® kjørt av tredjepart.
  • TG02 - monoterapi data fra studien som kjøres i Australia.
  • TG02+cpi + musedata
3 Likes

TG02 kjøres vel i kombinasjon med CPI i Australia?

Slik jeg forstår det er første del kun mono(TG) , men skal i del to kombineres med CPI(Keytruda) .

1 Like

I dag fanget jeg kniven i Targovax. Gjenstår å se hvilken ende av kniven jeg holder i :wink: Ser fremdeles ganske trist ut teknisk, men satser på det tidligere støtteområdet markert i gult:

Kan ikke skjønne annet enn at lite positivt skal til her for å gi markant kursutvikling, så satser på det :slight_smile:

12 Likes

Ikke mye positivt her om dagen. Tenker på hver nye low at nå kan den vel ikke gå lengee ned, men jo det kan den. Er det ikke noen nyheter før 1H19 skal vi vel fort enda lengre ned også…

Mange som sitter med høye papirtap nå! Antagelig flere som ryker på tvangssalg. Sitter selv i den første kategorien og håper det er en lottokupong med lykkelig utfall en dag i fremtiden (6 sifret “tap” pt)

3 Likes