Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jeg vurderer noe som dette, ergo en 12-14 måneders posisjon, men jeg vil se om det ser ut som aksjen har bunnet eller ikke, for alt jeg vet kan dette være en kort stopp på veien ned.

Men neste måned… ja, hvis den ikke har gått for høyt, eller sunket under 7.

Det blir jo veldig grov skisse, jeg må se litt mer på det og lese litt mer om hva man tror skjer neste 12 måneder … det kan jo være at den hverken går opp eller ned, men finner sitt nivå i ett år og da er den heller ikke interessant å eie.

Noe av grunnen til at jeg vil avvente litt er at jeg har vært lurt inn i aksjen før, og kommet meg ut med ett mindre tap. Men jeg vil helst ikke ha ett tredje mindre tap i samme aksje fordi “det må da gå opp nå?” :slight_smile:

3 Likes

Jeg kikket litt på den @anon80503862 og det ser jo absolutt ut som et greit nivå å kjøpe på, for en langsiktig posisjon. Det er ikke noe jeg ville gjort, men det er en ascending wedge på både daily og weekly og et historisk støttenivå - fib. sier også den har retracet mer enn normalt.

Men jeg tenker hva de må ha levert for å fortjene dette. Har det vært utsettelser? Noen studier som har feilet? Emisjon? Jeg aner ikke, men chartet sier i allefall at aksjen har vært sur lenge og kan forbli sur lenge. Vil helst se noen flere uker med handel - som du sier - og evt. brudd over 10 kr for en entry. 10 kr tror jeg blir massiv motstand når en snur.

Daily:

Weekly:

1 Like

Double Check. Ting har tatt tid og ett studie var antatt feilet. Men de har cash til drift til å rette skuta :blush:

Jeg tenkte på dette, men jeg tror jeg ser på 10kr som så stor motstand at jeg heller vil komme meg inn på ett punkt som har 25% - 30% økning før 10kr nås, ergo 7.5 - 8 som maksimal kurs. Da føler jeg oppsiden opp mot 10 er stor nok til å kunne forsvare risikoen, i stedet for å vente på brudd over 10, og så sitte ned igjen.

1 Like

Det er det fine med TA - man trenger ikke vite dette, chartet sier jo helt klart i fra :smile:

1 Like

Meyerløkka fortsetter, hvordan de kan klare å tjene penger på dette er for meg et under. Nå styrer de likevel kursen opp og ned som de vil virker det som.

6 Likes

Targovax deltar på DnB konferansen 12.des
https://www.dnb.no/healthcare

4 Likes

7,3 blah

Ja, det er ikke akkurat oppløftende.

Er det mindre sannsynlig at TRVX skal lykkes pga lav kurs nå?

Det er bare å hanke inn billige aksjer på disse nivåene. Enten går alt i dass, eller så blir det himmelferd!
Jeg har somlet til meg over 10k aksjer de siste ukene. Ikke alt har vært på dagens nivå, men jeg har klokkertro på at det vil lønne seg i det lange løp.
Husk at for øyeblikket får du 11 TRVX for 1 NANO.

3 Likes

Completely agree, but the timelines for these companies are now dramatically different in my opinion. But 11 for 1 now sounds mighty tempting.

Lurer på om jeg skal benytte sjansen til å snitte ned enda mer i TRVX jeg også nå. Kjøpte litt mer på 11.50, noe som viste seg å være litt tidlig, men nå sitter jeg med følelsen av at ting straks kan være på vei til å snu :thinking: I biotek har det en tendens til å dra på skikkelig når det først snur, og da er det greit å ikke være etterpåklok og komme halsende etter.

Det er en grunn til at du får 11 for 1 :sweat_smile:

Ja, det er det, men poenget mitt er at for noen måneder siden var vi helt nede i 1 NANO for 3 TRVX. Og det var ikke fordi NANO var så sterk for å si det mildt.

Jeg forventer ikke at denne dippen i TRVX vil vare evig, og et partnerskap eller andre gode nyheter kan få kursen til å hoppe heftig.

Men, ja, jeg forventer at NANO kommer til å stige heftig de neste par ukene, og det er nok ikke fullt så sannsynlig at TRVX stiger like mye, eller for så vidt stiger i det hele tatt, ennå. Men vent til kursen i NANO har toppet, og folk begynner å flytte penger tilbake. Da kan det hende at man kan kose seg over å ha kjøpt aksjer til spottpris, som nå blir betydelig mer verdt.

Og en annen ting: Hva skal til for å tidoble prisen til NANO?
Og hva skal til for å tidoble prisen til TRVX.

Selvfølgelig kan man risikere å sitte igjen med skjegget i postkassen, men det gir deg i alle fall en sjanse til å få solid uttelling for pengene dine.

Jeg sitter fortsatt på 92% av NANO-aksjene mine, men har økt antall TRVX-aksjer med 30% siste ukene.

Jeg skal ikke selge alle NANO-aksjene mine uansett, men noe av de skal jeg putte inn i TRVX. Og jeg kommer nok til å vente på en god del høyere NANO-kurs før jeg selger mer.

image

Jeg hentet denne illustrasjonen fra NANO-småprat-tråden.

Den er nok dekkende for både NANO og TRVX. Men de er på forskjellige steder ift hverandre. Og klarer man å time dette riktig, så kan man få en herlig fremtid…

6 Likes

Tenker på det samme.
Gikk ut av Trvx på 16 kr, men mulig det settes noe Nanogevinst inn, virker veldig lav nå, kursen her!

2 Likes

Hadde jeg satset alt fra NANO nå, så hadde jeg vært godt inne på topp 50 i TRVX… Gitt at jeg hadde klart å handle til dagens sluttkurser.

Såpass!
Bare for moro skyld, hvor mye aksjer har topp 50/100? :slight_smile:

Den som ligger på 50. plass har 99.000 aksjer i siste oversikt iallefall.

1 Like

Litt mindre nå. En med 120000 aksjer forsvant ut forrige uke.


Kilde: Stocktalk.no

4 Likes