Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Lurer på om vi skal nrd å hilse på 6 tallet igjen🤮
Trodde vel at 7 var et tilbakelagt stadier og 9 ventet på besøk. Så feil kan en ta😢

Kan være Radforsk som trenger penger i og med bred nedgang i flere av selskapene de er involvert i.

Det er nok å strekke fantasien litt langt.
Tror heller det er NAS-syken :rofl:

Targovax er i en ganske presset finansiell situasjon og har et sterkt behov for å løfte kursen med gode resultater sånn at de kan hente penger uten at utvanningen blir for stor. Jeg har derfor tatt en titt på triggerne som kommer og grublet på hva sjansen er for at de faktisk løfter kursen.

Med ONCOS-102 i melanom i kombinasjon med keytruda ser jeg flere CR som eneste mulighet til å løfte kursen. Siden de 3 pasientene som kommer med i denne avlesningen ikke er på den nye og høyere doseringen av ONCOS-102 så kan man gjette en cirka sannsynligheten for CR: 5/6 * 5/6 * 5/6 = 57,9% sannsynligheten for ingen CR. (tok dette på husken fra VGS matematikk her)

Cirka 42% sjanse for CR kan jo være et ok veddemål og vil være et sterkt proof of concept på en mye lavere dose enn kohort 2. Dessverre er ikke biologi så lineært som dette og pasientene varierer så mye at man kan argumentere at dette er umulig å si noe om.

TG01: Jeg trur dessverre ikke at TG01 dataen vil være nok til å løfte kursen i betydelig grad. Dette skyldes at de har lavt antall pasienter i hver gruppe kombinert med at historiske kontroller er notorisk upålitelige og har lav tillit i markedet. Forskjellen i mOS må derfor være desto høyere for å gjøre opp for dette. I tillegg er utviklingen til TG01 for øyeblikket stanset og veien til markedet er derfor også ganske lang.

Oppstart av TG01 studie finansiert av akademisk partner er veldig interessant, men før en avtale er signert er ingenting sikkert. Jeg er dog optimist og trur de skal få dette i land. Spørsmålet er hvordan kursen reagerer; det er selvfølgelig gull at de får gjort en studie uten å bruke egne ressurser, samtidig gir ikke dette markedet mer data på at TG01 faktisk virker og det er mulig at det vil ta lang tid før kursen reflekterer verdien i dette. Med den overhengende emisjonsfaren kan kursutviklingen bli skuffende. Her håper jeg på at studien har en arm i kombinasjon med PD-1 antistoff slik at man potensielt ser en mye raskere respons man kan lese av slik at man ikke trenger å vente mange år på OS. Hvis det er mange år til readout kan responsen bli laber.

TG02: immunaktivering og mekanistisk data løfter sjeldent kursen og jeg har ingen forventinger til dette.

ONCOS-102 i peritoneal metastaser er en virkelig joker. Gode kombinasjonsdata med PD-L1 antistoff er akkurat det vi trenger og jeg tror denne studien har gode muligheter for å virkelig løfte kursen med de rette resultatene.

På mange måter føler jeg at gode resultatene fra ONCOS-102 er avgjørende for at targovax skal kunne gjøre en emisjon uten massiv utvanning. Det er så vidt jeg vet kun 3 nye pasienter i melanom studien, så det er mulig at mye av håpet hviler på studien kjørt av Ludwis Cancer Research som er jokeren her.

Det er definitivt høy risiko for utvanning her så jeg skjønner ikke helt hvorfor folk overvekter seg så veldig i akkurat denne aksjen.

5 Likes

Helt enig, god analyse. Targovax er per dags dato et krydder i porteføljen.
Men som du er inne på, så er nok samarbeidet med AZ den jokeren som kan føre til oppkjøp ved gode data og meningsfull N.

I ditt mattestykke, har du tatt i betrakting at flere ikke fikk fulle doser en gang? Og at flere var nærmere 80 år som er en god del over snittet enn andre melanom pasienter?

Beregn heller antall dager det tok for CR med den ene pasienten (ca60) og håp på kortere tid til potensielt neste CR med høyere dose. Første pasient er dosert i kohort2…

Open label er det også, så data kan strategisk offentliggjøres.

TG01 deal skjer nærmest garantert og her tror jeg folk flest blir overrasket i hvordan de strategisk velger å gå videre med TG.

Peritoneal… Uten tvil den aller viktigste utlesningen noen gang for TRVX… Mener gode data her vil føre til noe stort…

1 Like

Oppsiden ved suksess er fortsatt gigantisk, problemet er at TG01 ikke har gått som planlagt og at kursen er så lav at det er vanskelig hente penger uten stor utvanning. Det er derfor det er så viktig med gode resultater fra de neste avlesningene. Man må selvfølgelig se på muligheten for at resultatene ikke blir så gode som håpet.

@Whatsthat du har rett i at jeg ikke har tatt hensyn til at de kan komme med fortløpende informasjon om kohort 2. Det er veldig bra at de fortsatt har det kortet på hånden fordi det blir veldig spennende å se hva den nye doseringen gjør.

1 Like

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/02/Advarer-frykter-kursfall-anbefaler-salg

Selg nå og kjøp tilbake på tosifret…

Jeg tror Investtech anbefaler salg av samtlige bioselskap på Børsen … TA på sitt beste

Fikk vertfall snittet litt ned idag, så får vi se hvordan det går fremover. At det er en emisjon i biotek er ikke akk nytt. Alle selskapene må gjennom det så lenge de ikke tjener penger/blir kjøpt opp. Det er en nødvendighet mer enn en byrde i gamet her. Men såklart ved høyere kurs jo bedre.

Tør vertfall ikke å sitte utenfor å vente på evt TG avtale og resultater fra 2019 atm.

Lukker på 7,98 … ikke den store korrektion og vi er snart tilbage over 8,00 igen. Snart må man antage sælgersiden er tom og fornuften omkring TG-01 begynder at vise sig.

1 Like

Det er altså grunnen til nedgangen🤔 noen som har lest analysen før den ble utgitt. Positive med dette er at det har vært / er mulig for å akkumulere. Er likevel engstlig av å være «utenfor» forlenge, plutselig kommer det en positiv melding.

Ikke derfor det er nedgang. Men de tar f.ex ikke hensyn til at store triggere inntreffer og potensielt løfter aksjen mange titals prosent på noen få dager. Slik er det i biotek…

Ut i fra dagens kurs bør vel aksjen løfte seg 150%++ før man begynner å tjene penger… godt det korrigerte seg litt i dag, dog.

Jeg er ekstremt spent på hvordan markedet vil reagere på TG01 samarbeid(ene) som snart meldes… spørs selvsagt på innholdet, men deler av dette har blitt nevnt de siste presentasjonene, så satser på et heftig løft…:slight_smile:

1 Like

Although the risk is big for a project in such an early stage, if the candidate proves to be as good as it claims the deal would definitely be worth the big sum BMS has offered PsiOxus.

1 Like

Flott!

https://labiotech.eu/medical/psioxus-therapeutics-bms-oncolytic-virus/

8 Milliarder NOK…
Eriks kommentar på Redeye om at viralytics ble solgt billig (4milliarder) gir plutselig mening…

I mellomtiden nærmer trvx seg mcap på 400 millioner nok… koko…

3 Likes

Mer hensiktsmessig å bruke EV, da er vi vel på ca 250 mill!

1 Like