Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jaja, fin anledning til å flytte litt midler over i andre selskaper da. :slight_smile: Hva tror dere den åpner på i morra?

1 Like

Blir vel garantert ned en del. Jeg vurderer bare å sitte og glemme hele targo en stund og satse på at den skyter opp igjen

3 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=429269

tilbud på 20 kr pr aksje i morgen for eksisterende aksjonærer

1 Like

Og godt mulig enda lavere på mandag… disse uventede emisjonene sender bestandig kursen godt under, hvertfall de jeg har sett. Blir nok bra kjøpsmuligheter framover :smiley::+1:

1 Like

Jeg tror den kommer til å slå andre veien. De sopa inn 200 mill på 5 timer og sikra finansene ut 2018. i tillegg til 40 mill for oss vanlige døde.

Det er mulig den går under emisjonspris, men det blir i så fall bare midlertidig. Det er vel bare ~10% flere aksjer som kommer i omløp?

Sammenlignet med NANO sin emisjon er jo dette forholdvis dårlig. 20% under sluttkurs, utnytter ikke hypen osv.

17% och tycker det är bra deal på 5 timmar… men folk gör vad dom vill… :grin: imorgon

Jeg tippper mange potensielle kjøpere her er stuck i Nano for øyeblikket :wink:

1 Like

Kan godt hende det er positivt for alt jeg vet, er ikke akkurat ekspert :sweat_smile: men de emisjonene jeg har sett har gått ned en del da. Vet ikke med de andre i Nano @Evilfreud men jeg er ikke stuck. Kan når som helst selge noen tusen aksjer med god avanse og investere andre plasser. Akkurat som deg i Fun vel? :wink:

Er ikke helt med her jeg, er det en rep emi eller hva???

Date of announcement of Subsequent Offering: 9 June 2017
Last day including rights: 8 June 2017
Ex-date: 9 June 2017
Record date: 12 June 2017
Date of approval: The Subsequent Offering is subject to approval at an extraordinary general meeting to be held on 30 June 2017 (the “EGM”).
Maximum number of new shares: 2,000,000
Subscription price: NOK 20
Other information:

The Subsequent Offering will be conditional upon (i) the resolution by the EGM to issue the new shares in the Private Placement and the Offer Shares, (ii) the completion of the Private Placement, and (iii) the Norwegian Financial Supervisory Authority approving a combined prospectus for the listing of the New Shares and the Subsequent Offering (the “Prospectus”).

The Subsequent Offering will be based on the Prospectus. Shareholders in the Company as of 8 June 2017, as registered in the VPS on 12 June 2017, who were not allocated New Shares in the Private Placement and who are not resident in a jurisdiction where such offering would be unlawful, or would (in jurisdictions other than Norway) require any prospectus filing, registration or similar action, will receive subscription rights.

The subscription period for the Subsequent Offering will commence shortly after publication of the Prospectus (expected 3 July 2017). The subscription rights will be listed and over-subscription and subscription without subscription rights will be allowed in the Subsequent Offering. The subscription price in the Subsequent Offering will be the same as in the Private Placement, i.e. NOK 20 per share.

ABG Sundal Collier ASA and DNB Markets, a part of DNB Bank ASA are acting as Joint Lead Managers in connection with the Private Placement and the Subsequent Offering.

Ja, er utanfor, men satsar på inngong rundt emikurs

1 Like

Nå vet markedet at Targovax er solid finansiert for det videre, og vi vet også at store deler av utviklingskostnader tas av “big pharma”. “Spøkelset er ute av skapet” med andre ord og videre emisjonsrisiko for lang tid fremover er eliminert. Emisjonen var heller ikke av noe størrelse, det sørger deres eksisterende kontantbeholdning og nevnte tredje parts finansiering av utvikling for.

Tror ikke dette medfører noen lengre “dipp” i kursen, men snarere er en god kjøps anledning og som nevnt tidligere nå som denne emisjons risiko er adressert og eliminert så kan det også åpne for investorer som ønsket slik avklaring før inngang i det som meget vel kan bli en av børsvinnerne i 2017.

Det meste av meldinger frem til nå indikerer klart at TG01 virker, og så har vi nye test data fra Oncos i andre halvår som heller ikke lengre er langt unna…

1 Like

Satser på vi kan kjøpe aksjer rundt der etter emien er over ja.

Emisjonen er vel allerede gjennomført? Kan vi virkelig regne med en ny dupp på mandag?

Hvorfor skulle vi få ny nedgang mandag ?

Emisjons risiko er ryddet av veien etter en liten emisjon som sikrer selskapet finansiering ut 2018 minst.

Mistenker ut fra siste tids kursbevegelse at enkelte viste om denne emisjonen, men bevise noe slikt er en helt annen sak. Emisjonen var på 10% og aksjen har allerede sunket langt mer enn dette, på tross av forsterkede nyheter om virkningen av TG01.

Ikke usannsynlig ut fra dette at aksjen meget snart kan snu opp.

1 Like

For meg er det akkurat som du sier, nå er spøkelset ute av skapet, og jeg er mye mer interesssert med en gang.

Om jeg kan få aksjer nær emisjonskurs er jeg nok på kjøperen.

2 Likes

Men blir det rep emi? Skummet melding men ble ikke helt klok på den…
Emisjoner blir jeg aldri helt trygg/sikker på selv om jeg har vært med på noen…

Dette var jo en liten emisjon på ca 10%, og aksjen har sunket fra 29 ned hit… på tross av ytterligere og forsterket dokumentasjon på at TG01 virker. Noen har vist om at emisjonen var nært forestående og solgt seg ut/ned sannsynligvis i håp om å plukke billigere etter emisjonen.

Tror fortsatt at vi snart ser en kursøkning her, nyheter fra selskapet har ikke indikert noe annet i alle fall.

2 Likes

Jeg har vært bortreist noen dager og kommer så hjem til dette her. Ja ja, får overtegne meg litt i reparasjonsemisjonen da. PCIB fikk en meget god kursutvikling etter emisjonen og kanskje det gjentar seg i TRVX. Jeg sitter heldigvis ikke tungt i TRVX, så nedsnitting går helt greit.

3 Likes