Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Noen tanker om størrelsen på emisjonen?
Det var mulig å hente opp til 2 millioner nye aksjer, men kun 323,268 aksjer ble kjøpt i emmisjonen. Leser jeg dette riktig?

Selskapet håpet på opp til 40 MNOK, men fikk ~6.5 MNOK.

http://www.netfonds.no/quotes/release.php?id=20170717.GlobeNewswire.HUG2120822

Targovax startet 2017 med 171,6 MNOK, og sluttet første kvartalet med 147.5 MNOK. Ca 24 mill i cashburn første kvartal i år.

Har inntrykk av at de fikk inn svært lite midler i denne emisjonen. Og at den ble gjort på et lite gunstig øyeblikk kurs- og moment-messig for selskapet.

Har også plukket noen aksjer nå, innkjøp 18.8. Men er ikke bare trygg på de økonomiske valgene her med første øyekast.


Edit*
Tydeligvis bare rep emi jeg linker til, så må gjøre mer lesing her etter jobb.

1 Like

@studenten86 - den 8. juni var emisjonen på 200 mill:

Rep emisjonen fikk dårlig oppslutning, kursen vaket rundt samme nivå og under, kunne kjøpe billigere enn tegningsrettene.

1 Like

Jeg solgte tr, orka ikke styret med å tegne osv.
Når en har teflonhjerne og lang tid mellom hver emisjon en deltar i så er det greit å droppe hele tr, spesielt når kursen er lik/lavere enn emikurs.

1 Like

Emisjonen er offisielt over, aksjene har kommet på markedet. Ser man på TA så agerar fortsatt 18 kr som ett meget sterkt stød med flere indikasjoner som støtter. Det eneste man må gjøre nå er å vente på nyheter. Targovax vurderes idag meget lavt i forhold till peers, og en vurdering på 2-3 miljarder i Q4/Q1 er mer enn sannsynlig. Selv tror jag vi får big pharma interesse i innen 2 år. Jag har en stop-loss under 18 kr men ellers er jag med på hele reisen.

Lykke till dere andre! :smiley:

3 Likes

Heisann! Er det noen spesiell grunn til denne optimismen i forhold til tidligere? Jeg bare husker du har tidligere vært veldig skeptisk til selskaper som driver med kreft vaksiner og derfor ikke ville satse på den type selskap på sikt. Når du nå snakker om at Big Pharma blir interessert så vil det være veldig spennende å vite hva du mener har endret seg eller endret ditt ståtsted på dette området.

Er interessert i selskapet selv, så veldig nsygjerrig :slight_smile:

Kan ikke minnes jag har vært skeptisk till kreft selskaper? Kan kun minnes jag vært positiv till Targovax siden 7.50 kr :joy: er sjeldent negativ til selskaper, jag er skeptisk till kurs utvikling, og for Targovax sin del var 34 kr maks topp for min egen del, noe jag nevnt siden midten av 2016.

En riktad emisjon på 200 MNOK, utover de studie resultat som er publisert b att forventningerne er høye til selskaper. Og jag tror de kmr till å levere i år. Har satt meg inn mer i selskaper og teknologiene side ukene.

2 Likes

Aha, nei bare mener du nevnte på et tidlig tidspunkt her blant de norske selskapene at du var skeptisk til selskaper som utviklet kreftvaksiner da de normalt sett feilet og hadde veldig lav sansynlighet for å lykkes.

Jeg skal se om jeg finner posten hvor dette skal være tilfelle senere. Beklager veldig om jeg har bommet og husker feil her! Jeg bare bet meg merke til det da jeg selv var Aksjonær i Targo og at jeg da fikk noe å tenke på.

Kan vel være diskusjonen om prisingen til de norske selskapene vs. de svenske du sikter til?

Men man skal komme ihåg att Targovax lever meget farligt nå. Dette er bunn nivå eller toppen på en -20/30% rekyl nedover. Skal man kjøpe her burde man ha stopp.

1 Like

Mulig, jeg skal sjekke opp senere i dag.

Har egentlig ingenting emot kreft selskaper, jag har dog noe emot selskaper som jobber mot demens. De holder jag meg langt unna.

Kan se at jeg har kanskje formulert meg dårlig. Var ikke noe motstand mot kreftselskaper, men at du var skeptisk(fra økonomisk perspektiv) på selskaper som utviklet kreftvaksiner da de hadde veldig lav sannsynlighet for å lykkes. Det var få, om så godt som ingen som fikk de til markedet. Mulig jeg som har lest/tolket litt feil.

Ah ok. Ja, selskaper som forsker og tar frem medisin i onkologi har cirka en 5.1% sjanse att ta seg fra Fas 1 till ferdig produkt om man ser på statistikken. Selskaper med fokus på hematologi har høyest sjanse på rundt 26.1%.

3 Likes

Jobbe nå! Vi trenger steng over 19.50 for å indikere nye høyder

1 Like

VENT DA :neutral_face:

2 Likes

Har ventet på at denne skulle begynne å røre på seg, ser ut til at det er noe på gang nå ja.
Solgte halvparten av nano for å handle trvx - Satser på tilsvarende stigning der som vi har hatt i nano de siste dagene :slight_smile:

Tror den kan bli seig, med mindre vi får en hissig close.

minner om denne som ble lagt ut for noen uker siden: http://labiotech.eu/targovax-interview-immuno-oncology-vaccines/

spennende!

1 Like

God artikkel der også Targowax er med:

Første kjøpet over 19.5 på lenge, viser til styrke. Får se hvor vi stenger, forhåpentlig kan vi bryte ut rangen 18-19.50 og bevege oss mot neste motstand på 20.7, bryter vi 20.70 ser det meget pent ut for nytt forsøk på trendtak.

1 Like