Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Hvordan tolker dere den siste setningen der?

Se presentasjonen. Det er pga det nye dyreforsøket at aksjen stiger.

2 Likes

Hva tenker dere om at readouts er rapportert til H2 2017, mens i presentasjonen hintes det til at disse kommer på nyåret istedet?

3 Likes

markedet reagerer neativt på utsetting av readouts?

1 Like

Ser ut for at den tar seg litt opp igjen, men sperren på 17,00 er ganske massiv, for å si det mildt.

Melding idag

Reference is made to Targovax ASA’s (the “Company”) stock exchange notice of 27 October 2017 relating to the board of director’s resolutions to increase the share capital in connection with exercise of employee options and settlement of restricted stock units.

Following the end of the exercise window, no options or RSUs have been exercised or settled and thus there will not be any changes in the share capital of the Company relating to this exercise window.

Melding 25 oktober

The board of directors of Targovax ASA (the “Company”) has on 27 October 2017, in accordance with the authorisations granted by the general meeting on 5 April 2017, resolved:

  • to increase the share capital of up to NOK 119,090.10 by issuance of up to 1,190,901 new shares, each with a nominal value of NOK 0.10, in order to facilitate the exercise of vested employee options; and

  • to increase the share capital of up to NOK 6,819.60 by issuance of up to 68,196 new shares, each with a nominal value of NOK 0.10 in order to facilitate the settlement of vested restricted stock units (“RSUs”) granted to the board of directors in the Company.

Depending on the number of vested options exercised and vested RSUs settled, the share capital may be increased from NOK 5,260,986.70 to up to NOK 5,386,896.40 in total. The share capital increases will be registered in the Register of Business Enterprises (Nw.: Foretaksregisteret) as soon as practically possible after the exact amount of the capital increases has been determined and the share capital has been fully paid up.

Tolkning

Ansatte har opsjoner som de kan løse inn. De kan samtidig selge aksjen. Dersom innløsningsprisen er lav og de har liten tro på aksjen vil det lønne seg å innløse nå og selge aksjen i markedet. Fra års rapport 2016 ser jeg at det er mange forskjellige innløsningskurser på tildelte opsjoner.

Uansett ikke negativt at de velger å vente.

1 Like

Det er i mine øyne bare positivt at de bekrefter at de er i rute og at avlesningene kommer før nyttår, at en eller to av de eventuelt kommer i tidlig januar har ingen betydning i det store bildet. Hvis jeg skal spekulere i hvorfor aksjen går nedover ville jeg kanskje heller tenkt at det er noen som nettopp har innsett hva de egentlig er investert i. Jeg trur faktisk ikke alle er klar over at det tar fort 4 år før TG01 er klart for markedet.

2 Likes

Det hadde vært interessant å ha en liten diskusjon om hvor mye positive interim ONCOS-102 avlesninger kan ha å si for kursen, for så vidt jeg skjønte fra kvartalsrapporten i går så vil det ikke komme noe effektdata. Gjaldt dette begge ONCOS-102 avlesningene eller misforsto jeg noe der? I så fall regner jeg med det blir først og fremst data på sikkerhet og immunrespons. I og med at de allerede har behandlet 115 pasienter via sitt compassionate use program i Finland så tenker jeg at det allerede er forventet god sikkerhet fra disse studiene også.

Så da er egentlig spørsmålet hvordan markedet vil tolke immundata med tanke på framtidig effekt. Dette er studier som gjøres sammen med PD1 hemmere så immunaktivering er i hvert fall lovende, men siden det er en trend at enkelte investorer på Oslo børs tar gevinst ved alle nyheter i biotek så lurer jeg litt på hvor mye kursen egentlig kommer til å gå. Selvfølgelig hvis det viser seg at en veldig høy andel av pasientene har en tumorrelevant immunaktivering så kommer nok det til å være kursdrivende, men man vet ikke nødvendigvis hva all immunaktivering har å si for behandlingsresultatet til slutt. Vi har jo sett hvordan små uklarheter i NANO sine børsmeldinger skaper stor usikkerhet i markedet så jeg er spent på hvordan disse immundataene kommer til å mottas.

Jeg tror aksjen faller nesten uansett resultat fra avlesningene. Det er mange inne i denne aksjen som forventer innslag på dagsrevyen ved hver avlesning.

Likevel kjøpte jeg flere aksjer idag. Immunterapi er stedet å være innenfor kreft og biotech.
Dersom vaksinen forbedrer virkningen av medisin fra “Big pharma” blir de kjøpt opp.

Det gir en 10 dobling av kurs. Sannsynligheten ca 20%. Et interessant veddemål.

1 Like

Så har vi også en nedside med % risiko (kfr. Clavis aksjen).

De resultater vi har fått hittil fra Targovax har vært fra et smalt utvalg og ikke helt klart overbevisende, kun gitt indikasjoner. Etter hvert som dette skrider frem kan vi bli mer sikre på virkning…

4 Likes

billige aksjer på mandag. Jeg fulgte q3 presentasjonen ingenting der som forsvarer en reduksjon av kursmål fra 21 til 12 Nok.

Gode resultater i løpet av 2018 gjør det enkelt å hente 300 mill i 2019. Dårlige resultater og verdien er null.

Foreløpig har de nok penger. De fleste studiene er sponset av andre.

4 Likes

Var ikke grunnen til at de kjørte forrige emisjon også at de skulle stille sterkere ved å hente partnere. Altså være mer attraktiv og et tryggere selskap å samarbeide med?

De har jo ikke 300mill å bla opp med nå, men tenk om de ikke hadde kjørt emisjon sist, da hadde selskapet stått i en dårlig posisjon, ja.

Sliter nesten litt med å ikke se at det ligger en agenda bak denne bombastiske artikkelen

2 Likes

Ser ikke bra ut de sperrene som ligger ute nå. Tynn kjøpsside og kort veg ned her. Blir ikke klok på denne aksjen altså. avventer inngang.

Tja… ser ut som en del av småsparerne ble skremt av den artikkelen.

3 Likes

Lurer på om vi har sett bunnen i Targovax nå? Hva tror du @babyrage?

1 Like

1 Like

Targovax fåreslår Vink som ny styreleder.

Patrick joined the Board in 2016 as Non-Executive Chairman(Acacia pharma). He spent over three years at Cubist Pharmaceuticals, which he joined in 2012 as SVP and head of international business operations, and where afterwards he served as EVP and COO. Prior to joining Cubist, Patrick served as SVP, global head of hospital business and global head of biologics at Mylan Inc., which he joined in 2008, helping to establish the company’s operations in Switzerland. Patrick has held several leadership positions across the pharmaceutical industry, including head of global business franchise biopharmaceuticals for Novartis Sandoz; vice president for international business for Biogen; and head of worldwide marketing, cardiovascular and thrombosis for Sanofi-Synthelabo. Patrick served as a member of the executive committee of the European Federation of Pharmaceutical Industries and Associations (EFPIA) between 2013 and 2015. He is currently active as an advisor to the Life Sciences sector and serves as a member of the board of directors of several companies including Concordia International Corp, Piqur AG and Spero Therapeutics.

Mye støy pga en analyse fra Artic. Som jeg har sagt før er det ingenting nytt. Det er analysene som kommer om et år som er interessante.

Ny styreformann kan ha et stort kontaktnett, mulig at dette er positivt. Et artig poeng er at han tjener på dette kursraset:

The Nomination Committee proposes that the remuneration resolved at the AGM 2017 for the period from the AGM 2017 to the AGM 2018 remains unchanged. The Chairman of the Board shall receive NOK 450,000 and the Board members shall receive NOK 240,000, or parts thereof, in the form of restricted stock units ("RSUs) as resolved by the last AGM. The remuneration shall be adjusted down pro rata, based on the number of days served compared to the full period based on 365 days. The number of RSUs to be granted to the new Chairman is calculated as the NOK amount of the selected RSU portion of the total remuneration to the board member, divided by the market price for the Targovax share, calculated as the volume weighted average share price for the 10 trading days prior to the grant date (i.e. the date of the general meeting on which the Board member was elected, the “GM Date”).

Dette betyr at den nye styreformannen tjener på nedgangen i aksjen. Dersom snitt kursen (ti dager før han er valgt) er 10 får han 45 000 aksjer. Er snittkursen 20 får han kun halvparten.

2 Likes