Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Snakkes litt om targovax i dagens episode :slight_smile:

4 Likes

Tusen takk for analysen @babyrage Skulle likt en liten kommentar fra deg!

Einarsson ikke spesielt imponert over Arctic-analysen :smile:

2 Likes

Tror nedenfor bilde beskriver hvordan Einarsson egentlig hadde det, selv om han klarte å holde seg rimelig rolig ut podcasten :slight_smile:

image

10 Likes

Enig at det kursmålet er vel pessimistisk.

“Be greedy when others are fearful.”

Brukte sjansen til å lempe på med litt billige Targovax i dag. :slight_smile:

Ja, billig er de, men er redd de kan bli enda billigere. Targovax var en liten del av porteføljen og solgte meg ut for å laste opp mer i Nano og PCI. Avventer fortsatt her… Denne aksjen føler jeg meg veldig lite trygg på for tiden…

2 Likes

Er du redd for at Targovax blir billig, eller er du redd for at studiene deres ikke har noe for seg? Tror det er en haug med folk som må spørre seg hvorfor de investerer. Er det fordi alle roper kjøp eller selg, eller er det fordi man har tro på hva selskapet driver med.

1 Like

Jeg tror det er kun psykologi som styrer Targovax nå. Når denne “bølgen” er over og de (forhåpentligvis) gode resultatene og andre positive triggere vrir den negative psykologien om til positiv, så tror jeg at kursen beveger seg raskt oppover igjen.

Jeg har snitt på 21 kr og jeg har ikke tenkt å selge en eneste aksje med tap. Er ganske komfortabel på at den kommer opp dit igjen - og vel så det. Spørsmålet er bare hvor lang tid det tar.

3 Likes

Er det noen som har en oversikt på om topp 20 investorer har økt/minsket?

Helt riktig og har følgt med dem en stund og har trua. Men har ikke investert mye her og ville kjøpe andre aksjer. Siden jeg har lite å formidle med for tiden tok jeg et valg og avventer :slight_smile:

For å skille seg ut i et mannsdominert analytikermiljø, ser noen seg kanskje nødt til å være kjerringa mot strømmen for å bli lagt merke til?

1 Like

Nærmeste støtten vi har er 12.80 - 13 kr utover trendtaket. For de riskvillige kan man sikte med kjøp der. Men vi har økende volum med negativt momentum, ikke noe godt tegn. Selv holder jag meg unna till vi bryter opp ordentligt. Kanskje t.o.m til når vi først bryter opp over den fallende trendtaket.

3 Likes

Edison har et target på 32 NOK

https://finance.yahoo.com/news/edison-issues-initiation-targovax-trvx-151500697.html;_ylc=X1MDMTE5Nzc4NDE4NQRfZXgDMQRfeXJpZANlb201bTBsZDA2YWo3BGcDZFhWcFpEeHVjejQyTWpNMlpXTXlZeTB5T0RCbUxUTmhNMll0WWpBeFlpMHdOalJtTmpVM01qa3hOalIxZFdsa1BHNXpQbFJTVmxndQ0KVDB3PQ0KBGxhbmcDZW4tVVMEb3JpZ19sYW5nA25iBG9yaWdfcmVnaW9uA05PBHBvcwMwBHJlZ2lvbgNVUwRzeW1ib2wDVFJWWC5PTA--?.tsrc=applewf

6 Likes

Takk! Virker nokså sannsynlig at den går enda lenger ned fra dagens slutt!

Det samme tenkte jeg på slutten av dagen, solgte halvparten og kjøpte meg mer opp av billige PCIB.

2 Likes

En av de mer lukrative partneravtalene Edison referer til i rapporten om TRVX er for NG-348 (også et onkolytisk virus) som Bristol-Myers Squibb lisensierer fra PsiOxus. NG-348 er i preklinsisk(!) utvikling og PsiOxus fikk 50 mUSD upfront i tillegg til 886 mUSD i forskjellige milepæl utbetalinger. I tillegg får de royalties for eventuelle salg. Håper det er her nye styreleder med sitt store nettverk og erfaring fra big pharma kan komme inn å finne en tilsvarende deal for targovax! Da hadde de hatt cash til å utvikle hva de vil fra sin egen pipeline.
Edit: kan være greit å legge til at NG-348 viruset virker som ekstremt imponerende teknologi, ONCOS-102 får ikke nødvendigvis en like god avtale.

3 Likes

Tydelig at bunnen var nådd igår, må være en frydens dag for tradere :slight_smile:

2 Likes

Kjøpte på 13.5 i går. Klager ikke.

4 Likes

Økonomisk Ugebrev har her til aften udsendt en opdateret analyse af Targovax.

De har opjusteret deres kursmål til 30 NOK og har anbefalingen Køb.

Mon ikke den skal videre op i morgen.

3 Likes

Videre op i dag + 5%

2 Likes