Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Prising med omtrent en tidel av NANO kan ikke vare lenge her.

Kan heller ikke ut fra min lesning (børsmeldinger,nettsider,gammel DNB analyse m.m. ) se at TRVX skulle ha dårligere forutsetninger enn NANO til å lykkes. (mener ikke at vi nødvendigvis går 10 gangen, men en dobling bør absolutt kunne være realistisk innen kort tidsrom).

Interessen og ikke minst volumet i aksjen ser ut til å være sterkt økende også, de som eventuelt ønsket å realisere i dag kan i rikelig monn gjøre dette om de vil uten å senke kursen gitt volumet i omsetningen.

Nano har allerede en medisin med dokumentert effekt, bedre enn konkurrenter. I tillegg er behandlingsmetoden utrolig enkel, med en sprøyte for og så bli frisk.

For Targovax gjenstår det å se resultater. Det er også større konkurranse, og lavere sannsynlighet for godkjenning av behandlingsmetoder innen immunonkologi (mellom 5-10% sjanse per prosjekt).

Per i dag er risikoen skyhøy, så det er kun forventninger til gode resultater. Får håpe de innfrir.

Det samme kan jo også sies om NANO (vedrørende risiko)…, men slik er jo markedet og en argumenterer jo ikke mot markedet…

1 Like

Skulle til å si det samme, men Nano er jo uten risiko ifølge mange :stuck_out_tongue:

3 Likes

Targovax utvikler parallelt to produkter med samme tilsiktede effekt.

Selv om vi ikke er forskere så vil jo mulighetene for suksess være større med flere veier mot målet

Så vil tiden vise hva som skjer videre…

2 Likes

Her er DNB sin analyse for de som vil sette seg mer inn i caset / ikke har sett den enda.

  • Probability of success på side 78
    "Relevant to the development in Targovax, we can see that the overall probability of success
    in the oncology segment of the drug development market is the lowest of these broad
    indication areas. The total LOA from phase 1 averages 7% probability for oncology"

https://www.dnb.no/seg-fundamental/fundamentalweb/getreport.aspx?file=CMP4_86762.pdf&uid=552&auth=fvCK5RMJbEV3ukUxiDaCQWMwx9A%3D&ipuid=1198&ipauth=O1eSWb5af8%2fwCWCsXGWGkYemSj

5 Likes

Indikasjonsdata etter det de omtaler som fase 1 ser ut til å ha best virkning mot eggstokk kreft og i lunge mebraner (mesothelioma) i deres egne publikasjoner. Dette har de forøvrig publisert etter dato for DNB analysen.

1 Like

flagging

2 Likes

Han som har solgt gjennom DNM flere dager nå da

Ikke noe unaturlig når en finansaktør kan høste slik gevinst.

Ikke store salget i forhold til gjenværende beholdning heller.

Vi hadde vel gjort det samme selv ved 100 prosent avkastning.

Teknisk var det en sterk kursoppgang i dag på høyeste volum noensinne ( beste kjøpesignal en kan få)og det hadde ikke noe med Haudemann å gjøre, markedet svelgte unna med stor kjøpsinteresse.

1 Like

Han har et snitt på nesten kr 20,-

Liten “Haudemann” effekt i dag.

Slik vi forøvrig også så det av handels bildet i går, stor etterspørsel på tross av dennes ned salg.

Rent teknisk (i mine chart) så kan det se ut som om nytt og høyere støtte nivå er under utvikling.

CSB har kjøpt 100 000 aksjer i dag, og Arctic benyttet anledningen til å selge seg ned. Lurer på hvem CSB representerer.

AGENDA | Listed session | Thursday 15 December 2016
Organized by DNB Markets

09:00-09:30 Nordic Nanovector Luigi Costa CEO

09:30-10:00 Targovax Øystein Soug CEO

10:45-11:15 Alligator Bioscience | Per Norlén | CEO

3 Likes

Noen tanker på denne nå? Jeg tror jeg klarte å prikke inn toppen med millimeter presisjon på min handel. Jeg tror jeg kommer til å være tålmodig her og se hva som skjer nå som pcib begynner å går i fyr å flammer. Kanskje noen går tilbake mot Targo.

Ser vanskelig ut å bedømme teknisk for meg. Denne er jo i stor grad nyhetsdrevet slik som andre biotekaksjer, og det er vel ikke særlig med news her før neste år?

1 Like

Targo har samarbeid med to big pharma som enda ikke er børsmeldt, og pipelinen er veldig lovende. Kan riktignok ta tid før det skjer noe her, men siden notering har kursen gått fra 7 til 14 kroner så interessen er der. Tror flere og flere vil posisjonere seg for våren 2017, så like greit å sitte fra starten tenker jeg. Skal vurdere å øke når vi får noe mer håndfast.

1 Like

De holder bl.a sammen med NANO investor presentasjon hos DNB Markets den 15.12 . Nyheter her fra kan trigge kurseffekt.

Forøvrig enig i at vi vil kunne se en økende posisjonering i aksjen fremover, da markedet alltid priser inn forventning 6-12 mnd fremover.

Perfekt for en rekyl nå ?

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=TRVX.OAX

1 Like

Tja, vil gjerne ha den over 200 (100?) dagers snitt og også på høyere volum. Du ser volumet er mindre nå enn ved nedgangen. Men følg med!