Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

https://goo.gl/5WBwzW

Relevant: https://med.stanford.edu/news/all-news/2018/01/cancer-vaccine-eliminates-tumors-in-mice.html

Nå er det de tålmodiges spill i targo. Bare å øke eller sitte i ro så ordner alt seg :slight_smile:

4 Likes

1D

4 Likes

Radium 37

Nyheter fra ASCO av Einarsson. Litt om etterspørselen etter peptidvaksiner og onkolytiske virus for å gjøre kalde tumorer varme. Stort fokus på å fjerne bremsene på immunforsvaret fra mange selskaper (type checkpoint inh.), og stor konkurranse innenfor dette, mens Targovax sin sterke posisjon når det gjelder å “gi gass” (skru opp effektiviteten til t-cellene) virker nokså esklusiv.

Hør særlig rundt 7min.

2 Likes

Verdt og høre mye her :slight_smile:
Fra 32 min snakker de om journalister sin vinkling på at biotek selskaper BRUKER penger , og ikke tjener noe ! Fantastisk … :slight_smile: hehe

ganske så intressant å høre fra 37.30 også .

Der prater de om Arctic sine analyser av henholdsvis BergenBio og Targovax :stuck_out_tongue:
Måtte flire godt der :):joy::+1:

Nå har det pågått “fryktkampanje” rundt Targovax denne uken ( på HO ) , og det har jammen meg slått ut på kursen også ! en ENORM kjøpsmulighet for folk det her !!

Vil tro det kommer melding neste uke , eller innen 14 dager :slight_smile: altså , JEG tror :):sunglasses::moneybag:

2 Likes

Det kan da umulig være mange som kjøper og selger ut fra hva forumbrukere på HO sier. Jeg nekter å tro at dette har noe særlig påvirkning på aksjekursen. Det er omsatt 900-1000k aksjer denne uka, pålydende røft regnet 15 mill kr, og jeg tviler på at mange av dem er handlet etter å ha smuglyttet på frisørsalongprat på HO. For meg ser det heller ut som at kursen beveger seg innenfor trendenkanalen, samtidig som den blir påvirket av f.eks. Radiumpodden. 17-18 kr er en fin pris :slight_smile:

1 Like

det gjør utslag i det korte bildet . jeg har sett det ganske så greit denne uken .

Forrige uke når jeg postet her også ifra HO , spratt kursen opp 50øre minutter etterpå da folk trodde det var kursdrivende det jeg skrev . var ikke meningen det men bare ment som opplysning .

Denne :

M.Jaderberg from @OnkelStevart will discuss “Update On RAS Mutation Specific #Vaccine TG01” at #PEP2018 http://bit.ly/2xvl8TX8 #Peptides

Så kan man også lure på om det er noe presset nedgang iom at opsjoner ble gitt på nesten laveste kurs på denne siden av året . :stuck_out_tongue: men det gidder ikke jeg spekulere i …

Uansett , volumet er så smått at det er latterlig … Kommer rette melding som vi håper på så er disse traderne ute på no time og aksjen flyr himmelhøyt fra de :smiley: :rocket:

3 Likes

Haha, husker den. Do it again, man! Greit nok, men så falt jo kursen til under utgangspunktet en time etter. Men ja, i løpet av en time kan det hende at kursen får en jolt en eller annen retning, men i løpet av ei uke er det andre penger som gjør utslaget.

Da er undertegnede atter en gang lastet opp i trvx og klar for melding ang Oncos/chemo/mesothelia. Er svært spent på hva som kommer frem i denne studien da bakgrunnen / tanken bak er noe vag fortsatt. Har prøvd finne bakgrunnsmateriale for lignende studier og finner litt av hvert og litt ymse studier.
Studien jeg har størst forhåpning til er oncos + cpi (keytruda) og basert på vitenskapelige publikasjoner om tilsvarende studier den jeg tror det er størst sjans å lykkes med. Det at uttrykket av PD1 på t-cellene har gått er kanskje beste foreløpige indikasjon på at oncos og cpi allerede jobber i lag.

TG - plattformen er fortsatt litt i det blå for min del og det blir svært spennende å se om den gir god effekt. Også her forventer jeg best effekt i kombinasjon med cpi. Men TG er fortsatt bonusmateriale for min del, fungerer den så er det ytterst vakkert.

1 Like

Hvilke av de studiene ventes det meldinger om nå denne mnd og framover?

Det er meldt om interim data fra oncos102 og mesothelia i februar.

Her testes kombinasjon oncolytisk virus og kjemoterapi.

Selskapet har guidet 6-8 oppdateringer (meldinger) i 2018. Første ut var interimdata oncos / keytruda som kom 4. januar.

1 Like

Spennende! På et personlig plan så håper jeg på knallgode nyheter og en kurs på 55-60++ etter det da :grin::+1:

Ser at mange ikke levner TG plattformen mye håp og at det er Oncos102 som skal ta targovax videre. Jeg er enig i at viruset med gode resultater på melanomstudiet kan bli en game changer for targo. Med fantastiske resultater der ( f.eks at de får 9 av 12 til å respondere på CPI) kan veien til markede bli kjapp og billig (les: partner). Men på lang sikt tror jeg TG kan bli ei melkeku! Får de noe som ligner på resultater i bukspyttkjertel er det enormt. Neste data blir 3år overlevelse forhåpentligvis innen et par uker.
Men, gitt at langtidsoverlevelse er det de måles på vil det ta 3-4 år og en fase 3 med kontrollarm før de når markede. Men gjør de det er undertegnede kvitt boliglånet😁

6 Likes

Skal ikke undervurdere TG, kombinasjon med cpi kan særdeles interessant.

Men først i løypa nå er altså oncos kombinert med chemoterapi. Dog interimdata men hvis disse er bra så er det superbull ift oncos og Keytruda da de aller fleste nå anser kombibehandling med cpi som det mest lovende.
Herre så spennende neste uke® blir.

3 Likes

Følger denne opp, selv om det er en måned siden. Som jeg hadde mistanke om bommet jeg litt på det som omhandler “cpi-refractory”. Det korrekte er, hvis jeg endelig forstår det rett, at når en kreftcelle blir cpi - refractory for Keytruda så skyldes det selvsagt at cellen ikke lenger uttrykker PD-1L. Og da har Keytruda ingen effekt siden antistoffet ikke har noe mål å binde til.
Hvilket da leder oss til følgende:

  • oncos dreper cellen, samtidig produseres det gm-csf som tiltrekker T-celler til tumor
  • T-celler responderer på tumor (neo-) antigener og starter klonal ekspansjon av T-celler spesifikk mot tumor.
  • i prosessen produserer T-cellene cytokinet IFN-gamma, der en av egenskapene er å øke uttrykket av PD-1 på immunceller og PD-1L på “normale” celler
  • resultatet blir da at en kald, PD-1 cpi refractory tumor nå blir varm og dermed tilgjengelig for Keytruda

I følge denne meldingen vet vi ikke om status i tumor, men antall T-celler i tumor har økt og disse har høyere uttrykk av PD-1.
Det sier ingenting om tumor nå uttrykker PD-1L, men det er rimelig å anta det. Det sier ingenting om T-cellene er tumorspesifikke og om de dreper kreftceller. Men basert på div artikler på temaet (onkolytiske virus adenovirus inkludert) så finnes det plenty av tumorspesifikke antigener som T-cellene kan respondere på. Og de skal være fritt tilgjengelig siden viruset har høy (-ere) preferanse for kreftceller og dermed har begynt å drepe disse.

Høres dette fornuftig ut?

Vi får svar til høsten :slight_smile:

1 Like

Sånn forøvrig:

  • det står i oversikt til trvx at det skal komme interimdata for oncos102 / ovarian / colorectal i H1. Har det kommet noe guiding på når…?
  • oncos / mesothelia ser ut til å være en studie som skal vare en del lenger enn oncos/ melanoma.,noen som vet årsak til det? Flere pasienter…?

Glemte å legge ut lista i forrige uke.
Her er lista fra 29.01.18:

Og dagens liste, 05.02.18:

1 Like

Ser at Euroclear fortsetter nedsalget litt, og at KLP har solgt litt. Noen tanker rundt dette?
Ellers er det stort sett bare trading vi ser.

Indexfondene vekter seg noe ned for og ha cash når børsen går dårlig … som idag :stuck_out_tongue:

1 Like