Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Flott melding!!! Safety er på plass og man ser respons på 3 av 3 pasienter mam har sjekket. Videre så har man sett økning av de viktige CD8 T cellene i 2 av 2 pasienter.

Les alt som står og la det synke inn

3 Likes

Jeg ser bare herlige, deilige dollartegn :sweat_smile: :heavy_dollar_sign: :moneybag: :money_mouth_face:

1 Like

Derisk Deluxe. Tror att man ska Targovax i sin portfölj under det här året. Många readouts, möjliga samarbetsavtal och vem vet kanske också uppköp. Stark köprek enligt min mening.

1 Like

Fikk 5k til 18 i åpning. Digg!

1 Like

Tok ett lodd idag på 17,2. Håper det ikke blir for mye sell on news…

nå tror jeg børskrakk får være børskrakk :stuck_out_tongue: Det er NULL å bry seg om når Targo leverer som dem gjør … Det kommer til å bli en utrolig reise i 2018 !! :slight_smile:

Sell on news? Mye mulig i det korte bildet , uansett hvor utrolig det er !! vi er på 17 kr!?! :open_mouth:

Selskapet gjenommførte en emisjon på 20kr , som gjør at de kan fortsette å forske og utvikle seg , levere positive meldinger som idag og har ansatt fantastiske og superkvalifiserte personer ! Og her skal vi ligge på 17 kr :laughing:

Det er helt utrolig faktisk …

5 Likes
9 Likes

Om Targovax hade varit noterade i USA så hade börsvärdet minst 1 miljard USD. Men vem vet, vi kanske hamnar där en vacker dag. Om vi skulle få ett uppköp redan i år så kommer det riktiga värdet av bolaget att synliggöras. Tänk Algeta och Genmab;)

1 Like
6 Likes

Jeg hadde ikke fått frigjort cash til nedgangen i går, men da ble det en handel til på dippen nå. Håper dette var bunnen for denne gang. Aldri hatt så mye i en enkeltaksje som jeg har i Targo nå :slight_smile:

4 Likes

Fikk en bunke papirer kasta på meg til 16,74 kr. Almost took my eye out.

2 Likes

den dumpen der kan ikke være annet enn en som har lempa ut sine siste 30K i håp om panikk eller noe :open_mouth:

Jeg trodde ikke det jeg så når jeg sjekka innom :stuck_out_tongue: haha

2 Likes

Hadde ikke akkurat trodd at noen vil dumpe 30.000 ut med den meldingen til grunn i dag. Blir spennende å se hva som skjer på de amerikanske børsene etterpå.

Noen folk er triggerhappy, men jeg synes selv at kjøpet mitt er risky. Kan fint hende at personen som dumpa de 30k får dem igjen til 15 kr i morgen.

image

S&P har gått fra ca 1 % ned tidligere i dag til dette. Blir spennende ja.

1 Like

Det store problemet med immunterapi og CPIs i dag er at kun en minoritet av pasienter responderer på terapien, og blant de som responderer så er det igjen bare noen som oppnår en varig respons. Dette omtales ofte som henholdsvis iboende og ervervet resistens.
Mekanismen du beskriver er bare en av flere beskrevne/tenkte årsaker til mangelfull klinisk respons på CPI eller annen immunterapi. Per dags dato er det beskrevet en rekke intrinsiske og ekstrinsiske resistensmekanismer mot immunterapi. Såvidt jeg vet, er ikke resistentutvikling fullt ut forstått, så det gjenstår fortsatt mye forskning virker det som. I tillegg klarer man i veldig begrenset grad predikere om en pasient kommer til å respondere på CPIs.

Figuren under beskriver flere av disse mekanismene og terapier som testes ut mot de.d
image

Når det gjelder virkningsmekanismen til ONCOS-102. Ikke glem antigen-presenterende celler når det gjelder ONCOS-102. De er en helt sentral aktør i dannelsen av immunresponsen.

  • Oncos-102 infiserer kreftceller og fører til lysis av kreftceller. I tillegg produserer det produseres det gm-csf som tiltrekker immunceller til tumor.

  • «Innholdet» i kreftcellene lekker ut i tumorvev og fører til tilstedeværelse av neoantigener i tumormiljøet (forhåpentligvis). Antigen-presenterende celler (APC) tar opp neoantigener og presenter de på MHC-molekylene sine og migrerer til lymfoid vev.

  • Hvis APC interagerer med T-celler, som binder tumorantigenet som presenteres, vil dette kunne føre til aktivering av T-cellen. Full aktivering er avhengig av de kostimulatoriske molekylene CD28 og B7, og vil føre til klonal ekspansjon av T-celler spesifikk mot tumorantigenet.

  • Disse T-cellene vil så kunne starte en immunrespons mot tumorceller som presenterer dette neoantigenet.

image

For de som vil lese mer om resistens mot immunterapi og CPIs

Det er viktig å huske på at vi enda ikke har kliniske bevis på dette. Vi har data på at ONCOS-102 tilsynelatende modulerer tumormiljøet på en fordelaktig måte. Men vi vet enda ikke om dette vil gi utslag for respons på CPIs eller i kombinasjon med annen terapi. De siste dryppene med data er interessante, men det er fortsatt langt til mål. Ut i fra endepunktene i melanomstudien burde den forhåpentligvis generere nyttig data om hvordan ONCOS-102 modulerer tumormiljøet i dette subsettet med pasienter.

Personlig syns jeg kanskje TRVX har den mest robuste pipelinen på OSEBX ettersom de utvikler to kandidater uavhengig av hverandre, i motsetning til NANO, BGBIO og PCIB, men de utvikler også legemidler innenfor svært utfordrende og/eller kompetitive indikasjoner. Spesielt markedssegmentet ONCOS-102 er retter seg mot er ekstremt kompetitivt. Det er selvfølgelig plass til flere innenfor dette segmentet, men det vil bli noen legemidler som står igjen som “vinnere”. Per dags dato er det umulig å si om dette blir ONCOS-102. Av denne grunnen er jeg eksponert mot flere aktører innenfor dette segmentet med ulike teknologier.

20 Likes

Hehe, veldig bra, du har virkelig gjort deg flid her! :slight_smile:

Nå ble det litt fart igjen!

RT 17.98

2 Likes

Men stusselig auksjon. 17.50

Auksjonen på ingen måte stusselig. Liten salgsvilje. Store kjøpsposter ligger igjen til morgendagen.

Det tekniske har jeg ikke sett på, men fundamentalt er produktet TRVX styrket.

1 Like

Jeg tenkte mest på at en øretriller dumpet prisen rett før auksjonen, og dermed kanskje påvirket prisingen…

1 Like