Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Om ikke alt for lenge blir vel også Datum Invest AS (Haudemann) ferdige med å selge ut sine aksjer hvor de realiserer tap før nyttår. (kjøpt på 25 kr) først via DNB og nå Artic. Ca. 800 tusen aksjer igjen (?).

Aksjonærregisteret her viser fra over 7% og ned til 3% på siste liste over relativt kort tid Volumet i aksjen gjør at dette tar litt tid.Øvrige større aksjonærer blir sittende, antall “frie aksjer” øker også med dette, også en fordel for kursbevegelse.

Skulle være duket for nyttårsrally når dette salgspresset er borte ?

2 Likes

Men hvorfor selger han seg ut? Med tap? Har han mista trua?

Det er jo vanlig for mange investorer å selge seg ut av aksjer som har gitt dem tap i året for å realisere fradraget til ligningen. De gav jo tross alt 25 kr aksjen.

Ofte kjøper de seg også gjerne inn igjen i samme papiret etter nyttår (det er jo faktisk akkurat dette fenomenet som har gitt oss navnet “nyttårsrakketter” i aksjesammenheng). Slik at dette ikke nødvendigvis har noe med tro å gjøre, gjerne bare skatteplanlegging.

3 Likes

Men Haudemann er meg bekjent ingen trader. Når du realiserer et så stort tap tenker jeg at du ikke har troen på papiret… men det meg da.

TRVX blir interessant når de får ut noe mer data. Jeg kjøper heller aksjen igjen på 25 kr enn å ta risikoen nå på 12.

Men ønsker de som sitter lykke til. Norge trenger flere Algeta-historier :slight_smile:

I tillegg har han vært observatør i styret til Targovax.

Hvis han har vært observatør har han kanskje fått med seg noe mer enn hva vi vet? Vi vet kun om at det har blitt byttet CEO og at en fremleggelse har blitt forsinket. Kan hende det ligger noe mer bak

4 Likes
6 Likes

Ny CFO i Targovax. Hentet fra Aker Biomarine Antarctis. Spennende.

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=417334

7 Likes

Targovax skal deltage her i næste uge:

The Trout Group Annual 1x1 Management Access Event
Monday, January 9, 2017 through Thursday, January 12, 2017
Description http://www.troutcapital.com/tc/events/annual-1x1-management-access-event

Participants: Øystein Soug, CEO and Magnus Jäderberg, CMO
Location San Francisco, CA,USA

Det er ikke JPM Healthcare conference, men et firma der formidler Capital Raising, Strategic Advisory og Investor Relation.

5 Likes

Haudemann (Datum) har nøyaktig 500K aksjer igjen, og ser ut til å ha stoppet nedsalget inntil videre? Så ikke ut som det var noe nevneverdig salg derfra på fredagen. Markedet har for øvrig tatt godt i mot det han har solgt til nå.
http://investors.targovax.com/phoenix.zhtml?c=254209&p=irol-largestshareholders

Rolig i denne aksjen p.t. men med gode survival data i første halvår antar jeg den kan gå høyt, men med svake data vil den fort kunne synke mot ca. 7 kr. Så kursutvikling her er prisgitt om det kommer gode nyheter i løpet av det neste halvåret.

Kursen har også vært hemmet lenge av nedsalget til Datum Invest, uten dette hadde kursen ligget nærmere 15 kr enn 12 slik jeg ser det.

1 Like

Vet du hva Mcap ligger på?

475 millioner Mcap i dag med 6 produkter i pipelinen, der to av produktene utvikles i samarbeid med Big Pharma.

Enig i at mye avgjøres neste halvår basert på de nye dataene

2 Likes

Ja, naturligvis vet jeg hva Market Cap ligger på…

Med gode nyheter dobles denne på kort tid, og ved fortsatt gode nyheter utover i andre halvår så kan den lett dobles flere ganger, men alt avhenger av nettopp det.

Men det finnes jo en risiko for at “survival data” (som er eneste planlagte nyhet i første halvår) kan bli negativ, derav også den “avventende” børskursen som naturligvis også preges av nedsalget til Datum Invest.

1 Like

Jeg spurte fordi jeg lurte :wink:

men Freddy var først ute med fasiten.

Noen som har oversikt over hvor mye Datum Invest har igjen å selge? Ser ut som kursen tar seg opp igjen.

1 Like

Sist oppdaterte liste 09.01 hadde han 500.000 igjen.

3 Likes

Ser ut til at denne holder på å våkne nå etter å ha ligget i dvale en drøy måned

4 Likes

TRVX RT 12.80

Haudemann er ferdig med nedsalget og interessen tar seg opp. Synes det tekniske bildet ser bra ut nå. Både MACD og Momentum bryter opp, og Norskbulls har avgitt kjøp.

6 Likes

Sier adjø til 12 tallet😀

3 Likes