Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Det er ikke en dum konklusjonen. I tillegg så har jo også Roche og AstraZenaca sine PD-1/PD-L1 som de sikkert ønsker skal ha samme type kombinasjoner.

En sådan uppköpsaffär kommer föra in Targovax i de norska historieböckerna och garanterat överträffa Algeta dealen. Personligen tror jag att Targovax kommer att bli uppköpta inom 2 år. Innan dess kommer de få till en samarbetsavtal med något av de ledande bolagen. Jag kommer ihåg Algeta som jag tror hade en resa på börsen på hela 3500% innan det köptes. En stor del av Targovax personal kommer från just Algeta.

Noen kyndige som har regnet på hva et potensielt bud kan ligge på?

Bristol-Myers Squibb betalar totalt 3,6 miljarder USD för Nektar Therapeutics. Nästa 28 miljarder NOK. Ja, det vore intressant om någon kunde ge sig på en värdering av Targovax caset utifrån de affärer som har gjorts sedan Algeta blev uppköpt av Bayer (2013) för 2,4 miljarder USD.

2 Likes

Et Q resultat er en måte å selge selskapet på ,med å løfte kursen men i TRVX var det mindre begava prestasjon som ble fremført og at kursen er ned ca 25% fra sist emi er det rart at dere ikke PRØVER å selge seg litt …

Enig, men både ja og nei. Det er vel en kjent sak at i biotek firmaer er ikke Qrapportene så viktig og alarmerende som i andre industrier der det forventes og guides topplinjer og bunnlinjer. Dette er jo uvesentlig i biotek så lenge det ikke vurderes emisjon.

Syns guidingen til trvx har vært informativ og i stor grad presis over lengre tid. Om man kan selge, eller hype som kanskje er et bedre ord, selskapet, er det stikk i strid med den medisinske verden, der det ikke er rom for synsinger eller tolkninger, kun fakta. Jeg syns det er betryggende å se at det ikke brukes store ord og/eller teatriske fremstilligner av fakta. Kortsiktig sikkert kjedelig for mange evt, kortsiktige investorer.

Det er ingenting, i min mening, som tilsier at caset trvx er ødelagt, snarere tvert imot. Så hvorfor skal man selge om man har tro på selskapet? Ja, man kan sikkert gjøre det om man vil prøve å høste kjappere gevinst en annen plass (trader) men du kan ikke stille spørsmålstegn ved hvorfor folk IKKE selger når de har fremtidig/langsiktig tro på selskapet. Man er ikke dum pga det.

4 Likes

Jeg har kontaktet Targovax IR og anbefalt at Carlos Matos burde holde neste kvartalspresentasjon. Han er for tiden arbeidsledig ryktes det.

2 Likes

@larsmkn Spennende selskap (Nektar )og produkt og litt av en deal med BP :moneybag:
Virker for meg dog ikke å være en direkte konkurrent. For å bruke bil-analogien så er NKTR-214 gasspedal mens oncos er GPS’n. Er du ikke enig? Jeg tenker heller at det kan gi en synergisk effekt.

1 Like

Spot On UMVS :joy:

Jeg vil si nja :stuck_out_tongue:

Grunnen til at jeg mener at de kan tenkes på som en dirkete konkurrent er at de begge går etter samme marked, altså kalde svulster som ikke responderer på PD-1/PD-L1.
Nektar sin CD122 agonist fungerer litt som en gasspedal, men også litt som en “se på dem!” i forhold til kreftceller. Targovax sin Oncos fungerer litt som at kreften sier “se på oss!” til immunforsvaret.
De fungerer andreledes, men hvis resultatet er litt det samme så trenger man kanskje ikke begge.
Noen av resultatene til Nektar er utrolig imponerende med CR i PD-L1 negative tumorer, og da trenger man ikke kombinere, men de er fortsatt i tildig fase. Hvis man ser at Nektar kun får PR, SD og PD i store deler av populasjonen så åpner det opp for at kombinasjoner med ONCOS kan bli spennende.

Det er vanskelig å si hvordan dette markedet kommer til å utvikle seg fremover, men det kan godt være at onkolytiske virus vil bli en viktige del av kompliserte og differensierte cocktails avhening av indikasjon.
Det som uansett er sikkert er at Targovax sine data i ONCOS må være bra for å følge med. Nå kommer CD122, IL-12, OX40, STING pathwayen og kreftvaksiner for fullt i selskaper som begynner å bli modene, og etterhvert så vil vi få et bedre inntrykk av hva som fungerer og hva som ikke fungerer. Targovax er smarte som har to platformer her (TG og ONCOS) og sånn sett kan de tåle en trøkke i en av platformene.

6 Likes

Da er det bare å sende i vei med spm!

10 Likes

Hadde litt ledig tid så har gått gjennom top50 lista. Det var noen interessante funn. Komplett liste finner du her, TRVX - Aksjonær oversikt 01 Feb 2018 Top50.xlsx (12.3 KB)

Antall top 50 36045057
Total antall askjer 52609867
Prosent eid av top 50 68,51 %
Top 50 - Norge Antall 19533227
Top 50 - Norge prosent tot 37,13 %
Top 50 - Norge prosent top50 54,19 %
Top 50 - Utland Antall 16511830
Top 50 - Utland prosent tot 31,39 %
Top 50 - Utland prosent top50 45,81 %
Top 50 - NOM Antall 15463102
Top 50 - NOM prosent tot 29,39 %
Top 50 - NOM prosent top50 42,90 %
6 Likes

Jeg er i teorien inne blant topp 150 med mine skarve 18k aksjer, noe som betyr at det er utrolig mange aksjer samlet på relativt få hender.

Når det smeller, så tror jeg det smeller skikkelig!

1 Like

Tja, med dine 18 000 så er du sånn ca på 260 av 4157 :wink:

Men ja, jeg er nok enig med deg i at om noen skal ha en større del av selskapet så blir det vanskelig å få tak i dette så lenge top50 sitter i ro. Det kan fort resultere i det samme som vi nå har sett i BGBIO, Kursen raser oppover og ny investor vil inn. EGF med rettet emi blir resultatet,

Har du hele listen @Krieghoff ? Og hva betyr NOM?

Kanskje på en nyere oversikt. Basert på aksjonæroversikten hos dn.no, så var jeg sånn ca 150, men samtidig er det nok flere som har zerokonto o.l i tillegg til ASK konto.

Har hele listen ja.

NOM = Nominee. Ganske så greit forklart hva det er her, https://www.investopedia.com/terms/n/nominee.asp

Kan du laste opp hele listen? Eventuelt sende den til meg på PM?

Aksjer på forskjellige investeringskontoer eies formelt sett av de som tilbyr deg denne muligheten. Disse aksjene vil derfor ikke vises i aksjonæroversikten som eid av privat personer. Har du aksjer på ASK så viser disse på vanlig måte.

Skal se hva jeg får gjort i morgen :slight_smile:

1 Like