Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Jepp. Var derfor jeg skrev i teorien. Jeg har begge deler, og regner med at mange andre har det også.

Det som teller er uansett at pasientene får nytte av medisinen, samtidig som vi blir filthy rich!

1 Like

Har gått gjennom aksjonærlistene og sammenlignet NANO og TRVX og dette er hva som kom opp.

Siste rad som heter NOM - Total prosent av top50 er tenkt til å gjennspeile hvor mye alle aksjene som er registrert på NOM konto ville utgjort på top50 listen. Da det er rimelig å anta at eiere vil prøve å skjule sin beholdning ved å spre sine aksjer på flere konti kan det være greit å vite hvor mye som står på NOM kontoer.

Verdt å merke seg at antall aksjer på NOM konto som ikke er inne på top50 er relativt høy i NANO. Det kan med andre ord være at noen på top50 har mye mer enn hva som fremkommer av aksjonærlisten.

Interessant å se at Cressida og Portia, samt Birk Venture og Datum Invest som var inne på 20 på topp listen per 1.1.2017
(ref aksjonærregisteret) er gått helt ut av topp 50 listen.

TRVX - Aksjonær oversikt Feb 2018.xlsx (301.8 KB)

Takk til Krieghoff for listen :kissing_closed_eyes:

7 Likes

har du sett på BerGenBio? Top 25 kontrollerer 80% av utestående aksjer…

Noen som er sultne her?

1 Like

Varför har Targovax anställt en senior och erfaren CBO?

Man anställer heller inte en CBO utan att det finns ett skäl till det, i synnerhet inte om man är ett litet biotechbolag. Jag kan bara anta att bolaget stärker upp sitt team inför förhandlingar om avtal och partnerskap med Big Pharma & andra aktörer. Jag har under de senaste veckorna ökat innehavet rejält då R/R ser väldigt aptitlig ut. Personligen tror jag att bolaget kommer få till ett avtal med ett stort pharmabolag redan i år. Det här är inte ett försök att haussa utan mer att få igång en diskussion kring om och varför Targovax skulle vara en intressant uppköpskandidat. Som jag ser det är bolaget helt unikt inom RAS nisch. Innovationskraften hos större pharmabolag är idag låg och enda sättet att skaffa sig ett försprång i konkurrensen är att köpa upp andra mindre och mer innovativa aktörer som har något de själva inte har.

4 Likes

Ser at vi har selveste Roy Hardtvik Larsen som aksjonær​:wink::+1:

4 Likes

Jeg tror også på partneravtale i år. Spesielt nå som det er snakk om et mindre fase 2 studie. Regner med at det vil koste et sted rundt 80 til 120millioner for dette studiet. Lommerusk for BP :smile:

3 Likes

Etter ansettelse av CBO ble kunngjort var min første tanke at selskapet allerede har ett behov for denne funksjonen. Altså det som kreves av en funksjon som CBO har blitt håndtert av selskapets ledelse til nå, men at viktigheten av denne oppgaven økte i omfang. For meg betyr det bare en ting :wink:

Som andre har observert så er det flere interessante navn som dukker opp om man leter godt i aksjonærlisten.

Ellers så har jeg bearbeidet aksjonærlistene litt mer og selv om jeg ikke legger ut absolutt alt av mine betraktninger her så er det jo alltid interessant å dele :slight_smile:

Antall aksjeeiere 5000< 3386
Antall aksjeeiere 5000< vs aksjeeiere tot. 81,45 %
Antall aksjeeiere 5000< beholdning 4581950
Antall aksjeeiere 5000< vs aksjeeiere tot. beholdning 8,71 %
Antall aksjeeiere 1000< 1910
Antall aksjeeiere 1000< vs aksjeeiere tot. 45,95 %
Antall aksjeeiere 1000< beholdning 834822
Antall aksjeeiere 1000< vs aksjeeiere tot. beholdning 1,59 %
5 Likes

Noen som vet hvorfor bare de aksjene jeg har i DNB står på listen, og ikke de i Nordnet. Dermed er bare ca halvparten med. Når jeg går inn på VPS er det det samme. Bør jeg være bekymret??

På Nordnet har du helt sikkert aksjene dine på en investeringskonto. Da er det Nordnet som er offisiell eier av aksjene utad mot verden. Du har heller ikke stemmerett på GF for aksjer som er på en sånn type konto.

Så tenker at du kan slappe helt av :slight_smile:

Edit: For at det ikke skal være noen tvil så er alle aksjene dine registrert under kontoen NORDNET LIVSFORSIKRING AS. Som det ser av størrelsen så er det mangen Nordnet kunder som har aksjene sine der.

Det er jo ASK konto da…

Høres ikke ut som at det er helt korrekt. Du får dobbelsjekke.

Alt av mine aksjer som står på vanlig VPS og ASK er synlig på mitt navn. Det som er på investeringskonto viser ikke under mitt navn.

Takk, det var slik jeg hadde oppfattet det, gjaldt på den måten på zero konto. Får spørre de i morgen.

Hvorfor tror du Hauglund stikker til Spania? :grin:

2 Likes

Hahaha, fin twist :wink:

1 Like

Här kommer det jag skrev om. Merck köper en mindre, innovativ aktör.
Det här kommer vi få se mer av. Är helt övertygad om att Targovax står på tur.

4 Likes

Hvis Targovax skulle gått for samme sum, ville det betydd 57 kr aksjen. Det hadde vært strålende i mine øyne, men mange ville nok blitt skuffet.

Tror nok mange hadde blitt skuffet over den summen ja , når potensialet er tall som er for dumt å nevne her :stuck_out_tongue: hehe

Utrolig lite interesse om dagen ,men ser jo at det tidvis legges store kjøpsordre ! Er det noen som absolutt ville ut da , så hadde de lett dumpa 100K igår f.eks som de hadde kunne gjort uten å bevege kursen mer enn 20 øre…
Tror vi er nær en bunn og at vi snart går oppover igjen , må jo snart være oversolgt til de grader

Er nok heller press ned , for så og handle mere selv… min teori iallefall !

Selge på 16Kr er uaktuelt altså :slight_smile:

1 Like