Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Targovax (TRVX) Småprat

Targovax er et immunonkologi-selskap innen målrettet immunterapi for kreftpasienter. Behandlingen går ut på å lære kroppens immunforsvar å bekjempe kreft, ved å utvikle kroppens
T-celler, som gjenkjenner og bryter ned kreftcellene. Den kan kombineres med andre behandlingstyper som operasjon og kjemoterapi.

I pipeline har de en rekke produktkandidater som retter seg mot forskjellige krefttyper, som melanom(føflekkreft), kreft i bukspyttkjertelen, mesothelioma (som ofte er forårsaket av asbest), tarmkreft og eggstokkreft.

Selskapet har en ledende vaksine de satser på, TG01, som retter seg mot såkalte RAS-mutasjoner. Dette er mutasjoner som oppstår i RAS-gener, som videre gjør at man kan utvikle kreft. Hvert femte tilfelle har en slik mutasjon, noe som gjør at den potensielle målgruppen for vaksinene er stor. TG01 er en over ti år gammel vaksine, som i sin tid manglet finansier på grunn av at Norsk Hydro trakk seg ut av prosjektet. Forskningsdirektør Jon Amund Eriksen mente imidlertid at resultatene de hadde fått var så positive at han ønsket å ta det opp igjen. Pasientene som hadde fått vaksinen klarte seg godt, uten tilbakefall. Overlevelsesdata fra fase I/II er lovende, og viser at 14 av 15 pasienter var i live etter et år. Den ene pasienten døde av lungebetennelse, ikke relatert til den underliggende kreften. Vaksinen blir nå testet ut på 32 pasienter med kreft i tykktarm og bukspyttkjertel. Disse skal overvåkes i 2 år.

Median overlevelse for bukspyttkjertelkreft, med behandling, er cirka. 6 måneder, som sier litt om hvor lovende disse resultatene egentlig er.

Edit: Jeg ser at for de som har hatt operasjon, er median 15,5 måneder. Likevel oppsiktsvekkende at alle var i live etter et år, håper på lignende resultater ved neste oppdatering.

Selskapet utvikler også vaksinen TG02 (tykktarmskreft) og TG03 (bukspyttkjertelen, tykktarmskreft, lungekreft og føflekkreft). TG02 er snart klar for fase Ib, etter å ha fått godkjenning i Australia for dette.

I juli 2015 kjøpte Targovax opp det finske selskapet Oncos, noe som førte til selskapets andre ledende vaksine: ONCOS-102. De er ferdig med fase 1, kliniske studier, som kan vise til å ha stabilisert sykdommen i 40% av de 10 pasientene som deltok.

Prekliniske undersøkelser viser at vaksinen er i stand til å drepe kreftceller, samtidig som den viste antitumoraktivitet i forsøk med mus. Dvs. kjemoterapi alene viste ingen bedring på svulsten, mens ONCOS-102 i kombinasjon med kjemoterapi, bremset ned veksten på svulsten. Selskapet er i gang med fase Ib/II kliniske forsøk, hvor de har med opp til 30 pasienter med mesothelioma. Første pasient ble dosert i juni 2016.

Selskapet planlegger å starte opp med 4 nye kliniske undersøkelser med ONCOS-102 i løpet av 2016.

I juli hentet de inn 110MNOK i ny kapital. 7 juli ble Targovax listet på Oslo Axess. I august kjørte de en reparasjonesemisjon hvor de fikk inn 4MNOK til. Det ble kun tegnet for ca. 1/5 av aksjene, kanskje var ikke selskapet godt nok kjent ute blant investorene? Her er listen over aksjonærer etter at ny kapital ble hentet inn:

En sterk og solid top 20 altså, som sitter med over 80% av aksjene. Targovax har nå over 200MNOK i cash, og har et forbruk på i overkant av 30MNOK i kvartalet.

Ledelsen er godt lastet med aksjer:

Selskapet forventer å ha nok penger til å holde det gående i 12 måneder fra Q2-rapport (24 august). Som man kan se er det mye på programmet når det gjelder undersøkelser (clinical trials) framover:

Eventuell kommersialisering av produkter forventes ikke før tidligst 2020.

Spennende selskap som jeg har kjøpt litt i. Noen andre som er inne her?

10 Likes

Jeg har kjøpt en liten post her.
Jeg har lagt så mye som jeg tør i NANO, men nå begynner prisen per aksje å bli såpass dyr, at potensialet minker litt.

Targovax er i alle fall billig enn så lenge, så man får et greit antall aksjer for en grei pris.

1 Like

Det der er en skummel tankegang.
At aksjen er billig for at du får mange aksjer og omvendt.

3 Likes

Jo, selvfølgelig, men det er en vurderingssak.

Går Targovax veien, så blir det bra. Går det ikke veien, så blir jeg ikke fattig.

NANO veien, så blir jeg en holden mann. Går det ikke veien, så blir jeg nok litt bitter, men jeg overlever.

På et eller annet tidspunkt vil jeg inn i Targovax, er et drøyt spennende selskap. Men vil like å se finansieringen avklaret for en stund først.

2 Likes

Er usikker på om finansieringen er det viktigste på nåværende tidspunkt, de har jo nettopp hentet inn penger. Det som teller inn nå, er resultatene fra de kliniske studiene. Hvis de kan vise til gode resultater der, vil finansieringen komme av seg selv.

1 Like

Så akkurat webcasten til TRVX for Q2 presentasjon, og ble inspirert til å kjøpe en liten post.

Link til presentasjonen
http://targovax.s3m.no/index.html

Vurderer en post her jeg også, så skal sjekke ut presentasjonen. At Healthcap er inne styrker også tilliten min til selskapet. Eneste minuset er at vi kan forvente en ny emisjon innen 1 år, så jeg lurer på hva som finnes av triggere før den tid.

Triggere er resultater fra kliniske studier. Spesielt overlevelsesratio på TG01 kan være en solid kurstrigger.

Det er jo alltid en risiko for dårlige resultater også og da går det jo andre veien. Men at alle 14 som blir fulgt opp, fortsatt var i live etter 12 måneder er oppløftende.

3 Likes

Den virker litt interessant, men mangelen på triggere i år bekymrer meg litt. Det bør nok mer positiv info på bordet før neste emisjon kan settes høyere enn den forrige.For å sette det på spissen: Hvorfor skal man kjøpe den i år og ikke rett over nyttår?
Et stort pluss: stor forskningsportefølje med flere ben å stå på.

Jeg tenkte det samme når det gjaldt NANO - at dette gidder jeg ikke vente på det tar for lang tid. Så jeg kjøpte meg inn rundt 12-tallet og solgte også rundt 12-tallet.

Kan lønne seg å være tålmodig i disse aksjene her :slight_smile:

4 Likes

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=409373

Oslo 14 September 2016: Targovax (OSE: TRVX, or “the Company”), a clinical stage
company developing targeted immunotherapy treatments for cancer patients,
announces that members of its senior management will present at the following
conferences:

Nordic Life Science Days
Date: 14 September 2016
Participants: Gunnar Gårdemyr (CEO) and Peter Skorpil (VP BD)
Presentation time: 17:15 CET
Venue: Waterfront Congress Center, Stockholm, Sweden

Sachs Associates: 16(th) Annual Biotech in Europe forum
Date: 28 September 2016
Participant: Gunnar Gårdemyr (CEO)
Presentation time: 09:45 CET
Venue: Congress Center, Basel, Switzerland

Cutting Edge / Oslo Innovation Week
Date: 18 October 2016
Participant: Peter Skorpil (VP BD)
Presentation time: 11:40 CET
Venue: Oslo Science Park, Oslo, Norway

Teknologirevolusjon innen kreftterapi
Date: 26 October 2016
Participant: Magnus Jaderberg (CMO)
Presentation time: 11:20 CET
Venue: Oslo Cancer Cluster, Oslo, Norway

Presentations will be available to download at www.targovax.com following these
events.

1 Like

Jeg er enig i dette med emisjon derfor bør man satse moderat. Samtidig gambler jeg litt på at dette kan være en bunn. Da med tanke på at det kan komme mye positivt det neste året. En ting er sikkert, TARGOVAX trenger mer penger ila 2017/18. Så kan man velge om man håper at kursen er høyere på dette tidspunktet, eller at en partneravtale sikrer dem videre.

Jeg finner i alle fall kursen svært gunstig gitt at det kommer positive nyheter det neste året.

Her er presentasjonen fra Nordic Life Science Days. Som vi ser, er det ventet data fra 2 av studiene i H1 2017. Lovende data fra en eller begge disse, så har vi et godt utgangspunkt for videre finansiering og stigende aksjekurs.

3 Likes

Presentasjon live her om litt i overkant av 1 time:

3 Likes

Bra presentasjon, han vet hva han snakker om. Vi fikk vite at de har backing fra et større pharmaselskap i studien på eggstokkreft. Der finansieres 80% av studien av dette selskapet. Studien på prostatakreft betales fullt og helt av et biotekselskap.

Sier også at melanomstudien er billig og viser raske og tydelige resultater. Hevder det er stor interesse rundt denne studien fra hele verden, at han regner med gode resultater derfra vil sørge for finansiering i form av f.eks. lisensiering fra et større pharmaselskap.

Han regner også med interesse utenfra dersom de kan vise til immunaktivering i TG02-studiet.

1 Like

Disse inntektene fra partnere som han refererer til , gir de lenger runway med de pengene de har på bok, eller har de økt antall spor de forfølger på en gang?

2 Likes

DNB har også kommet med kursmål

Initiating coverage
Targovax (Pharm. & Biotechnology, Norway)
Recommendation: Buy
Price target: NOK 17.00

Potential immunotherapy champion in the making

1 Like

Verd å se hvor utrolig lav omsetningen har verd, skal ikke mye oppmerksomhet til her for å løfte et par kroner bare på det.

2 Likes